התייעצות לגבי פוסט דוק

BoringNikName

New member
התייעצות לגבי פוסט דוק

טוב, אז לאחר שלא ענו לי על השאלה הקודמת (*כועס!) אני אשקל דבר נוסף:

עד כמה פוסט דוק בחו״ל חשוב (על התארים מהארץ)? השבוע קבלתי הצעה ממש ממש ממש טובה מאוניברסיטה בארץ ולמרות שהגשתי מועמדות למשרות בחו״ל אני שוקל לוותר עליהן לטובת זו בארץ שתקדם את המחקר שלי יותר אך תמיד יהיה חסר לי עוד קצת חו״ל ברזומה בהשוואה לאחרים!..

מה עושים?

(מבחינת פרסומים אני די מסודר)
 

FPNH

New member
באיזה תחום אתה?

במדעי החיים זה מאד יוריד את הסיכוי שלך לקבל משרה.
אבל גם אין דבר כזה שאתה מסודר עם פרסומים אחרי הדוקטורט - תמיד ירצו לראות פרסומים מהפוסט. אחרת, למה בכלל יצאת לפוסט? אם לא הוכחת את עצמך כחוקר חצי עצמאי במהלך הפוסט, לא יתנו לך משרה של חוקר עצמאי.
 

BoringNikName

New member
מדעי החברה

ברור שצריך להמשיך לפרסם זאת לא השאלה.
אם לא הייתי ברור- הכוונה שיש לי מספר פרסומים מתקופת הדוקטורט כך שיש לי יתרון בתחרות על הפוסט אולי..
 
דעה אחרת

אם יש לך אפשרות טובה מאוד להמשיך את המחקר לכיוון שמעניין אותך, זה נראה לי יותר מכריע משיקולי הרזומה. תעשה את מה שנכון כחוקר, תתפתח בכיוון שמלהיב אותך, ואז אולי אח"כ יגיע פוסט נוסף בחו"ל ויסדר לך גם את הרזומה. לעבור לארץ אחרת בשביל פוסט שלא מלהיב אותך כמו ההזדמנות הזאת - זה נראה לי חבל.
זה נשמע מוזר אבל מי שיושבים בוועדות מתרשמים לא רק משורת האוניברסיטה בחו"ל בקו"ח אלא גם מהמועמדים עם הברק בעיניים שנאמנים לעצמם.
&nbsp
 
אני עשיתי את המסלול ההפוך מהמקובל

3 תארים + פוסט בארץ שהובילו למשרה בחו"ל.

בארץ לא ממש הצלחתי למצוא משרה אקדמית בתחום שלי- בלי קשר לפוסט (זה תחום שלא תמיד נדרש בו פוסט-דוקטורט). התשובה הכללית היתה "אין תקנים". במקום היחיד שהזמינו אותי לראיון היה ברור מראש לשני הצדדים שאין בינינו התאמה טובה, אבל לזכותם הם הסכימו לתת לזה סיכוי (קלוש ככל שיהיה). הם גם הבהירו מראש שגם אם יחליטו לקבל אותי, שנה לפחות בחו"ל תהיה תנאי לקביעות. באותו שלב היתה לי הצעה פתוחה לפוסט-דוק שני באריזונה, והזמנה לראיונות למשרה במסלול קביעות בטורונטו

אז מנסיון סובייקטיבי ו N=1 (שלא מעיד בשום אופן על הכלל) לפעמים פוסט בארץ יכול להוביל אותך למקומות לא צפויים...
 

אור302

New member
מה לגבי הנתונים האחרים?

משפחה? מצב כלכלי? תקנים שאתה יודע שעומדים להיפתח? לכל אלה יש משקל מכריע בשאלה זו. בעיקרון, אין סיבה שלא לקחת פוסט בארץ (וההצעה נשמעת מפתה) ובמקביל לפנות לפוסטים בחו"ל לשנים הבאות. לדאבוננו, לעתים נדרשים פוסטים רבים עד שמוצאים משרה.
&nbsp
כמו כן, לפוסט בארץ יש יתרונות של טוויית קשרים וצבירת ניסיון במקום שבו התקנים נפתחים. למי שמגיע מבחוץ לעתים דווקא יש פחות נגישות. לכן חשובה השאלה מה ידוע שעומד להיפתח. אבל את זה תמיד קשה לדעת. בכל מקרה, נסה לראות איך ניתן לרקוד על יותר מחתונה אחת.
 

BoringNikName

New member
שנה הבאה זה הסיכוי היחיד לחול

כי אחרי שמרחיבים את המשפחה לא נוכל לצאת. וגם לא נרצה לצאת.. זה עכשיו או לא בעשור הקרוב לפחות..
 

אור302

New member
נו, הנה התשובה שלך.

אבל בכל מקרה, התלבטות קיימת במקרה של בחירה. אם אפשר לחכות עם מתן תשובה בארץ, עד שתתקבל תשובה מחו"ל, אז שווה לחכות. אם לא, הייתי הולך על בטוח.
 
למעלה