הקשר למועד ההגשה וגם מילה על פקטור
ההקשר למועד ההגשה, בדיוק כמו שצינת סקוטלנדית יקרה - בהחלט אינו קיים. אבל את זה - אנחנו יודעות. תלמידים, משום מה, ובמיוחד חלשים במיוחד (אני מזכירה - לא אוכלוסיית סטודנטים "קלאסית" הית הלי הפעם) חושבים שאם רק היה להם עוד קצת זמן- זה היה הופך את הקערה על פיה. ולכםן - מבחינתם - אלמנט הזמן הוא עד פרמטר ש"דפקו אותם" בו. לגבי פקטור - אני מסכימה איתך. לא חושבת שצריך לתת פקטור. אני תמיד אומרת שאם המורה מלמד היטב, והבחינה בנויה נכון- ל א ייווצר צורך בפקטור.בכל שנותיי הרבות מאוד לא נתתי מעולם פקטור. אני גם לא מאמינה בשטה הזו.... ושלא תבינו לא נכון- שוב אני אומרת - אני אפילו לא חשבתי להציע את עניי הפקטור כענייין לדיון בכלל. ובכל זאת - נוצר מצב די עצוב, שבו הם בטוחים - לאור כל המסביב - שאי ההצלחה שלהם בקורס לא נובעת מכך שהציונים משקפים את היכולת שלהם - אלא שהציונים ירדו כי המורה היתה גרועה ולא היתה "לטובתם", כפי ששמעתיאותם מדברים. ועם זה קשה לי. קשה לי גם עם העניין המוסרי, אבל לא פחות מזה - קשה לי העובדה שמטרת הקורס היתה שהם ילמדו לכתוב כתיבה אקדמית. בכך שהם העתיקו מהלוח את התשובות הנכונות וקראו X מאמרים בכיתה ונתחו אותם וטחנו אותם ואז גם קיבלו עליהם ציון - הם בעצם - לא למדו שום דבר. הםא לא יוכלו ליישם אף אחת מהמטרות של הקורס, אף אחת מהמיומנויות שנלמדו בקורס על מאמרים אחרים - בקורס שלו - ובכל זאת ציוניהם יהיו גבוהים יותר? לעומת זאת - התלמידים שלי - יוכלו ליישם את המיומנויות , והקורס בפירוש יועיל להם הרבה יותר בטוח הארוך, ובכל זאת - הציונים שלהם לנצח יירשמו כנמוכים יותר