התאמה ללימודי רפואה

  • פותח הנושא BBP1
  • פורסם בתאריך

BBP1

New member
התאמה ללימודי רפואה

היי, כבר הרבה שנים שאני רוצה ללמוד רפואה ועכשיו מתקרב הרגע בו אני צריכה להחליט. יש לי ממוצע בגרויות ופסיכומטרי טוב, שעובר את הסכם הרצוי בבן גוריון. עם זאת, בתיכון לא השלמתי בגרות במתמטיקה 5 יחידות או פיזיקה 5 יחידות, והחומר הנלמד היה לי די קשה במגמות אלו. הבנתי שידע בתחומים האלו עוזר בלימודים, אבל אני חוששת שאני אתקשה בתחום הזה ולכן אולי לא לגמרי מתאימה ללימודי רפואה. אשמח לחוות דעת, תודה :)
 

spdf

New member
את לא לבד בעניין הזה...

בתי-הספר לרפואה מלאים בסטודנטיות וסטודנטים שלא למדו 5 יח"ל במקצועות האלה... יש לא מעט סטודנטים וסטודנטיות שעקב אכילס שלהם/ן היא מספרים, ועדיין מצליחות/ים להסתדר. זה כנראה יצריך עבודה קשה ויכול להיות שהציונים בקורסים החישוביים יהיו קצת נמוכים מהממוצע, אבל זה משהו שבהחלט אפשר לעשות.

ובאופן כללי לגביי לימודים אקדמיים: חלק מהקטע (בעיניי לפחות) זה לא לחזור לתיכון, אלא להתקדם הלאה (מהמון בחינות). זה גם אומר שדברים שבתיכון היו קשים או בעייתיים, יכולים להתברר כנחמדים דווקא באוניברסיטה, ולהפך - דברים שאהבת או חשבת שאתה טוב בהם יכולים להתברר כגהנום. חשוב לשמור על ראש פתוח ולעשות את המיטב בהכל - אם את רואה שאת לא מתחברת לתחום, תמיד אפשר לשנות כיוון, אבל קשר להעריך את מידת ההתאמה מראש! סטודנטים שהתקבלו ללימודי רפואה ונשרו בגלל קשיים אקדמיים שמקורם בחומר הלימודי כנראה קיימים, אבל הם נדירים.

ובנימה אישית - אני פרשתי מפיזיקה ומתמטיקה בתיכון, כי לא הסתדרתי (לרמת ה"סיימתי בלי בגרות"). אח"כ מתמטיקה השלמתי, ולגביי מתמטיקה ופיסיקה בתואר - אלה היו קורסים שמאוד אהבתי ונהניתי ללמוד (כמו גם יתר הקורסים החישוביים - סטטיסטיקה, כימיה כללית, כימיה פיזיקלית ועוד). זה אמנם אנקדוטלי, אבל אם אני ועוד רבים אחרים יכולים, אין סיבה שאת לא...

בהצלחה.
 
למעלה