השמדת תאים סרטניים בעזרת התקן גנטי זעיר

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
השמדת תאים סרטניים בעזרת התקן גנטי זעיר

מחקר חדש של מכון וייצמן בנה התקן גנטי זעיר, אשר מורכב ממעגל DNA בעל שלושה גנים, אשר מגיע לתא, מזהה אם הוא סרטני ומחסל אותו אם כן. ההתקן נקרא DPI- dual-promoter integrator ועבודתו מתרחשת כך: א) ההתקן מוחדר לגוף ולתא, מאתר אם התא הסרטני ואף יכול להעריך את דרגת הממאירות שלו. הוא עושה זאת בעזרת שני פרומוטרים (מקדמים- קטע של DNA שנמצא לפני הגן המקודד) אשר בודקים את רמת הפעילות של הפרומוטרים המקבילים בתא ומזהים אם הוא סרטני. ב) אם התא סרטני, מופעל הגן השלישי בהתקן אשר מייצר חומר רעיל אשר משמיד את התא. האפשרות להשמדה כזו עוזרת לאתר ולהשמיד רק את התאים הסרטניים ולמנוע פגיעה בתאים הבריאים (מה שקורה כיום בתרופות הכימותרפיה).
 

zlp

New member
לא הבנתי

איך הפרומוטורים של ה DNA האלוגנאי (המושתל) מזהים אם הפרומוטורים בתא פעילים או לא. ועל פרומוטורים של גנים שמקודדים לאיזה חלבון מדובר?
 

deathcaster

New member
תגובה

קרא את הכתבה... הם עדיין בחיתולים של המחקר.... זה בינתיים רק בגדר WISHFUL THINKING בתרביות תאים הכל נשמע וורוד... נחכה ונראה
 

zlp

New member
זה לא עונה על השאלות

גם בתרביות תאים.
 

deathcaster

New member
זה בדיוק הקטע

אני לא חושב שיש להם תשובות לשאלות שלך, לפחות עדיין לא.
 

PaleMoonlight

New member
חסרים פרטים חשובים בכתבה...

ובכל זאת: לגבי אופן זיהוי הפרומוטרים - לא צוין (וחבל שכך). ובאשר לחלבונים ש"על הכוונת" - ככל הנראה מדובר בפרומוטרים של שני גנים שונים המקודדים לשני גורמי גידול (סוגי חלבון) שידוע ששניהם מבוטאים ברמה מוגברת בתאי סרטן (כאמור - הכתבה לא מפורטת ולא נוקבת בכינוי שלהם).
 
למעלה