השפעות והעתקות מאואזיס

sok777

New member
השפעות והעתקות מאואזיס

שרשור לספר על העתקות או השפעות גדולות של להקות/אמנים מאואזיס. אם שמעתם, ניחשתם, יודעים בבירור.... ספרו לנו. אני אתחיל: קודם כל, הלהקה JET האוסטרלית. שמעתי פעם שהם מושפעים מאוד מאואזיס... חוץ מזה, באלבום השני שלהם יש שיר (עכשיו אני שומע אותו) שנקרא: Put Your Money Your Mouth is. מוכר לכם?
השיר, אגב, לא דומה. :) אבל יש גם העתקה - אביב גפן. 'זה רק הלב שכואב לך', העתקה ברורה משמפיין סופרנובה ומי שיאמר שלא פשוט לא מבין במוזיקה. מותר לקחת ריף, גם נואל עשה זאת הרבה פעמים, אבל אביב גפן לא רק שהעתיק את כל ריף האקורדים מהבית, אלא גם העתיק את הגיטרה המובילה שברקע!! איזו בושה, ועוד הוא מצליח עם השיר הזה על חשבון אואזיס. עכשיו, זה נכון שאואזיס עשו את זה, אבל נואל הודה בכל פעם שעשה זאת, ואביב גפן אמר בעיתון שהוא לא מושפע מאואזיס אלא שהם היריבים המוזיקליים שלו. בחור, אתה חי בסרט! יש סיפור כזה שאביב גפן פעם היה באבי רואד ונואל גאלגר עבר שם לידו, והוא התרגש כמו ילדה קטנה. יריב או לא יריב?
כמו כן, להקת קולומביה הישראלית גם היא ידועה כמושפעת מאוד (מאוד!) מאואזיס. לא רק השם שלה כשם השיר מדפנטלי מייבי, לא רק הגיטרת פליי-בירד גיבסון כמו שיש לגאם ארצ'ר, אלא גם אחד השירים שנשמע כמעט זהה לבית של Up In The Sky. טוב נו, אפשר להאשים אותם?
 

itzik 101

New member
חח סער תרגע

זה לא אשמתו של אביב גפן, זה פשוט אואזיס נהדרים אני דווקא לא ממש מכיר את התופעה הזו, שמעתי על ג'ט ויש ניצנים של רוק אינדי בריטי אבל לא נראה לי ממש דומה, ומי לא מושפע מאואזיס? על העתקות בינתיים לא ממש שמעתי, רק שאולי פעם נואל האשים את גרין דיי על העתקת הלחן של WONDERWALL בBOULEVARD OF BROKEN DREAMS שלדעתי לא ממש דומה
 

בועז90

New member
כשיצא האלבום של אביב גפן

שבו מופיע השיר המדובר כתב אחד המבקרים כביקורת באחד העיתונים שהשיר הנ"ל נשמע מאוד מזכיר סגנון " אואזיסי ".. לדעתי, כמובן שההבדלים הם גדולים.
 
למעלה