התייעצות ושאלה מסוימת

נסיה 5

New member
התייעצות ושאלה מסוימת

שלום לכם הורים יקרים! לפני הכל קבלו חיבוק ענקי וחזק ממני והוקרת תודה מבת שהיא לקויית שמיעה להורים רגילים. אינכם יכולים לתאר לעצמכם כמה שאתם עוזרים לנו להתקדם בחיים עם כל הקשיים הנפשיים שרובנו עדיין סובלים מבחינה חברתית. אבל היום יש יותר מודעות ממה שהיה פעם וזה דבר גדול וענקי!!! חיזקו ואמצו אינכם לבד!!
אני באה להתייעץ עימכם בנוגע למשהו ואין מישהו שיכול לעזור לי בהחלטה על עתידי יותר טוב מהורים לילדים ליקוי שמיעה. הגעתי לעולם לקויית שמיעה והוריי במיוחד אמי נלחמה לעשות אותי רגילה בדיבור ובכלל בהכל. אפשר לומר שהיא העניקה את חייה על מגש הכסף למען התקדמותי בחיים האלה. היא נשארה מאחור חלשה ופגועה ועייפה מהמלחמות של החיים שעלי לעבור כל הזמן מבחינה חברתית ובכלל.. וכעת אני מסייעת לה כמה שאני יכולה ואיפה שאפשר. היו לי מערכות חינוך קשות מאוד עם חוסר איכפתיות ובכלל.. אפשר להגיד שהגעתי ממקום לא טוב כמו שיש כעת. עם השנים נדרתי בליבי נדר קטן שהוא מתנדנד במחשבות. הנדר שנדרתי הוא שכשאני אגיע לגיל מתקדם אני אנסה ללמוד חינוך מיוחד לילדים לקויי שמיעה כדאי לשמש עבורם מעין אחות/חונכת שבאה מהעולם הזה. חשבתי לעצמי שאין דבר יותר טוב מבעל ניסיון מהחיים לעומת אחד עם תעודות שאין לו בדיוק ניסיון והוא רוכש עם השנים את המיומנות הזאת. אחרי ששיתפתי אותכם במחשבתי. אני אשאל אותכם ההורים. האם הייתם רוצים מישהי שיש לה ניסיון מהחיים בתחום הזה או שהייתם מעדיפים מישהי שיש לה ידע מקצועי בזה? המון תודה למשיבים ובאמת המון תודה לכם על המאמצים שאתם עושים עבורנו כל יום וכל לילה וכל דקה וכל שניה. אנחנו הילדים ליקויי שמיעה אוהבים אותכם בכל ליבנו ובכל נפשנו
 

אתי77

New member
כמה אהבה בהודעה שלך ../images/Emo13.gif

ולשאלתך
אכן, למורה שמע של הבן שלי יש גם לקות שמיעה ואין ספק שזה גורם לחיבור ממקום של הזדהות שהוא תמיד חיבור אמיתי ואמפטי יותר. אבל...מבחינתי, זה לא בא על חשבון מקצועיות. אם מה שאני מחפשת זה חונכות/אחות גדולה אז זה יכול להיות מאד נחמד שזה מישהי בעל ניסיון עצמי. אם אני מחפשת בעל מקצוע, אני קודם כל אחפש את המקצועיות, את הידע, את היכולת שלה להתחבר לילד שלי ולהפיק ממנו את המירב בלי קשר להזדהות. הרצון שלך הוא כן ומקסים. הרצון שלך להעביר הלאה את מה שקיבלת הוא מדהים. ואם תלמדי מקצוע הקשור ללקות שמיעה אין לי ספק שתוכלי לעזור לילדים רבים בהצלחה!
 
הי נסיה

קודם כל קבלי
ענק על הרצון לעזור ולתת ועל האהבה וההערכה שאת מפגינה כלפי אמא שלך. מחמם את הלב לראות שאת מבינה ומעריכה את שעשתה בשבילך. כיף גם לראות שאת לא לוקחת שום דבר כמובן מאליו, מבינה את הקשיים ורוצה לתת בחזרה. זה מדהים! לגבי השאלה המעשית - אני חושבת שאדם עם נסיון כשלך יכול לתת המון בפן הרגשי. יש משהו יותר אמיתי בניסיון וברגשות האישיים שלך לעומת סיסמאות ונוסחאות. ומצד שני, יש גם המון בידע התאורטי שנרכש על ידי אנשי מקצוע. גם כשמדובר בפן הרגשי אבל במיוחד כשמדובר בפן היותר "מעשי" - שיפור דיבור, אימון שמיעה וכו'. אני חושבת שכאמא הייתי שמחה מאד לו הייתה לי מישהי כמוך שיכולה להראות את הדברים מנקודת מבט בוגרת אבל אני אומרת בכנות שאם הייתי צריכה לבחור הייתי בוחרת באיש מקצוע. לא בגלל התעודה הפורמאלית אלא בכל זאת בזכות ידע שהוא רוכש במסגרת הלימודים. השילוב של השניים יכול להיות מושלם. למה לא בעצם? מה מונע ממך ללכת וללמוד את התחום הרלוונטי? כך תוכלי באמת להשתלב עם יתרון יחסי של הנסיון שצברת. בהצלחה!
 

ifatmoshe

New member
חייבים לבחור?

אי אפשר לקבל גם מקצועיות וגם נסיון חיים? אני מסכימה עם כולן, נסיון חיים לא מגיע על חשבון מקצועיות אבל השילוב יכול להיות נהדר. בהצלחה!
 
אני מסכימה עם קודמותי

השילוב של השניים הוא נהדר. אבל אם מסיבה כלשהי את לא יכולה ללמוד או לא רוצה, יש כל מיני עבודות שלא דורשות זאת, כמו להיות סייעת בגן או כמו להיות חונכת... מה את אומרת?
 
המשפט אין חכם כבעל ניסיון .

אין אף אחד שיבין אותך ואותנו ההורים אלא כמי שחווה את כול התהליך את כול המכשולים את כול הימים , כמובן שאני ממליצה לך ללמוד ולפתח את הנושא שימי לב לדוגמא הגדולה ביותר פרופסור לונץ היא עצמה לקויית שמיעה והיום היא פרופסור לנושא . הרבה הצלחה הצלחה שלך זה הצלחה שלנו ככה נידע כי ילדנו שלנו יצליחו בכול .
 

july74

New member
היי נסיה

גרמת לי לבכות...ודווקא ממקום טוב ולא רע אני אומרת רוצי!!לא ללכת ...אלא לרוץ ללמוד את החינוך המיוחד... הרי אם נשלב מקצועיות עם ניסיון חיים אישי.. נקבל את הכי טוב שיש לאותם ילדים אפילו אני בחלומות שלי רואה את בתי מתנדבת במיח"א בגיל מבוגר יותר. וכל הכבוד לאמך...אבל ככה אנחנו האמהות..לביאות,עוטפות,מלוות ותומכות...וככל הנראה אמך קוצרת עכשיו פירות נהדרים. בהצלחה!
 
למעלה