התייעצות- החתולה שלנו נעלמה

behappy

New member
התייעצות- החתולה שלנו נעלמה


היי, אנחנו מגדלים 2 חתולות שרגילות לצאת החוצה מדי פעם (יש לנו בית במקום עם הרבה מרחבים ירוקים מסביב אבל גם לא מעט תנועה וכבישים..). בסיס האם שלהן הוא הבית ואנחנו מקפידים שלפחות ברוב הלילות הן יהיו בבית, יאכלו בבית ויבלו לפחות 50% מהיום אם לא יותר- בבית.
אחת מהן היא יותר "ביתית" והשניה אוהבת יותר מרחבים.
בשבוע האחרון היה לנו עומס מטורף והרבה ימים שבהם לא נכחנו יותר מדי בבית + ימים שלא ישנו בבית.
דאגנו כל יום להיות בבית לפחות מעט זמן, לתת להן לצאת ולחזור, להחליף ולחדש אוכל, מים וארגז חול, אבל שררה ביניהן סוג של מתיחות והן לא ממש הסתדרו אחת עם השניה.
בחמישי האחרון חזרתי אחהצ הביתה. שתיהן יצאו, ובמהלך הערב שמעתי מבחוץ קולות של ריב של חתולים. כשיצאתי אחרי כמה דקות לא היה שם אף אחד, שמעתי את הכלב של השכנים שמשחק איתן לפעמים נובח, ומשהו מאוד מוזר וחריג- סליחה על המגעילות: חרא שהריח כמו זה של החתולה שלנו שנעלמה [ככה זה כשמחליפים חול..
], שהיה מפוזר בחדר המדרגות שלנו. מחזה חריג מאוד מאוד! אין לי מושג מה קרה שם ומי הטיל שם את צרכיו.. ממש לא אופייני.
חיפשתי את החתולות, רק אחת נמצאה- חזרה מאוד רחוק וחצתה כביש סואן בדרך!!! זה בכלל לא מקום אופייני לה, הרגלנו אותן להסתובב באזורים השקטים יותר באזור.
השניה לא נמצאה. היא גם לא הייתה על הכביש, לפחות לא ראיתי זאת.. אבל היא פשוט נעלמה.
מאז אנחנו מחפשים אותה בכל מקום שרק חושבים עליו. בשיחים ליד הבית, במקלטים שלנו ושל השכנים, בכל מני שבילים שונים ומשונים.. וכלום.
אנחנו ממש אובדי עצות (שלא לדבר על הדאגה והגעגועים והלב שנמעך לגמרי).
למישהו יש רעיונות? עצות?
המון תודה
שיר
 

Yukita

Active member
מנהל
שרשרתי אתכם לכאן

כי גם לך, behappy, וגם לך, krembo27, רלבנטית ההודעה המצוינת של martali עם הקישור להמלצות חתולים שנאבדו.

זה באמת לא פשוט כשנעלם לנו החתול... במיוחד שלא קל למצוא אותם בחוץ. למרבה הצער, כל פעם שאנו מטפלים בחתולים בחוץ (בפינת האכלה, או כחתולי חוץ/פנים) אין לנו שום אפשרות להבטיח את בטחונם. אין שום דרך "להרגיל" חתול להסתובב רק איפה שנראה לנו בטוח. הם הולכים לאן שמתחשק להם, אם יש לנו מזל - מתחשק להם להסתובב איפה שנראה לנו בטוח עבורם.

אני יכולה רק להמליץ לחפש בעיקר בלילה, בשעות הקטנות. לפני זמן מה, אני והכלבים שלי מצאנו חתולה שהלכה לאיבוד למשפחה שכנה, מתברר שכנראה היתה מעורבת בתאונה (סביר להניח מכה מרכב חולף), ברחה בבהלה ובכאבים להתחבא היכנשהו, ורק כעבור כמה ימים יצאה מאוחר בלילה. הכלבים שלי פשוט זיהו אותה, כי שמרנו להם על הכלב שלהם ועל החתולה בזמנו, ומשכו אותי אל החתולה אל המקום שאליו זחלה החוצה מהמחבוא שכנראה היתה בו. למרבה הצער הפגיעה היתה פנימית וזה כבר היה שלב מאוד מאוחר


דברים שיכולים לעזור לחתולים שגרים/מסתובבים גם בחוץ לשרוד יותר זמן הם, לדעתי האישית:

1. אם אפשר, להיות בבית חלקים גדולים מהזמן (זה בעצם מה שbe happy עשתה) - זה מגדיל את הסיכוי שגם אם תתרחש פגיעה בחוץ, החתול ירגיש מספיק בטוח בבית על מנת לנסות לחזור אליו במקום להתחבא פצוע באיזה מקום בלתי ניתן לגילוי בחוץ. חוץ מזה, כל הזמן שהוא שוהה בבית הוא בטוח יותר מאשר בחוץ...

2. עיקור וסירוס. סירוס עוזר למנוע מעורבות בקרבות בין זכרים מיוחמים, שיכולים להגיע לדרגת אלימות עם פציעות די רציניות. עיקור וגם סירוס עוזרים להפחית מעורבות ב"מרדפים" - הריצות האלה של חתולים בעונת הייחום לאורך ולרוחב רחובות, שבהם הסיכוי לפגיעה מכלי רכב ומגורמים נוספים עולה מאוד. עיקור מונע המלטות וכך לא רק עוזר להקטין את מעגל המעורבים בסבל ברחובות אלא גם מונע מוות מסיבוכי לידה, ומאפשר לחתולה לחיות בבריאות שנים רבות יותר, כי למרות שלידה היא דבר טבעי - הטבע לא כיוון להארכת חייה של היולדת או לשיפור בריאותה אלא רק להמשכיות המין.

לא נותר אלא רק לאחל שהאובדים יחזרו לביתם ויזכו לחיי בריאות ובטחון לצד אוהביהם האנושיים.
 

krembo27

New member
טוב אני לא יודעת אם זה נס או צירוף מקרים אבל

מה שבטוח זה שהסיפור הזה הוא אחד ההזויים!!
פיצוני שלי כבר שבועיים כמעט נעדרה וכל התרחישים הכי גרועים כבר עברו לי בראש.
לפני כמה ימים שכנה שלי ביקשה שאבוא מדי פעם לשים אוכל ומים לחתול בזמן שהם בחופשה ואני כרגיל הסכמתי,כבר כמה שנים שאני שומרת על הכלבה ועל החתול שלהם..היא גם סיפרה לי על הדרך שיש לחתול שלה חברה חדשה ושהוא הראה לה איך להיכנס לבית דרך החלון שלהם.היא אמרה שהיא אפורה ושמנמנה עם עיניים צהובות גדולות שזה בדיוק התאור של פיצון אבל בחיים שלי לא חשבתי שמדובר בחתולה שלי כי היא הכי אנטי חברתית בעולם. היא שונאת חתולים ואפילו את הגורים שלה היא לא אוהבת..
חזרה לסיפור..כשהשכנה אמרה לי לבוא לשמור על החתול לא ראיתי שהיא כתבה לי שהחתול הפעם נשאר לבד ללא הכלבה וכשהגעתי אליהם חיפשתי את הכלבה ולא מצאתי..נורא נלחצתי שלא ראיתי את הכלבה והתחלתי לחפש בכל שלושת הקומות שלהם עד שירדתי למטה לחצר והתחלתי לקרוא לכלבה ופתאום שמעתי את הקול של פיצון!! לא ראיתי כלום כי הכל היה חשוך אבל ידעתי שזו היא לפי הקול..הייתי בטוחה שאני הוזה!! מסתבר שהיא הגיעה לחצר של השכנה ושזה בצד השני של הרחוב אבל בגלל שי אפשר לצאת דרך החצר אלא צריך להיכנס לתוך הביתה היא נתקעה שם. כנראה שבזמן שהיא היתה שם היא התרגלה למקום ולחתול ופשוט נשארה שם כי אחרי שהוצאתי אותה משם יום למחרת ראיתי שהיא חזרה. נורא שקט שם כי זה הצד שני, בלי כבישים ורעשים..
בקיצור יש פה כמה דברים הזויים..הדבר הראשון הוא שפיצון בכלל התחברה לחתול אחר..הדבר השני הוא שלא שמתי לב שהחתול נשאר לבד ואם הייתי יודעת אז לא הייתי יורדת למטה לחפש את הכלבה ולא הייתי רואה את פיצון!! זה כאילו מלמעלה שלא קראתי טוב את מה שהשכנה כתבה אחרת לא הייתי מוצאת אותה עד היום. אז יש ניסים לפעמים או צירופי מקרים הזויים. מה שלמדתי מזה זה שלא צריך ישר לחשוב על הגרוע מכל..אז עכשיו היא גם נמצאת באזור פחות מסוכן,היא גם גילתה שלהתחבר לחתול אחר יכול להיות נחמד מאוד וגם אוכלת אוכל של הביוקר..עדיף מאשר סילבר קט אבל ככה זה כשיש חבורה שלמה של פיות להאכיל. העיקר שסוף טוב הכל טוב.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
חתולים הם ממש כמו בני אדם - לחתולים מסויימים

הם מתחברים ולחתולים אחרים לא. יש לי בחצר גם זוג כזה: לא מסתדרים עם חתולים אחרים אבל ביניהם משחקים ומתלקקים.
 
למעלה