הרפתקת D&D המבוססת על אלאדין.

הרפתקת D&D המבוססת על אלאדין.

שלום כולם. כבר כמה חודשים שאני עובד על קמפיין בעולם מערכה מדברי, כשמקורות ההשראה והנבלים מבוססים על הסרטים והסדרה המצוירת על אלאדין של דיסני.
חשוב לציין שזה לא עולם מערכה קומי. להפך, אפשר לומר שמדובר בהרפתקה בעולם מדברי פוסט אפוקליפטי. ההרפתקה מתרחשת שנה לאחר שאלאדין הביס את המכשף ג'אפאר - רק שכאן ג'אפאר מעולם לא הפך לג'יני. אלאדין הוא עכשיו הואזיר המלכותי ומאורס לנסיכה יסמין, מיועד להיות הסולטאן.
אגרבה היא העיר החזקה והעשירה במדבר, אך רוב תושביה עניים מרודים. לאגרבה יש אויבים מבפנים ומבחוץ, יש בצורת שרק הלכת ומתדרדרת, העיר סובלת מגל של פליטים טריקרינים מהמדבר והיחס כלפיהם די דומה לזה של הסודאנים בדרום תל אביב. כבר מההתחלה השחקנים מתעסקים עם קסם גדול מכם וחזק מהם, והכוחות השונים יתחזקו הלאה במקביל להתחזקות שלהם. הסיום עלול להביא לאפוקליפסה שנייה אם לא יקבלו את ההחלטות הנכונות.

יש לי את הסיפור. יש לי את הדמויות הראשיות, החיוביות והשליליות. יש לי את המהלכים שאני רוצה שיקרו. יש לי פיצולים עיקריים של העלילה שתלויים בבחירות של השחקנים. יש לי את הפרטים של האינקאונטרים המשמעותיים יותר בדרך. אני מרגיש שהעולם די שלם, גם אם ברור לי שעוד אבצע שינויים והתאמות בעלילה בהתאם להפתעות ולחשיבה מחוץ לקופסה מצד השחקנים.
עכשיו אני מחפש איך להעשיר את העולם אפילו יותר. אשמח מאוד לרעיונות והצעות, במיוחד ממי שכבר שיחק בהרפתקה מדברית או הנחה אחת כזו, או גדל על אלאדין כמוני.
אשמח לפרט עוד על העולם למי שמעוניין לעזור לי, אבל כדי שהשחקנים שלי לא יראו ספויילרים, זה צריך להתבצע בהודעות פרטיות.
האם יש כאן מי שמוכן להטות כתף למען העניין?
 

DDN

New member
נשמע מעניין!

אני אשמח לקרוא עוד, ואולי גם לייעץ אם אוכל
 
הרפתקאות במדבר

אחד הדברים החשובים בהרפתקאות במדבר - הסביבה היא האויב לא פחות מכל מי שתפגוש.
דברים שבמשחקים רגילים פחות מקבלים דגש כמו ניווט, מים ומזון, הם חלק משמעותי מהמאבק להישרדות.

אפשר למשל ליצור מצבים בהם צריך מצד אחד להגיע מהר בלי ללכת לאיבוד, ומצד שני לקחת מספיק אספקה לדרך, רק שלאספקה יש משקל, שמאט אותך. מצד שני, אם תיקח פחות אספקה ותנוע בין תחנות דרכים ובארות, יש מצב שתלך לאיבוד או תאריך את הדרך..

אפשר גם להתבדח ולקחת מפה טופוגרפית של אזור מצפה רמון, למחוק את השמות של הישובים והכבישים, ולתת לדמויות להסתובב בשטחי הניווטים של בה"ד1...

תבדוק גם בספריה העירונית - בזמנו יצאה חמישיית ספרים שעסקו בעולם השמש השחורה (שם נתקלתי לראשונה בטרי קרין) - עולם מדברי עם מחסור פסיכי במשאבים (אין מים, אין אוכל, אין מתכת...), ערי מדינה ומלכים מכשפים בני אלמוות.

עיר כמו אגרבה בטח חיה בעיקר ממסחר. היא עיר יבשתית, ולכן המסחר שמדובר בו הוא בעיקר שיירות (אין נמל). חומר די טוב על האווירה של מקומות כאלה יש בספרות העוסקת באיסלאם הקדום. הסלפים בני זמננו רוצים למשל להחזיר עטרה ליושנה לתקופת "ארבעת החליפים ישרי הדרך" אבל מקריאה על מעללי החליפים האלה, קשה לומר שיושרה הייתה הצד החזק שלהם, ומאבקי הירושה בין המוהג'ירון (אלה שתמכו במוחמד עוד במכה), האנצאר (אלה שתמכו בו במדינה) והמצטרפים המאוחרים שבעבר היו בגלל מתנגדיו אבל לבסוף "גנבו את האיסלאם", יכולים לפרנס כמה וכמה סשנים של תככים וקנוניות.
 

מירטל

New member
במילים אחרות :

אתה מנסה לבנות עולם שמבוסס על סיפורי אלדין מאלף לילה ולילה ולא מהגירסא הקולנועית המזעזת שלהם ( ברור שלנער הרחוב חסר הפרוטה יהיה קוף בתור חיית מחמד, ושבמקום למכור אותו לכל מיני עשירים ולאלף אותו לחזור הוא יגנוב כיכרות לחם בשוק).
 
למעלה