התחלת לימודים ועבודה לאחר תואר..

דנה19860

New member
התחלת לימודים ועבודה לאחר תואר..

שלום לכולם! אני שוקלת להתחיל ללמוד למודי מזרח תיכון שנה הבאה באחת האוניברסיטאות ולפי מה שבדקתי אני מתקבלת לפי ממוצע בגרות.. הבנתי שלא מומלץ לעשות רק מזרח תיכון אלא כדאי לשלב עם עוד דברים כמו ערבית או מדעי המדינה וכאלה.. עם מה עדיף לשלב את זה? והאם הסיכויים למצוא אח"כ עבודה במערכת הבטחון גבוהים? או בעצם בכל דבר שלא כולל הוראה.. ועוד שאלה קטנה.. באיזו אוניברסיטה לדעתכם נמצאת היחידה הכי טובה ללמודי מזרח תיכון? תודה מראש.. (-:
 

2l khansa2

New member
תראי זה נורא תלוי

אני אוהבת מסלולים חד חוגיים והרבה יחלקו עלי אני חושבת שללמוד מזרח תיכון עם ערבית למשל זה אחלה כי חייבים ערבית כדיי להבין את המזרח התיכון,את מדברת על להיות במגמה שלמזרח תיכון ואסלאם אני מניחה נכון? לגבי מקומות לימוד האוניברסטיה העברית וחיפה נחשבות כמצויינות בתחום!
 

דנה19860

New member
אהממ אני מדברת על מגמת לימודי מזרח תיכון ו..

ואני מניחה שזה מגיע עם אסלאם, גם משהו שמאוד מעניין אותי.. איפה את למדת\לומדת? ובנוגע לסיכויי מציאת עבודה במשהו ממשלתי כמו משרד החוץ\הבטחון או דברים בסגנון הזה? תודה על התגובה אגב.. (-:
 
לגבי חוג שני

אני אישית למדתי בתואר ראשון חד-חוגי, אבל יש יתרונות לשני המסלולים. מצד אחד - חד-חוגי מאפשר הרחבה של קורסים בלימודי המזרח התיכון ו/או לימודי שפה (ערבית או שפה מזרח תיכונית נוספת). מצד אחר - חוג שני חושף אותך לדיסציפלינה שונה. למשל - לימודי מדעי המדינה בהחלט יכולים לסייע למי שמתעניין במזרח התיכון המודרני ומעוניין לגשת בעתיד לעיסוק במזרח התיכון מתחום מדעי החברה (תיאוריות פוליטיות וכו'). לגבי תפקיד לבוגרי מזרח תיכון - לימודי מזרח תיכון יכולים לסייע למי שמעוניין להתקדם לאחר מכן בתפקידים במשרד החוץ או במשרד הביטחון. יחד עם זאת חייבים להיות ריאלים. על מנת להתקבל לעבודה במשרד החוץ יש צורך בקורס צוערים. תנאי הקבלה לקורס הזה די דומים לקורס טייס...יש מאות רבות של מועמדים על מספר מועמדים מוגבל ביותר. לגבי משרד הביטחון לזרועותיו השונים - גם כאן צריך לזכור שבשנה מסיימים את לימודי המזרח התיכון בכל הארץ עשרות רבות של סטודנטים. לא יותר מבודדים מתקבלים לעבודה במשרד הביטחון. ולכן צריך להיות מודעים לנתון, שרוב בוגרי מזרח תיכון (בוודאי אלה שמסיימים תואר ראשון בלבד) לא מגיעים לעסוק במקצוע שלמדו, בוודאי שלא באופן ישיר. ולגבי אוניברסיטאות מובילות - לא הייתי אומר שיש אוניברסיטה מובילה. יש שתי אסכולות מרכזיות של לימודי מזרח תיכון בארץ- (ואין טעם לפרט עליהן יותר מדי את הדיבור בפורום הזה). עקרונית - יש אסכולה שנחשבת ליותר קלאסית (שמה דגש על לימוד טקסטים, אסלאם קלאסי , וגם מייצגת תפישת עולם שבאקדמיה המערבית כבר פחות מקובלת מאז שנות השמונים). המייצגת הקיצונית שלה היא אוניברסיטת בר-אילן (שעליה אין לי יותר מדי דברים לאמר בכל מקרה) והאוניברסיטה העברית נחשבת למייצגת יותר מתונה שלה (ואין כמובן להשוות בין רמת המחקר שלה לבין רמת המחקר של בר-אילן). אוניברסיטאות חיפה ובן-גוריון שבנגב נחשבות למייצגות האסכולה היותר מודרנית, ואוניברסיטת ת"א נחשבת במקום טוב באמצע, עם נטיה לכיוון המודרני. דעתי האישית (שכבר ביטאתי אותה כאן בעבר וזכתה גם לביקורת לגיטימית) היא שלא ממש משנה איפה לומדים תואר ראשון. זה יותר משנה בתארים המתקדמים. בכל אחת מהאוניברסיטאות יש מרצים טובים יותר וטובים פחות, קורסים טובים יותר וטובים פחות, וממילא בתואר הראשון חלק גדול מהקורסים הם קורסי מבואות או קורסים ל"טעימה" ממדינות שונות. בתואר השני ואילך זה כבר מתחיל להיות יותר משנה, כי אז הבחירה באוניברסיטה צריכה לנבוע בעיקר מתחום ההתמחות. לכל אוניברסיטה יש תחומים שהם יותר מפותחים.
 

דנה19860

New member
ומה בנוגע לעבודה באירגונים..

שעובדים עם מדינות במזה"ת בתור יועצים? אחרי תואר שני...
 
גם אפשרי

ובשנים האחרונות בהחלט יש יותר ויותר חברות שעוסקות בתחומי הייעוץ. עדיין - ההיצע גדול מהביקוש. יש כיום מחלקות למזה"ת בכל האוניברסיטאות וגם בחלק מהמכללות (בית ברל, מכללת אריאל וכו'). זה אומר עשרות רבות של בוגרים מדי שנה. אנחנו עדיין לא ארה"ב, וכמות הגופים והחברות שעוסקים במזה"ת היא לא כזו גדולה. לצערנו - עדיין היקף השת"פ הכלכלי עם מדינות מזרח תיכוניות רחוק מלהיות גבוה במיוחד. זה לא אמור חלילה למנוע ממך או מכל אחד אחר ללמוד מזרח תיכון, רק שצריך לקחת בחשבון - שכמו רוב התחומים במדעי הרוח - מדובר בלימודים מעניינים, אבל הסיכוי למצוא עבודה במקצוע הוא לא גבוה כמו בתחומים אחרים.
 

דנה19860

New member
הבנתי.. קצת מאכזב האמת כי התחום ממש מעניין...

אותי, את\ה עוסק\ת בתחום?
 
כן

אבל הייתי עתודאי, אז המשכתי בצבא במקביל ללימודים לתארים מתקדמים. אם זה מעניין אותך - לכי על זה גם אם לא ברור מה הסיכוי למצוא בסופו של דבר עבודה בתחום.
 
למעלה