הרמטכ"ל: יש שקט מוחלט ברצועה, אך זה מצב ...

הרמטכ"ל: יש שקט מוחלט ברצועה, אך זה מצב ...

הרמטכ"ל: יש שקט מוחלט ברצועה, אך זה מצב שברירי
נכתב ע"י: עומר שיקלר

אמר את הדברים בישיבה המיוחדת שנערכה בעיר שדרות; כ-20 איש הגיעו להפגין נגד "מדיניות ההבלגה" של הממשלה וקראו לשרון להתפטר; שרון: מחוותי אני שומע את קולות הנפץ; בגלל פעולות צה"ל עכשיו יש שקט; מופז: "נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו כדי שישרור שקט בשדרות"

ישיבה מיוחדת בעיר שדרות הממשלה ערכה היום (א´, 23.01.05) ישיבת הזדהות מיוחדת בעיר שדרות. ככל הידוע, זו ישיבת הממשלה הראשונה המתקיימת בעיר אחרת לאות הזדהות.

רק כ-20 מפגינים הגיעו למקום בו נערכה הישיבה כדי להפגין, כנגד מה שהם מכנים: "אוזלת יד הממשלה בטיפול בבעיית ירי רקטות הקסאם". עם המפגינים נמנה גם פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל.

גורמי הביטחון לא התירו להפגין מול ישיבת הממשלה, ולכן ההפגנה נערכה באופן מאולתר באחד הרחובות הסמוכים. המפגינים הפגינו נגד ראש הממשלה ונגד מה שכינו "מדיניות ההבלגה". בנוסף הם קראו לשרון להתפטר. המפגינים נשאו שלטים עם סיסמאות כגון "תנו לצה"ל לכסח" ו-"למחוק את בית חאנון".

נמסר, כי הממשלה דנה במהלך הישיבה ביישום החלטות למתן סיוע לשדרות וליישובי סובב עזה.

בפתח ישיבת הממשלה בירך ראש הממשלה, אריאל שרון, את ראש העיר על המנהיגות שגילה. "הממשלה מתכנסת כאן בשדרות כדי להביע את הערכתה לעמידת העיר, הנגב המערבי ויישובי חבל עזה", הוא אמר.

הוא הוסיף, כי "אחרי תקופה ארוכה של טרור פלשתיני ופעילות נמרצת של כוחות הביטחון שלנו נגד הטרור, השתרר שקט". שרון המשיך ואמר: "איננו יודעים עדיין האם חל שינוי אמיתי במצב. אנחנו מקווים שכן. אנחנו עוקבים אחרי המתרחש. דבר אחד ברור: אם יתחדש הטרור, על-פי החלטת הממשלה שהתקבלה, ישראל תעשה את כל הנדרש כדי למנוע פגיעה בשדרות, ביישובי הנגב המערבי וביישובי חבל עזה".

שרון אמר עוד: "אני רוצה לומר לכם, כי גם אם לא תמיד הדברים נעשים בפומבי, אנחנו לא מפסיקים לפעול למען התושבים כאן.
אני שכן של העיר שדרות. לא אחת אני שומע קולות נפץ ואני יודע עד כמה זה קשה ומתסכל לחיות כך, בשדרות, בניר-עם, בסעד, בגוש קטיף ובכל מקום אחר שנמצא תחת המתקפה הזו". כמו כן אמר, "אני מקווה שאולי השקט יימשך, ואם לא, צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לעשות את כל מה שנדרש כדי להסיר את האיום מעל התושבים כאן".

שר הביטחון, שאול מופז, אמר בישיבת הממשלה: "נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו כדי שישרור שקט בשדרות, וכדי שהאירועים לא ישובו על עצמם. כוחות צה"ל ערוכים לבצע כל פעילות שתידרש אם השקט הנוכחי יופר, ואני מקווה מאוד שסימני השקט יימשכו בעתיד".

הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, אמר לשרים: "יש שקט מוחלט ברצועת עזה, וזהו מצב שלא היה מזמן, אך המצב שברירי וישראל עוקבת בערנות אחר גורמים כמו חיזבאללה וסוריה, כדי שלא ינסו לחמם את הגזרה". יעלון הוסיף, כי בינתיים אין הודנה, אבל זו הפסקה מעשית של הפעולות. הוא ציין, כי "בחברה האזרחית הפלשתינית היה כעס גדול על הפיגוע במחסום קרני".

ביקור ההזדהות בעיר וישיבת הממשלה בפרט, אירעו בעקבות פעולות המחאה שערכו תושבי העיר בשבוע שעבר. כחלק מהמחאה השביתו התושבים את העיר וצעדו לכיוון העיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה. במהלך הצעדה המפגינים קראו נגד מדיניות הממשלה המגבילה, לדבריהם, את הצבא מלפעול. התושבים קראו "להשמיד את בית-חאנון", "הדם שלנו לא הפקר", "קוברים ילדים ומבוגרים-עד מתי?!"

הישיבה בשדרות התאפשרה, בעקבות השקט היחסי באזור. במשרד ראש הממשלה הביעו שביעות רצון מן הפעולות שנוקטים אנשי הרשות הפלשתינית ברצועת עזה. לדבריהם, אם יתמידו הפלשתינים בקו שהם נוקטים והשקט יישמר, ניתן יהיה לחדש את המגעים איתם מן הנקודה שבה נותק הקשר בעקבות הפיגוע במעבר קרני ואף לבצע בקרוב מחוות כלפי אבו מאזן.

עודכן ב- 23/01/2005 16:16:00
 
למעלה