התגלה כוכב חדש המקיף את כדור הארץ

Gil 2002

New member
התגלה כוכב חדש המקיף את כדור הארץ

אסטרונומים גילו כוכב גדול חדש המקיף את השמש במרחק של שישה מיליארד קילומטרים. הכוכב, שקוטרו מגיע לכעשירית מקוטרו של כדור הארץ, נמצא מאחורי פלוטו, הכוכב התשיעי במערכת השמש.
 

SmartKid

New member
לא כוכב

קוראים לדברים שמסתובבים מסביב לפלנטות, - לווינים.. ירח הוא לא כוכב - הוא לווין. וגם עצם זה הוא לא כוכב. אגב גם כדור הארץ הוא לא כוכב, הוא פלנטה כי הוא רק מחזיר את אור השמש ולא מייצר בעצמו אור (ביקועים גרעיניים וכו´). הכוכב היחידי באזור שלנו היא השמש.
 

יניב ריז

New member
תיקון-בשמש לא מתקים ביקוע גרעיני

אלא התופעה ההפוכה-היתוך גרעיני (ריאקציית PP). היתוך-חיבור בין פרוטונים וניוטרונים עד להגעה ליסוד הברזל שממנו ואילך עדין ניתן להתיך-אך תוך כדי השקעת אנרגיה רבה יותר מהאנרגיה שתתקבל. ביקוע-ניתוק והפרדה בין הפרוטונים והניוטרונים. האנרגיה של רוב השמשות (כוכבים) מגיעה מחיבור בין 2 פרוטונים, כאשר מסת כל פרוטון היא MP ומסת הגרעין המלוכד של 2 הפרוטונים= 2MP-X . מכאן אנו רואים כי לכאורה בתהליך ההיתוך "נעלמה" לה חלק מהמסה...(הרי שMP+MP=2MP)-מסה זו מומרת לאנרגיה לפי הנוסחא המפורסמת של אינשטיין E=MC^2.
 

יניב ריז

New member
ריאקציית PP לכשעצמה לא כוללת

חיבור של ניוטרונים לגרעין-זה מגיע בשלב מאוחר יותר.
 

Deathatred

New member
לא חדש במיוחד

לכוכב הלכת קוראים X ואחרי זה מספר ארוך כלשהו. עוד הערה: רצוי שתדייק - כוכב זה כמו השמש, שמסוגל להפיק אנרגיה בעצמו. כוכב לכת (פלנטה) זה כמו מאדים - גוש של חומר או גז שלא מפיק אנרגיה ולרוב סובב סביב כוכב. והנה הצעה לחברי הפורום - באיזה שם נקרא לכוכב הלכת החדש?
 
למעלה