התאבדות. יש תאוריה או תשובה חד

התאבדות. יש תאוריה או תשובה חד

משמעית האם התאבדות היא חולשה/פחד או אומץ?
 
לדעתי ,יש בה גם וגם:

א. מקום של חולשה- התמודדות שהיא בעצם מחסלת את הקיום. לא מעידה על חוסן נפשי.אדם שחש בודד והכאב הוא בלתי נסבל ובשום דרך לא הצליח לעזור לעצמו לצאת מזה. ב. אומץ- ההתאבדות היא למעשה האומץ לסיים את הכאב המתמשך רק שבאותו רגע לא חושבים על זה שגם החיים מסתיימים.האומץ הוא גם בנטילת החיים. לא פשוט להכאיב לעצמך, צריך אומץ בשביל זה.
 

22ק ו ס ם

New member
אני חושב שזה לא זה ולא זה

התאבדות היא במקרים רבים קריאה לעזרה שיצאה משליטה. רוב האנשים שניצלים מהתאבדות או כאלו שהצליחו למנוע את זה מהם ומתאוששים ממה שקרה להם, שמחים על זה. יש הבדלים בין המינים מובהקים בהקשר הזה. נשים מנסות להתאבד הרבה יותר אבל לרוב לא מצליחות. גברים מנסים להתאבד פחות אבל הרבה יותר יעילים.
 

victoria777

New member
בתאוריה של אריקסון יש משהו

התאבדות היא כשאדם מעדיף לא להתקיים מאשר לא לדעת את הזהות שלו(אני מניחה שהכוונה לחולשה).
 
אני נוטה להאמין שרוב האנשים

המבצעים התאבדות (אם לא כולם) אינם באמת מייחלים למוות, הם פשוט לא רוצים להמשיך לחיות את חייהם הנתפסים בעיניהם כבלתי נסבלים, הם רוצים כאמור להפסיק את הסבל. אני לא חושבת שהתאבדות היא "אומץ" או "פחד" - התאבדות לטעמי היא מעשה של חוסר אונים, של מצוקה, של ייאוש עמוק מהחיים כפי שהם נתפסים ע"י המתאבד, ובהרבה מקרים הם מהווים מעין "קריאה לעזרה".
 
גם לדעתי ...

בתור אחד שניסה להתאבד בעבר ... זהו רצון למות כתוצאה מחוסר אמונה שהמצב יכול להשתפר ... אפרט כשאחזור מהעבודה.
 
תודה ../images/Emo9.gif

לפחות חשבתי שאם כבר אני מסוג המטופלים, תוכלו ללמוד כמה דברים ממני אם תרצו
גם המטופל לומד פסיכולוגיה מעצמו
 

ללי26

New member
אין כאן שום אלמנט של אומץ

האומץ האמיתי נמדד בהתמודדות עם החיים ,והקשיים שהם מספקים לנו. פחד אדיר,ייאוש ומצוקה בלתי נצפסים הם אלו שמובילים להתאבדות. על כל אלו אפשר להוסיף כמה רגעים של אי יציבות/ערעור נפשי עמוק שמוביל אדם באותו הרגע לבצע את המעשה. ואת זה אני אומרת כמישהי שאחותה התאבדה.
 
למעלה