התאומות שלי בנות חמש וחצי אמורות לעלות לכיתה א'

ללה63

New member
התאומות שלי בנות חמש וחצי אמורות לעלות לכיתה א'

אחת חכמה מאוד ואוהבת ללמוד ואילו השניה אם רק אדבר איתה על לימודים תדחה את זה ללא ספק .
בנוסף לפי קלינאית תקשורת יש לה בעיה בשליפה.
קיבלנו מכתב מהעיריה שהבנות יכולות לעלות לכיתה א' .

הגננת אומרת שהיא מתאימה.

אני שוקלת אם להשאיר אותה עוד שנה בגן, בבקשה עצות .

תודה
 
כמה דברים

ההחלטה הסופית היא שלך!!
יש עוד המון זמן להחליט
תבקשי מהגננת שתזמין תצפית
על מנת שתהיה לך חוות דעת נוספת
תתחילי לדמיין מצב שאחת עולה לכיתה א ואחת נשארת
ועכשיו מנקודה אישית
גם אצלי הקטן עולה לכיתה א וגם אצלי הוא לא מוכן לשבת
עושים את זה לאט לאט
בלי לחץ ובלי לגרום לו לשנוא את העיפרון
זאת המון עבודה גם על עצמי אני מודה
 

שירהד1

Member
מנהל
לפני הכל-

אנא כתבי את תאריך הלידה של התאומות.

בכל אופן- כללי בסיס לגבי תאומים-
1. אם מעלים- אז מעלים את זוג התאומים ביחד. ואם משאירים- אז משאירים ביחד.
לא מפרידים בין שכבות גיל.
2. תמיד- מתחשבים יותר בחלש. החזק בכל מקרה מסתדר וניתן לעשות המון דברים כדי להמשיך ולחזקו. החלש- יחלש עוד יותר אם יתחשבו בחזק ולא בו.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
כן, באמת-

מה מפליא פה? מדובר על ילדים נפרדים כמובן, כל אחד עם האישיות שלו, עם התכונות שלו, עם העוצמות שלו, ועם החולשות שלו. כל אחד הוא יחיד ומיוחד:)
אבל- מדובר על ילדים שנולדו בדיוק באותו הזמן, והם בדיוק בני אותו הגיל.
זה עלול לגרום לנזק קשה מאוד לאחד מהם או לשניהם, אם פתאום אחד יהיה בכיתה א' ושני בגן...

מה זאת אומרת מה קורה בכיתה ג? מה זה "אם רק אחד מתאים לעלות"?
השאלה לא מובנת לי בכלל, כי אין דבר כזה היום להשאיר כיתה, אלא במקרים חריגים ביותר ביותר. זה ממש נדיר, עד כדי לא קיים בכלל.
 
באמת?.. שוב


אצל הגדול הצטרף השנה ילד שנשאר כיתה
בכיתה ד

ברור לי לחלוטין הנזק שיכול להיגרם מתהליך כזה
אבל גם מעניין איך אחד התאומים שבאמת מבריק
ומוכן לחלוטין לכיתה א
מתמודד עם עוד שנה בגן
 

שירהד1

Member
מנהל
כן, באמת-

לא יודעת מה היו הנסיבות ומה הסיפור לגבי אותו ילד שאת מספרת עליו. אין לי מושג, אבל זה ממש נדיר, ובצדק.

לגבי השאלה השנייה שלך- מוכנות לכיתה א' לא קשורה להיותו של ילד מבריק. ממש לא. יש הרבה הרבה מעבר לזה. יכול להיות ילד מבריק, אבל עם צורך בשיפור בכישורים החברתיים, לדוגמא. וזו סתם דוגמא. יש עוד מליון דברים.
ובכל מקרה- כפי שכתבתי- החזק תמיד יסתדר, ויש המון אפשרויות להמשיך ולחזקו במהלך שנה נוספת בגן- חוגי העשרה, הכרזתו כעוזר הגננת, מתן תפקידים על-ידי הגננת ועוד ועוד. זה לא אמור לפגוע בחזק כהוא זה, בתנאי כמובן שעושים גם למענו במהלך השנה הזו.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

ללה63

New member
תודה רבה על ההערות והצעות ....

התאומות ילידות 21.210
לפי תאריך הן מתאימות.

השניה חלשה מאוד בכל המובנים
 

שירהד1

Member
מנהל
או. קיי- התאריך משנה את כל התמונה-

הן נולדו ב-21.2.10, כלומר- הן ילידות ראשית המחזור, ולכן חייבות לעלות לכיתה א'. אין פה בכלל שאלה והתלבטות.
לא פירטת בכלל- מהם הקשיים של הילדה? האם נמצאת במסגרת גן רגיל, גן שפתי, גן תקשורתי? האם מקבלת טיפולים מסוג כזה או אחר? לאורך כמה זמן? פעם בשבוע? פעמיים? יותר? וכן הלאה. לכן, מאוד קשה לכוון אותך.
בגדול- בהתאם ללקויות של הילדה ולקשיים שלה, יש צורך בטיפולים אינטנסיביים הולמים גם עכשיו, ולאורך תקופה ארוכה- גם במהלך לימודיה בבית הספר.

אם את רוצה- תפרטי יותר על ההתפתחות שלה, ועל הקשיים והעוצמות, ואולי אוכל לסייע יותר.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
רגע- עוד משהו-

למה כתבת שהילדות בנות חמש וחצי? לפי תאריך הלידה הן בנות 6 בעוד חודש...


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
שוב שאלה לגבי תאריך הלידה-

חשבתי שאולי התבלבלת ותאריך הלידה הוא בכלל 21.12.10. תסתכלי איפה שכתבת- שכחת איפשהו נקודה, ולכן אני כבר לא בטוחה אם הבנתי נכון או לא.
את יכולה לכתוב שוב, בצורה ברורה? זה ממש קריטי לנושא.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

ללה63

New member
הבנת נכון הן בנות 6 עוד חודש

אני משווה לצערי,
האחת יודעת לכתוב את האותיות וממש מוכנה
השניה באבחון התברר שיש קושי בלשלוף, לא זוכרת את הסדר הנכון של האותיות
ובכלל לא רוצה ללמוד
 

שירהד1

Member
מנהל
או. קיי- אז התשובה הראשונה שלי בתוקף-

אני מעתיקה לך את ההתייחסות הראשונה שלי, לנוחיותך-

"הן נולדו ב-21.2.10, כלומר- הן ילידות ראשית המחזור, ולכן חייבות לעלות לכיתה א'. אין פה בכלל שאלה והתלבטות.
לא פירטת בכלל- מהם הקשיים של הילדה? האם נמצאת במסגרת גן רגיל, גן שפתי, גן תקשורתי? האם מקבלת טיפולים מסוג כזה או אחר? לאורך כמה זמן? פעם בשבוע? פעמיים? יותר? וכן הלאה. לכן, מאוד קשה לכוון אותך.
בגדול- בהתאם ללקויות של הילדה ולקשיים שלה, יש צורך בטיפולים אינטנסיביים הולמים גם עכשיו, ולאורך תקופה ארוכה- גם במהלך לימודיה בבית הספר.

אם את רוצה- תפרטי יותר על ההתפתחות שלה, ועל הקשיים והעוצמות, ואולי אוכל לסייע יותר".


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה