התאמת תוכנית הלימודים לסיכום בנושא קרקוב

  • פותח הנושא busa
  • פורסם בתאריך

busa

New member
התאמת תוכנית הלימודים לסיכום בנושא קרקוב

אהלן אני בעיצומו של סיכום מחדש של נושא קרקוב לפי הסעיפים של תוכנית הלימודים כפי שהיא מפורטת במיקוד האמת שמרבית הסעיפים הם לפי הסדר אך יש שני סעיפים שלא הצלחתי ללקט את המידע עליהם ואשמח לעזרה: 3.ג. שלבים בפיתרון הסופי של יהודי קרקוב 4.ב קשייה ולבטיה של הפעילות המחתרתית עד גירוש אוקטובר 1942 בתודה מראש.
 
קרקוב

אמנם אין לי הספר, אך אני מפנה אותך לסיכום החדש שערך ארי שטיינר על הנושא - כאשר בתוך הסיכום יש הפניה למספרי העמודים הרלוונטיים. השלבים בפתרון הסופי של יהודי קרקוב אכן אינם ממוקמים במקום אחד ואפשר לציין בין היתר: * גירוש מרץ 1942 (פרק 6 בספר, עמ' 16 בסיכום) * הגירוש הגדול ביוני (פרק 7 בספר, עמ' 17 בסיכום) * גירוש אוקטובר 1942 (פרק 10, עמ' 21 בסיכום) * חיסול גטו קרקוב (פרק 12 בספר, עמ' 26 בסיכום) לגבי קשיי ולבטי המחתרת: * פרקים 10-9 בספר (עמ' 22-19 בסיכום, עד סעיף 10ב').
 

busa

New member
לצערי אתה כנראה טועה..

בעמודים 19-22 מתוארים בעיקר ההתארגנות המחתרתית של תנועות הנוער בגטו, שהיא סעיף4.א במיקוד. אומנם מתוארים בפנים כל מיני קשיים ולבטים, אבל אני לא יודע אם ניתן להגדיר זאת בתור סעיף בפני עצמו. הדבר היחיד שנראה שם ממש כמו תיאור קשיים ולבטים הם סעיפים 10א+ב, אולם אלה אינם קשיים של הפעילות המחתרתית, אלא קשיים של בני הנוער בגטו ולבטיהם האם להצטרף לפעילות המחתרתית. לגבי הסעיף הראשון כך חשבתי, תודה.
 
או שלא כך כך

אם אמנם מתוארים בפנים קשיים ולבטים בעמ' 22-19 כפי שאתה טוען, הרי שזה נותן מענה - הספר כאמור לא "אורגן" ע"פ תכנית הלימודים, ולכן הדגשים שתכנית הלימודים מבקשת עשויים להיות מפוזרים, ותפקיד התלמיד הלומד לארגן אותם - לאו דווקא ע"פ סעיף ספציפי. אגב, הלבטים של בני הנוער האם להצטרף בכלל האם קושי בפני עצמו - כלומר יש מחסומים בפני הצטרפות המונית וסעיף 10ב' אינו רק מתייחסים לבני נוער (אלא דווקא במפורש למבוגרים). סעיף 9ג' בסיכום גם מונה שורה של גורמים/קשיים ולבטים שהם רלוונטיים מאוד. אני גם מפנה אותך לתשובון של אתר דעת מ-2005 בו שאלה על זירת הפעילות - היער או הגטו (עוד התלבטות משמעותית).
 

שמעו ן

New member
האם יש מיקוד לסיכום

הסיכום של ארי שטיינר לקרקוב נראה מעולה, אבל הוא לא ממש בנוי ע"פ התוכנית של משרד החינוך? האם מישהו ישב על זה והצליח להוציא מיקוד לבגרות 2010 לסיכום הנ"ל? כל דבר ומיקוד בתחום ממש יעזרו לי... תודה!
 
המיקוד והספר

הסיכום בנוי על הספר של פליציה קראי, שעליו מתבססת תכנית הלימודים ובחינת הבגרות. בשל היותה התכנית הקצרה ביותר, לא נופלים סעיפים מנושא גטו קרקוב במיקוד, ולפיכך בכל מקרה צריך להכיר את כל תוכן הספר (למעט אולי הרקע של יהדות קרקוב שעדיין כדאי לקרוא). לפיכך, הדבר הנכון, לדעתי, זה לשבת בזמן הקריאה של הסיכום עם תכנית הלימודים וליצור את ההתאמה בין השניים - דבר שיש בו אלמנט של למידה והבנה של הטקסט.
 
למעלה