התחלת ההכרה בדו-קיום

assafy123

New member
מצטער לאכזב אותך, אבל זה לא מה שבאמת יעזור...

לא עצומה כזו, ובטח שלא עצומה עם יעד של 20,000 קולות, תעזור להשיג דו קיום (ואני מספיק זמן גולש באינטרנט, ראיתי עצומות הרבה יותר רציניות שלא הצליחו גם כן). רוצה לעזור? צא החוצה, תקים עמותה או תצטרף לאחת, תתחיל לפעול באמת במישורים החשובים. עצומות באינטרנט לא באמת יעזרו. ונניח תשיג 20 אלף חתימות. מה אז? זהו? יש דו קיום? כמו הוקוס פוקוס? אתה ממש תמים אם אתה מאמין שזה מה שיעזור באמת, אפילו לא בקצת
 

אוהד152

New member
לא נראה לי

שהוא התכוון לזה ש20,000 חתימות ישיגו דו-קיום בהוקוס פוקוס אלא לימוד הערבית והאפשרות של הדור החדש והוריהם לתקשר עם הצד השני ולהבין אותם, לפחות בתור התחלה.
 
אני אגיד לכם איך מתקשרים בצורה נכונה

אני אגיד לכם איך מתקשרים בצורה נכונה - כולם מדברים אותה שפה - שפת המדינה שהיא עברית. באנגליה לומדים בבית הספר אנגלית ובגרמניה גרמנית. בצרפת כבר לפני מאה שנה החליט שר הפנים לאסור לימוד הערבית בבתי הספר. המטרה היא שלא תיווצר קבוצה מבודלת חברתית ותרבותית. אתמול הם התעקשו שילדיהם ילמדו בבית הספר רק ערבית, היום הם דורשים שילדינו שלנו ילמדו שפה שניה ערבית ומחר ידרשו שהערבית תהיה שפה ראשונה ונשותינו ילבשו רעלות. עוד מעט גם בין לאדן יתחיל לחבב אותנו. אז מספיק להתרפס.
 

motyka

New member
בישראל שתי שפות רשמיות

כדאי שכל תלמיד בארץ ידע את שתיהן ברמת שפת אם
 

raanans

New member
שלוש: עברית, ערבית ואנגלית

תסתכל על שטר או מטבע שהונפק בבנק ישראל, ותראה שכתוב שם "ישראל" בשלושת השפות שציינתי. הינה הלינק מויקיפדיה על הנושא: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%A4%D7%94_%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%AA "בישראל לא נחקק מעולם חוק הקובע את השפות הרשמיות, אולם, כמו חוקים מנדטוריים אחרים, גם החוק המנדטורי לגבי השפות המוכרות כרשמיות נשאר בתוקף. בחוק זה הוגדרו שלוש שפות רשמיות: אנגלית, ערבית ועברית." לעיניינינו - מכוון שלישראל שלוש שפות רשמיות, האם זה הגיוני או ישים לדרוש מילד שידע את כל שלושת השפות הרשמיות (או שנים מתוכם) ברמת שפת אם?
 

masorti

New member
שתיים: עברית וערבית

עיין בויקיפדיה בלינק הזה, ובפרט בחלק שכותרתו "המעמד המשפטי של השפות" (וגם המקורות שמובאים אחריו). אמנם החוק המנדטורי לכאורה תקף וכולל את האנגלית, אבל חוקים אחרים שנחקקו אח"כ וגם פסיקת בג"ץ קבעו שהאנגלית אינה שוות מעמד לעברית ולערבית.
 

אישלום

New member
נהדר לדעת שתי שפות ברמה של שפת אם

אין מקום לדרוש את זה. יש שתי שפות רשמיות למדינת ישראל, כדי שהמיעוט הערבי יחוש עצמו שווה ערך לרוב היהודי. וטוב שכך. רצוי היה שהשפה הערבית תהיה שגורה בפי יותר יהודים ממה שהיא היום, ועדיין - אין מקום לחייב ללמוד את הערבית ברמה של העברית. גם כך העברית 'סובלת' מהעובדה שיש כאן קיבוץ גלויות וערב רב של לשונות ( זה לא אומר שבני האדם סובלים, רק העברית סובלת...). מי שדורש שיש ללמד את הערבית באותה אנטנסיביות והעמקה כמו העברית, שוכח שהעברית הייתה כמעט שפה מתה, עד שקמה התנועה הציונית, והחייתה את השפה, שעדיין אין מספיק אנשים שמדברים אותה כהלכה. אז לפני שמלמדים את הערבית כשפת אם במדינת ישראל הייתי מציע ללמד את ...העברית. וידועה הבדיחה שהיא כמעט מציאות - מה השפה השנייה הכמי מדוברת בישראל ? והתשובה ? עברית !
 

צול1

New member
בישראל יש שלוש שפות רישמיות

שתיים שהן שפות המקום ועוד אחת שהיא שפה בינלאומית. אי אפשר לבטל את השפה הערבית כשפה רישמית כאן בארץ, פשוט אי אפשר. זה לא יפתור את הבעיה האמיתית, להפך, זה רק יקצין אותה. זה רק יגרום לערבים רצון להתבדל יותר. מלבד זה שמרבית הערבים כאן במדינה שולטים מאד בשפה העברית, דבר שאני לא יכול להגיד במהפוך לצערי. הערבית שלומדים היום בבתי הספר היא בדיחה, אני בטוח בזה שהערבית שלי טובה בהרבה יותר מהמורה שהייתה לי בחטיבה. אנחנו חיים כאן שני עמים, זה לצד זה ולעיתים קרובות גם זה עם זה, רצון להכרות אמיתית מתחיל קודם כל מהשפה. לא יתכן שיהודים כאן בארץ ילמדו קודם אנגלית ורק אחר כך ערבית. ערבית זה לא איזשהו בונוס שאפשר ללמוד, זאת לא איזושהי פריבילגיה, זאת החובה של כל אזרח כאן במדינה. אני מבטיח לך שברגע שרוב היהודים ידעו ערבית המצב יראה כאן אחרת לגמרי. וההסתכלות שלנו על מדינות ערב הסובבות אותנו ושלהן עלינו תראה אחרת לגמרי גם.
 

raanans

New member
למה לא יתכן?

צול1 - "לא יתכן שיהודים כאן בארץ ילמדו קודם אנגלית ורק אחר כך ערבית. ערבית זה לא איזשהו בונוס שאפשר ללמוד, זאת לא איזושהי פריבילגיה, זאת החובה של כל אזרח כאן במדינה." לא ברור לי למה אתה רוצה להכריח משהו ללמוד שפה שהוא לא מעוניין ללמוד. חוץ מזה, לדעתי, בעולמנו אנו (שהעולם הופך לכפר גלובלי) הרבה יותר חשוב ללמוד אנגלית. כפי שאתה אמרת - אנגלית, דה פקטו, זו השפה הבין לאומית. ומי שידע רק אנגלית יסתדר יותר טוב בחיים מאשר מי שידע רק ערבית.
 
למעלה