הרצאות על אבולוציה בגן הבוטני של את"א

עמיקם10

New member
הדיבור התפתח במשך עשרות אלפי שנים

או מליונים..אז איך ביער הגשם יש שבטים אינדיאנים שמדברים.? ז"א זה בנפרד מהאדם הלבן- כי לא היה להם קשר איתו. לפי התרבות שלהם. אז יוצא שזו התפתחות מקבילה אצל כל ההומו ספיינס- מאיזה שהיא סיבה. [כי אין תוצאה ללא סיבה.]
נ.ב.
ואני רק שואל..כאמור- כי הדיבור מיוחד להומו סאפיינס.
 

Sophalin

New member
תשובה

טוב זו תשובה מאוד קלה
דבר ראשון אתה טועה, כי הדיבור מיוחד להומו סאפיינס זה לא נכון.
דבר ראשון ככל הנראה גם הומו אחרים כנראה שדיברו. אולי לא באותה רהיטות כמו ההומו ספיאנס אבל גם הספיאנס לא דיבר (ככל הנראה) באותה רהיטות כמונו
(למשל המבנה של משפט זיקה הוא כנראה תהליך חדש בן כמה אלפי שנים בלבד)

אבל לשאול למה כל ההומוספיאנס מדברים באשר הם - זה בגלל שהפיצול בין "גזעי" האדם החל אחרי שהחל תהליך הדיבור.
 

עמיקם10

New member
תשובה-לא נתת שום סימוכין לזה.

מדברים על חלל דיבור שהתפתח ומתפתח עם הגיל. חתול קטן מילל מרגע שנולד..ותינוק רק מחקה את אביו ואמו. המילה הראשונה שלנו היא אמא ואבא תינוק לא יכול להגיד. אלמנט החיקוי של הדיבור
מיוחד לאדם.
המדע טוען שזה פיזיולוגי ולמה זה התפתח רק אצלנו.?
וזה סותר את השרשרת האבולוציונית- ששום קוף אחר לא פיתח את זה.
 

Sophalin

New member
נכון

אני יכול לחפור ולחפש סימוכין אם אתה רוצה (אבל תצטרך להגיד לי בדיוק למה אתה רוצה סימוכין?)

הילדים לא מחקים את הוריהם מרגע שהם נולדים. ולדות עושים למעשה בדיוק מה שהחתולים עושים - בוכים הרבה כדי לקבל תשומת לב.

הילדים בגיל חצי שנה עד שמונה חודשים (שלב המילמול) ממש - אבל ממש לא מחקים את הוריהם אלא מבצעים מגוון של צלילים וקולות. את כל קשת ההגאים הקיימת
כולל קליקים, הדופים, וכל תנועה ועיצור בארסנל - הצימצום של המבחר הזה באמת נעשה על ידי חיקוי. אבל זה סותר את הטענה שלך.

ואני מסכים שאלמנט החיקוי הוא יחודי לאדם. זה לא האלמנט היחידי שיחודי לאדם. אז מה?
 
ציפורי שיר

ציפורי שיר מסויימות מפתחות את השירה שלהן על ידי חיקוי.
זה אמנם לא דיבור אנושי, אבל זו צורת תקשורת ספציפית למין הנלמדת על ידי חיקוי של פרטים מאותו המין. זו אחת הדרכים להבטחת שירה ייחודית לכל מין ומין של ציפורי שיר בטבע.
אגב, מעניין לציין, שגם בציפורים יש בהתחלה תקופה של "שירה בסיסית", בה יש כל מיני קולות וצלילים אבל עדיין לא השירה האופיינית למין. לאחר מכן מגיע שלב החיקוי בו מתפתחת השירה האופיינית - כך שאנחנו לא המצאנו את השיטה...

תודה לקוראים,
נציב המים
 

Sophalin

New member
יותר טוב

זה אומר שאפילו אלמנט לשוני זה לא יחודי לאדם מה שהופך את הדיבור (בשפה אנושית) לחוויה יחודית לאדם משילוב של תכונות קוגנטיביות - ולא יכולת אחת ויחידה.
יתכן שלבעלי חיים אחרים גם ישנן יכולות קוגנטיביות דומות אבל רק השילוב שהיחודי לאדם מאפשר דיבור.
 
קראתי כתבה שלו ב"הארץ" ביום שישי

אם דבר כזה היה נשלח לכתב עת מדעי הקוראים שהיו עושים לו את -Peer Review היו פוסלים אותו פה אחד בשל Lack of Novelty.
 

22ק ו ס ם

New member
כן, קראתי את הכתבה זה באמת היה די מביך

החדשנות היא עניין שולי פה אלא יותר התאוריה הפשטנית שמתעלמת מהרבה מרכיבים.
 
התיאוריה פשטנית אבל בבסיס היא נכונה

רק שקשה לי להאמין שמישהו שיודע היסטוריה היה מאמין שהבריטים היו עוזבים את ישראל בכזו קלות אם היתה להם עדיין אימפריה שהשמש לא שוקעת בה וצורך להוביל נפט עירקי לים התיכון, או שהיו נשארים לנצח בארץ ישראל אם היא היתה אחד השרידים האחרונים של אותה אימפריה בלי עירק והנפט שלה.
 

22ק ו ס ם

New member
אני לא חושב שהתאוריה בבסיסה נכונה

הוא מתאר את העזיבה שלהם כעיסקה שעשו בזמן מלחמת העולם השנייה, כשאין לכך כל סימוכין. הוא גם מתעלם מהשואה כמרכיב חשוב וגם מההכרה הבריטית בהצהרת בלפור שהשלטון שלהם יהיה זמני ולא קבוע. ולבסוף, העובדה הפשוטה היא שהבריטים כבר לא היו אימפריה אחרי מלחמת העולם השנייה ולא יכלו לתחזק אימפריה בסדר גודל שהיה להם קודם. ואכן, ברגע שהודו השתחררה, ההגיון בהשארות בארץ היה קטן.
 
הבסיס הוא שבריטניה נסוגה מהאימפריה

כולה. האצ"ל ולח"י לא גרמו לה לסגת מהודו. מה שהוא עוד שכח זה שהתהליך החל הרבה לפני סוף מלחמת העולם השניה, אם הייתי רוצה לבחור את נקודת המפנה ממנה ברור שהאימפריאליזם נגמר אני סבור שלא הייתי יכול להגן על סוף מלחמת העולם הראשונה אבל כן על הקמת הרפובליקה הטורקית ממנה הררי התעלם לחלוטין.
 
היתה קפיצה גדולה קדימה

וזאת תאוריה מאוד מקובלת היום. גם למיני האדם שקדמו לספייאנס היו יכולות מרשימות אבל כדי להרחיב אותן משמעותית היה צורך בשינוי ביולוגי וזה לוקח זמן רב. עדויות לכך רואים בקצב השיכלול הטכנולוגי האיטי מאוד לאורך האבולוציה של מיני האדם החל מהומו הביליס. ולפתע קם לו מין אדם, שהיתה לו גירסה ארכאית, ומשתלט על העולם בסערה במונחים אבולוציוניים וללא תלות בשיפורים ביולוגיים (בעודו לקט-צייד).

כמו שפינקר תיאר את הקפיצה הגדולה:
Innovation was invented (הממציאנות הומצאה)
 
למעלה