התייעצות בקשר לבחירת בית ספר

התייעצות בקשר לבחירת בית ספר

הבן שלי עולה לכיתה א. הוא ילד מאוד חכם, על גבול המחוננות, אך מצד שני ילד עם קושי בעיבוד חושי שמשפיעה על ההתנהלות שלו ויוצר קשיים רגשיים וחברתיים. הילד מטופל, ומצבו לא רע בכלל, אך כמובן שזהו ילד שאני לא יכולה לשים היכן שבא לי ולהגיד יהיה בסדר...
בית הספר בשכונה שלנו מאוד גדול, הומה ועמוס. שנה הבאה עומדות להתחיל בו 6 כיתות א. אמנם אמורים להיות בסביבות 30 ילדים בכיתה, אך אני חוששת מעומס גירויים ורעש בהפסקות שעלול לחרפן את הבן שלי שרגיש לעודף גירויים ועם רגישות שמיעתית.
בבתי הספר בשכונות סמוכות, מתחילות 2-3 כיתות א. ביקשתי וקיבלתי בית ספר בשכונה סמוכה, שיש לו יחסית שם מאוד טוב. (נוסף לכל, חוות הדעת על בית הספר בשכונה שלנו לא משהו). בני היה אמור להתחיל שם עם חברה מהגן הפרטי שאנחנו עדיין בקשר איתה והם יחד בחוג מאז שסיימנו את הגן הפרטי לפני כשנתיים. החברה התקבלה לבית ספר ייחודי והיא כנראה הולכת לשם ואני מאוד מהססת לשלוח אותו לבית ספר שבו הוא לא מכיר אף אחד. הוא לא מהילדים שהיכן שהם נוחתים ישר מסתדרים. גם בית הספר יחסית קרוב אלינו אך רוב הילדים מגיעים משכונות יותר מרוחקות. שכונות שכרגע לא ממש מתחשק לי לעבור אליהן.
יש עוד 3 בתי ספר בשכונות סמוכות, בכל אחד מהם אנחנו מכירים ילדים מגן, או גינה, או חוגים :
1. בית ספר עם שם טוב, היינו שנה שעברה בגן עם ילדים שהולכים אליו, אך הייתה בגן אלימות ברמות שלא ראיתי במקומות אחרים ואני מאוד חוששת מכך שהילדים האלימים האלו מגיעים לבית הספר הזה.
2. בית ספר עם דעות מגוונות עליו, רמת הלימודים שם טובה. סביר להניח שאקבל אותו אם אבקש.
3. בית ספר שהורים עפים עליו, אך קיבלתי דעות שונות על רמת הלימודים בו. גם כולם מבקשים אותו, אזי אם אני לא באזור הרישום שלו, הסיכוי שלי מאוד קטן. ניסיתי למצוא דירה להשכרה באזור הרישום, בינתיים ללא הצלחה. בית ספר זה הוא גם הקטן ביותר, 2 כיתות בלבד מתחילות כל שנה.

אשמח לשמוע מה הייתן עושות במקומי, שולחות לבית ספר שהוא לא מכיר אף אחד, שולחות לבית הספר השכונתי, מבקשות אחד משלושת בתי הספר שפירטתי. אנחנו גרים כרגע בדירה שכורה, כך שאפשר לעבור דירה במידת הצורך, אם לא השנה, שנה הבאה.

תודה למי שקראה הכל!
 
בואי נראה שהבנתי

בית הספר השכונתי עמוס מאד (6 כיתות)
בית הספר שכרגע הוא רשום אליו נחשב טוב
אך הוא יהיה בו לבד
ועוד בית הספר אחד שכולם עפים עליו והסיכוי להתקבל
אליו קלוש

יש עוד אופציות?
 
עוד אופציות

בתי ספר 1+2 כפי שרשמתי בהודעה המקורית. שניהם נחשבים טובים מבחינה אקדמית, ב-1 אני חוששת מרמת האלימות הספציפית של ילדים שמיועדים לבית הספר, ב-2 אומרים שהרמה טובה, אך המורות שחוקות, היחס לתלמידים לא משהו וכו. דווקא מבחינה מבנה, אופי החצר וכו, מספר 2 הכי גדול ומרווח, ביקרתי שם עם הבן שלי והוא מאוד אהב את איך שבית הספר נראה.
 
אז מה האופציות שאת חושבת עליהן ברצינות?

+ כמה נקודות מנסיון
* אל תאמיני לכל מה שמספרים לך
* חצר גדולה ובית ספר שנראה ויזואלית טוב זה יתרון
* גם ילד שלא מתחבר בקלות יכול להפתיע (יש לי אחד כזה.)
* נתוני המיצב לא שווים כלום
* דברים עלולים להשתנות..גם בסוף אוגוסט
כך נודע לנו באחת הפעמים שהתחלפה מנהלת
כעבור כמה שנים הודיעו שמחנכת שידענו שתמשיך איתנו
נמצאת בשמירת הריון

הדברים שמכריעים בעיניי
זה ויזואליות של הבית ספר
כמות תלמידים בכיתה
שאין אלימות
בית ספר שנחשב טוב בכללי (אין מושלם)
הורים שאעשה כל מאמץ אפשרי להתחבר איתם
ולהפגיש את הילדים עוד בחופש
החומר הלימודי פחות מעניין אותי בכיתה א
הוא מתחיל לעניין בתחילת כיתה ד ועד אז עוד מליון
דברים יכולים להשתנות
 
זהו בדיוק העניין

אם מקודם הייתי מאוד נעולה על אופציה מסוימת, עכשיו אני יותר פתוחה לאופציות אחרות ובלבד שהילד לא יצטרך להתחיל מחדש לגמרי. הוא חברמן, אבל גם יכול להפוך לילד החדש והמנודה. במיוחד שיכול להיות שיהיו בחיים שלנו עוד שינויים בהמשך היסודי: מעבר דירה לעיר אחרת למשל.
 
אני אפילו שוקלת

להחזיר אותו לבית הספר השכונתי ששם הוא כבר מכיר את ילדי הגן שלו ויש בגן אוירה חברותית ונעימה ונראה שהוא מסתדר עם הילדים למרות שאין לו חבר טוב ספציפי שהם צמודים.
 
החסרונות של בית הספר השכונתי הם

6 כיתות
ואלימות?...

*אני מהסלולרי כרגע
קצת קשה לי לחזור להודעה המקורית
 
החסרונות של בית הספר המקורי

בעיקר 6 כיתות והיותו בית ספר מאוד גדול והומה. סוג של בית חרושת. גם ההורים לא ממש מתלהבים ממנו בלשון המעטה.
 
כן.

ויש כמה בתי ספר אחרים, גם יותר קטנים ששם בכל אחד מהם אנחנו מכירים כמה ילדים, כמה הורים, אבל לכל אחד החסרונות והיתרונות שלו.
 
מפרטת לגבי שאר בתי הספר

בעצם מעתיקה מההודעה המקורית. בכל בתי הספר חוץ מבשכונה יש 2-3 כיתות בשכבה.
1. בית ספר עם שם טוב, היינו שנה שעברה בגן עם ילדים שהולכים אליו, אך הייתה בגן אלימות ברמות שלא ראיתי במקומות אחרים ואני מאוד חוששת מכך שהילדים האלימים האלו מגיעים לבית הספר הזה. בכל אופן, בבית הספר הזה אנחנו מכירים יחסית טוב ילדים.
2. בית ספר עם דעות מגוונות עליו, רמת הלימודים שם טובה. סביר להניח שאקבל אותו אם אבקש.
3. בית ספר שהורים עפים עליו, אך קיבלתי דעות שונות על רמת הלימודים בו. גם כולם מבקשים אותו, אזי אם אני לא באזור הרישום שלו, הסיכוי שלי מאוד קטן. ניסיתי למצוא דירה להשכרה באזור הרישום, בינתיים ללא הצלחה. בית ספר זה הוא גם הקטן ביותר, 2 כיתות בלבד מתחילות כל שנה.
 
לדעתי את הבית ספר השני

את הראשון לא בגלל הכמות העצומה של הילדים
(הבן של חברה שלי יכול להתחרפן מכמות כזאת אז אני
מבינה את המצב אצלך.)
שימי אותו בשני
תנסי לברר על ילדים שהולכים אליו ותפגישי
הכי הכי חשוב שתהיי עם אצבע על הדופק
אם ממש לא יסתדר תוכלי להעביר
 
למעלה