התהוותה של מציאות

א ט ו

New member
התהוותה של מציאות

המציאות היא מִצרף של אירועים, שבו לכל אירוע יש את מקומו הייחודי והמונע דרך כוונות ומטרות, הנובעים, אם מתוך כוונה או מתוך הבנה חסרה, והשואבים את האנרגיה וכוח הפעולה שלהם ממקורות שלכאורה לא-מודעים הם. ההבנה שדרך רגש כזה או אחר, ניתן לשנות את ההתהוויות, בטעות יסודה והיא (ההבנה הזו) מזינה באנרגיה יקרה, את דחף הקבוצה או היחיד השואפים להשיג את מטרתם, ותהיה מטרה זו אשר תהיה. מבט על האירועים כפי שתופסים אותם, משקפים אך ורק זרם דק אחד של הסתברות שבו שקועים בכל רגע נתון. תפיסה זו לא מייצגת את כל ההסתברויות, בכל הממדים, ואפילו לא את תולדת האירועים; היא משקפת אך ורק תיאור חלקי מאוד של תולדת עולמו של כל אחד. את מלחמותיו הקטנות, את ניצחונותיו הקטנים יותר, את התרבות והאמונות, שכל אחד על-פי הבנותיו מנסה לדחוף ולקדם. כולם ממוקדים, ללא שום סיבה ממשית באירוע אחד, מפרשים את ההתהוויות שרואים בו, וכל אחד בנפרד משליך על ריצודי "ההשתקפות" של אירוע זה את הפירוש שלו בניסיון לפרש את ההתפתחות ואת האירועים שעשויים או עלולים להתהוות, מתוך התעלמות מוחלטת שבכך, כל אחד תורם את חלקו "באנרגיה מתנקשת" המזינה אירוע זה. הריכוז באירוע זה כל כך ממוקד וסוחף, שכאשר תוהים בנוגע ל"טבע מציאותו" באופן אוטומטי מצמצמים את השאלות לאותו רגע זעיר אחד, מהבהב, שרואים בו את כל המציאות המתהווה, מבלי לתת את הדעת למציאות הרחבה יותר בהתהוותה. מבט רחב יותר, מגלה שיש התפתחויות רבות אחרות, תקפות, מהפכניות, שהתרחשו, מתרחשות ויתרחשו, וכולן בתוך מערכות חלופיות, של תנועה ותנודה אחרות במציאות הקיום. אפשרויות ההתפתחות האינסופיות והשופעות, לעולם לא יוכלו לבוא לידי מיצוי במסגרת צרה אחת של מציאות. אך זאת ההשפעה של אירוע אחד! לקבוע מציאות אחת ויחידה! ודרך מציאות זו להמשיך ולמקד את תשומת הלב של כל אחד ואחת בו, ובו בלבד. זו הדרך, אלה הן הכלים, זו המטרה! והיא נתונה להבנתו של כל אחד ואחת. הצורה הפיזית של אירוע, היא ההגשמה של "רעיון לגבי עצמו" במסגרת תכונות החומר. בלעדיו דמותו הפיסית של רעיון לא הייתה מתקיימת; אולם על פי רוב, הצורה היא כל מה שמודעים לה. זוהי העוצמה והאנרגיה של התהוות "הרעיון אודות עצמו" המעצבת את קיום דמותו. אבל האנרגיה של רעיון כרעיון המתממש בפיזי מוגבל מטבעו, ומכאן שחייב הוא במקורות אנרגיה חלופיים, ואתם הם מקורות אנרגיה זו.
 
למה שאתה קורא

מקורות אנרגיה חלופיים , יש כוונה מטרה והכוונה . וזה לא אנרגיה כי התפלגות האור מהפנימי לחיצוני , שבמרכזו אור ולאחר מכן רוח נפש רומש וכו' עד לצורת התגשמות שנתפסת כערך קיים במישור , ולאחר מכן היפוכו של דבר על כל הרמות הנ"ל כמרכיב בכל הרמות הנ"ל עד לרוח הפוכה הנקראת חומר . וכך יש את המרכיב הפנימי והחיצוני , וכאשר מתעלים ברמות התפישה ומעליהם אפשר לכוון הכל איך שרוצים , וזה כבר שאלה של ריכוז הכוונה והייחודים לעומת עוצמת האור הפנימי . ומובן האדם שתחסרהו מעט מהאלהים . ואפשר גם לאסוף את היבטיך שהם כאילו המציאות ולהתעלות מעל המציאות כמו איסוף חנוך ע"י אלהים ,או לקיים מציאות שלמה כצדיק יסוד עולם , , או צדיקים הנמצאים בקיום למעלה מעל המציאות , אבל אלא דרגות מאוד מאוד גבוהות של פנימיות וחיבור לאל , ויש את אלה במציאות החד ערכית עם הטכנולוגיה שגם יודעת להתפרס מעבר לכך ולשלוט על המציאות והנבראים (חזיר ברומא או אל של עץ ואבן) . דוד
 

א ט ו

New member
נכון הוא יש מטרה

יש כוונה ויש הכוונההכוונה שלי היא, לעצמי, המטרה שלי היא עם עצמי, ההכוונה שלי היא מעצמי. ובכלל לא מובן שיש להחסיר מעט את האדם מאלוהים כי אין דבר גדול ממני כמו שאין דבר קטן ממני. מעצם העובדה שכל אחד מאיתנו מקיים אלוהה. בקיצר כל התשובה אין בה שונות מהנושא הנדון אלא לצורך קיום ועוררות של אמונה בדרך אותה אתה מעדיף ולה אתה סוגד. אחלה
 
אתה יודע

בדיוק יצאנו מפרשת קורח , וגם הוא וחבורתו חשבו שאלוהה הוא בכל אחד ושהם מקימיים את זה , ולכן טעות בידך . ושורש הטעות היא בחוסר ההבחנה בין הפנימי לחיצוני והתגלמותו כמציאות , וכן ששורש הדברים באל . לא אמור להיות איזה מלאך שמכוון אותך?אז מאיפה חוסר ההבחנה הדקה אך חשובה . התשובה לא נועדה להיות שונה אלא לחדד ולדייק , והרי כל עניין הכניסה לארץ הוא עניין הפנימי בביטויו המלווה את התולדות , ולכן הארץ קדושה ושונה מסתם מציאות חיצונית הלו כן . וכל אחד צריך לברר את הארץ המלווה אותו , ולא לשגות בשיגעון של דרך אמונה שאתה מעדיף או סוגד לה . ודי לחכם ... דוד
 

א ט ו

New member
דוד ידידי הרשה לי לתקן את דבריך בנושא הטעות.,

לא אני טועה ולא אתה טועה בנושא זה ובכלל, אלא כל אחד מאיתנו נמצא באותו מקום ומשקיף על אותו הנוף, אך התרגום לנוף נקבע על פי הבנתו, תובנתו ואמונתו. יש המעדיף להשאיר את גורלו בידי "כוח עליון" שלדעתי זו לא יותר מבריחה מהמציאות האישית שלו שבתוך המציאות הכללית, שבגדול אפשר לכנות זאת כניעה לגורל או זרימה עם הגורל, אם יש דבר כזה המכונה גורל. ויש המוכן לקחת את "גורלו" בידו ולנווט את מציאותו האישית בתוך המציאות הכללית ולהביא אל תוך חייו שמחה, אור, אושר ועושר, מתוך כל מציאות שמחוצה לו, מתוך ידיעה ברורה שהוא "מקיים אלוהה" בתוכו. בנושא שאר פרשת "קורח" אתייחס לדבריך יותר מאוחר.
 
סתם לידיעה

אמונה היא היבט בו הנשמה פועלת לעומת ההגוף והחיצוני לו , ויש ידיעה שכלית של אמונה ומה זה אומר , הרעיון הוא לחבר את האמונה השכלית לאופן פעולת הנשמה באמונותה, ולשם כך צריך לזרוק את השכל ואת תמונת תובנת הנוף ומיקומך היחסי לנוף , ולכן הדיוק פה חשוב , ולגבי השאר אנו תמימי דעים בעניין זה , לאחר שתלמד אמונה פנימית מה היא (לא שכלית)תפנה את השכל לאמונה ברמת הנשמה ולאחר מכן אם תצליח תחזור על זה באותו האופן לאל הפנימי . ואז ורק אז תהיה מקיים אלוהה . דוד
 

א ט ו

New member
שוב - אתה מביא את הבנותיך

שמקורם מאמונתך. אגב, כל שאני כותב מקורו אינו בשכל, למרות שבסיכומו של דבר, גם אתה וגם אני, חייבים להעביר את הנושא דרך השכל אם אנו רוצים להעלותו לכתב. טענתי הבסיסית היא שהשכל שהוא תפארת הבריאה הוא גם הדבר המכשיל ביותר (אם תרצה הבהרות על נושא תוכל לקרוא את ספרי - "אתה-תהיה אשר תהיה) הקיים אצל האדם. מכאן וודאי תבין, אם תרצה להבין, שלא מתוך השכל דברי אלא מרמות גבוהות בהרבה, והשכל הוא רק כלי להבעה במקרה זה (כמובן שיש לו עוד תפקידים רבים).
 
אטו חביבי ../images/Emo4.gif

כבר מספר פעמים בקשתי ממך לחדול מלחפש אותי אז הנה שוב בבקשה תפסיק. פשוט לא אוהב את ההומור שלך.
 
מילא אתה אומר

הבנותיך , אבל מי אמר שזה מאמונה , זה מידיעה . ושוב אמונה היא היבט של הנשמה , ויש גם תפישה שכלית רגשית של אמונה , ואת זה צריך לחבר לאופן האישי של הנשמה . ודי לחכם ... דוד
 
למעלה