הרשמה ללימודי תואר ראשון

orion123

New member
הרשמה ללימודי תואר ראשון

שלום! היום קיבלתי את ציון הפסיכומטרי שלי והתחלתי להתעניין בהרשמה ללימודי תואר ראשון בת"א. הבעיה שלי היא שאני עדיין לא סגור על עצמי מה אני רוצה ללמוד וההרשמה מסתיימת עוד 3 ימים. יש לי 2 שאלות בעניין: 1. הבנתי שיש מושג כזה של הרשמה מאוחרת, השאלה היא האם הוא באמת קיים בת"א? (למרות שניסיתי לחפור אצל הפקידה לא קיבלתי תשובה אם תהיה הארכה ברישום, רק לאחר סיום מועד ההרשמה הנוכחית זה יוודע) 2. עד כמה באמת תהיה לי אפשרות לשנות את הבחירה שלי לחוג בו אני מעוניין במידה ואשנה את דעתי לאחר ההרשמה? ממש אין לי מושג בכל הנושא ואודה למי שיהיו לי אי אילו תשובות שיבהירו לי קצת את העניינים.. תודה.
 
אני ראיתי את ציון הפסיכו רק היום..

נרשמתי כבר לאוניברסיטה אבל לפי מה שהבנתי ההרשמה כבר הסתיימה- לא? חברה שלי גם פספסה את ההרשמה והיא מחכה להרשמה המאוחרת- שתהיה, לא בכל הפקולטות, ולכן כמובן עדיף היה להירשם בזמן... את הבחירה שלך אתה יכול לשנות, להחליף סדר עדיפויות, או לשנות מקצוע- העניין הוא שזה כרוך בתשלום. מה חשבת ללמוד?
 

orion123

New member
אני עדיין בדילמה מה לבחור

ההרשמה עדיין לא הסתיימה כי דיברתי איתם פעמיים אתמול וההרשמה הוארכה עד יום חמישי. אני שוקל בכיוון של ביטכנולוגיה, מהנדס אלקטרו' או כלכלה. אני הבנתי שיש סיכוי שההרשמה תתארך עוד כי זה עדיין חודש מוקדם יחסית (לא בסביבות אפריל-מאי), אבל אני אודה אם סטודנט או בעל ניסיון כלשהו בעניין יתן לי כאן חיזוק או החלשה לדבר, הבעיה היא שלא מגיבים לשאלות כל כך..
 

לי00

New member
היי , עזרה למתלבט

מבין האפשרויות שמנית , אם נתייחס לשיקולים של חיפוש עבודה בהמשך: אז תתרחק מכל מה שקשור לביולוגיה/ ביוטכנולוגיה אומנם לימודים מרתקים אך קשה למצוא פרנסה.(יש לי תואר שני בתחום ועכשיו אעשה הסבה לתחום אחר לגמרי במקום לבזבז זמן על דוקטורט) בכל מקרה לימודי כלכלה או ביו' תדרש בלימודי המשך לתואר שני וכו' כי תואר ראשון לא מספיק. יש לי ידיד שלמד כלכלה תואר ראשון באוני' ועכשיו הוא הצליח למצוא רק עבודה זוטרה. הוא סיפר שאומנם יש הצע של משרות אך דורשים ניסיון והתחרות קשה (הרבה לומדים כלכלה) לכן מבחינה כלכלית ואפשרות עבודה הייתי ממליצה על הנדסה אם זה מה שמושך אותך כמובן. בכל מקרה בהצלחה
 
לא רק

שלא עונים לשאלות גם לא עונים לטלפונים... כל היום לא תפסתי אותם. אני ממליצה לך להירשם כבר עכשיו אם ההרשמה הוארכה. בנוגע לביוטכנולוגיה- זה מקצוע שהולך ממש טוב עכשיו, ויש בזה המון המון כסף. אני למדתי 3 שנים ביוטכנולוגיה בתיכון - מגמה של 10 יחידות לימוד... זה לא היה התחום שלי והיום כל מקצוע שמזכיר לי חידקים, אנטיביוטיקות, פיפטות פסטר וכו וכו גורם לי חלחלה וכמובן ויתרתי על תואר גם בכל מה שקשור לנושא (כולל ביוכימיה, ביולוגיה, כימיה..) אבל כמו שאמרתי זה מקצוע מעולה, למי שאוהב. בהצלחה!!!!
 
כן אה

קצת סתרנו אחת את השניה. ממה שאני הבנתי ביוטכנולוגיה זו מגמה שממש מצליחה עכשיו בכל הקטע של הפיתוח והמחקר המעבדתי, אני מכירה אנשים שעובדים במקצוע- הם אומנם עובדים נורא קשה ולרוב אין תוצאות מיידיות למחקרים אך השכר גבוה. צריך ללכת עם הלב, אם זה מעניין - שווה ללמוד, ואם לא, אז לא..
 

DZHIBERISH

New member
אם אוהבים צריך ללמוד את הנושא?

זה נחמד כאשר המשפחה שלך יכולה לתמוך בך למשך כל חייך...אבל לאלא שלא מרחפים בעננים...תלכו ללמוד מה שמביא כסף בארץ או\ו מה שמביא כסף בחול ולא צריך להשלים לימודים שם..
 
אני מתנגדת למה שאת אומרת

אני יכולה לבחור ללכת ללמוד כלכלה ומנהל עסקים אבל אני מעדיפה ללמוד תקשורת קולנוע וטלויזיה- שזה מקצוע שיש בו הרבה פחות ביקוש וצריך להילחם הרבה וקשה בשביל להצליח. לא הכל זה כסף בחיים, נכון צריך לשרוד, וגם אני לא טחונה בכסף אבל אני לא יכולה לוותר על משהו שמעניין אותי ושאני אוהבת למען מקצוע שישעמם אותי וימרר לי שלוש שנים מחיי.
 

DZHIBERISH

New member
את מסתכלת על החיים כמו ילדה קטנה..

אם למדת משהו שמביא כסף את יכולה להרשות לעצמך אחרי זה להתעסק במה שאת רוצה .אבל אם את מתעסקת במה שאת עושה וזה לא מביא כסף אז בחיים לא יהיה לך כסף..מבינה תלוגיקה... עדיף לבטח את התחת שלך...ואז אם רוצים באמת ללמוד מה שבראש שלך...העניין הוא שאת לא תרגישי שהחיים לוחצים עליך כי תיהיה לך פרנסה שתקל עלייך ותאפשר לך לעבוד מאט ולהשקיע זמן בדברים שאת אוהבת ובמקביל לחיות כראוי...
 
ממה שהבנתי

את הלכת ללמוד מקצוע שאת אוהבת- ביוטכנולוגיה והיום את עושה הסבה כי את אומרת שאין עבודה.... אולי את היית ילדה קטנה?? אני בטוחה שאני אסתדר בחיים- לא משנה מה אני אלמד, ואם כבר אז אני אלמד משהו שאני אוהבת. בעיני זה בוגר יותר מהחשיבה שלך.
 

DZHIBERISH

New member
דבר ראשון אני גבר

דבר שני עדיין לא למדתי באוניברסיטה...לא שזה צריך לשנות...אבל פשוט להגיד שפשוט צריך ללכת לעשות מה שאוהבים זה נאיבי....אם כמובן יש מי שיתמוך בך ויקנה לך בית ומכונית והכל...אז בטח...אבל בן אדם שאין לו שום דבר חוץ מהראש שלו והזדמנות ללכת ללמוד צריך ללמוד משהו שיכניס לו כסף ויתן לו אפשרות להתפתח הלאה...
 
טוב אני כבר מבולבלת

מכל האנשים פה, בנים בנות מי לומד מה או הולך ללמוד... אני לא ילדה קטנה, נאיבית- אולי עוד איכשהו אני אסכים לקבל את הטיעון הזה :p אבל זאת מי שאני עכשיו ואני עדין נשארת בדעה שלי.
 

בטטהמן

New member
את יכולה לדרג 3 אפשרויות

ואח"כ להחליף כמה פעמים שאת רוצה את הסדר הפנימי של 3 האפשרויות האלה ע"י שליחת פקס לאוני'. אני שיניתי פעם את סדר העדיפויות (פעם אחת הייתה אפילו תוך כדי הבידינג - שלב בניית מערכת השעות), כך שאת יכולה לבחור עכשיו 3 אפשרויות ולהחליט מה מבין ה-3 את רוצה מאוחר יותר.
 

orion123

New member
טוב עוד כמה שאלות נוספות אם כבר..

א.איך אפשר לשנות סדר עדיפות בזמן בניית מערכת שעות? בשלב הזה זה כבר לא סגור למה התקבלת או לא?? ב. מה הסיכויים להתקבל לחוג ששנה שעברה המתאם הדרוש לקבלה היה גבוה מהמתאם שיש לי כעת והמתאם שלי נמצא בין חתך הדחייה לחתך הקבלה השנה (איך שלי זה נראה המתאם הדרוש רק עולה משנה לשנה) ג. אני ממש מחפש בנרות מידע כלשהו על הנדסת אלקטרו' / הנדסת אלקטרו' יחד עם מדעי המחשב וההבדלים ביניהם. למישהו יש מושג?? תודה למגיבים בעבר ובעתיד..
 

בטטהמן

New member
יש לי תשובה רק ל-א'...

פשוט החלפתי בין שתי עדיפויות שלשתיהן התקבלתי. ובדיוק בגלל שקיים סיכוי שלא תתקבלי למה שאת רוצה, את יכולה לסמן 3 עדיפויות. אגב, יש לי הרגשה שבפורום סטודנטים יהיו אנשים שיוכלו להסביר לך על ההנדסות השונות.
 
למעלה