התייעצות - מה הייתם עושם במקומי?

the new L

New member
בפועל = תלוי במקרה

יש מקרים שבהם לא 30, לא 25 ולא 40 יספיק, אלא רק 10000000000000000000000, יש גם מקרים שבהם רק 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 יספיק, ובאופן כללי, לכל N חיובי יש מקרים שרק עבור גודל מדגם הגדול מN ההתפלגות באמת תהיה נורמלית בקירוב טוב.
 

22ק ו ס ם

New member
זה לא ממש מדויק

כמשדברים על בני אדם ומשתנים שקשורים להם, לא תמצא משתנה שיש צורך במדגם גדול מ40 כדי שיהיה נורמלי בקירוב. שים לב שלא מדברים על התפלגות נורמלית מושלמת אלא רק על קירובים. הקירובים הללו כל כך טובים, שמבחינה סטטיסטית אין שום צורך במדגמים גדולים יותר בשביל לבצע הסקה סטטיסטית. בכל מקרה, גם ככה מעטים יחסית המקרים שמשתמשים בהתפלגות נורמלית בניתוחים סטטיסטיים כי ההנחות שלה לא מתקיימות ברוב המקרים.
 
ועוד משהו

לא ברור בכלל מה הקורלציה בין זמן ההגשה לציון. מנסיון שלי, זה לא ממש משפיע. פשוט הסטודנטים שהגישו מוקדם יותר נלחצו יותר, אבל באופן כללי מדובר באותה רמה של עבודות. ומה לעשות עם הסטודנטים שללא קשר להארכה אצל המרצה השני הגישו בזמן המקורי? הרי תמיד יש כמה כאלו שלא ידעו על ההארכה או שכבר סיימו בכל מקרה ורצו להגיש... בקיצור, הכל נהיה מעורפל מדי, סטודנטים לא ממש נדפקו ועדיף להשאיר את המצב כמו שהוא. פקטור נהיה פתרון בשלוף לכל בעיה. לא שמעתי את המילה הזו כבר 3 שנים מאז שהגעתי לכאן. בחיים לא היו מאשרים לי פה פקטור על כזה דבר. זה מקובל אצלכם???
 
אני מסכימה שאין קשר למועד ההגשה

שהוא באמת לרוב הסטודנטים לא משנה (הרי הם ידחו את כתיבת העבודה כמה שניתן בכל מקרה ותמיד יעבדו בלחץ זמן). מה שלי מפריע בסיפור זה חוסר התיאום בין המתרגלים לגבי ממוצע הציונים. בקורס שבו שני מתרגלים מעבירים את אותו חומר לשתי קבוצות שונות אין הצדקה לפער גדול מידי בין הציונים. זה מאוד בעייתי, ולכן אפשר לעשות מעין פקטור מתוחכם מראש (להעלות/להוריד גם בהתאם לאיכות העבודה). ההבדל בין זה לבין פקטור לאחר מעשה הוא שפקטור לאחר מעשה הוא יותר קשיח (כלומר כולם מקבלים תוספת, בלי התחשבות באיכות של מה שהם כתבו).
 
הקשר למועד ההגשה וגם מילה על פקטור

ההקשר למועד ההגשה, בדיוק כמו שצינת סקוטלנדית יקרה - בהחלט אינו קיים. אבל את זה - אנחנו יודעות. תלמידים, משום מה, ובמיוחד חלשים במיוחד (אני מזכירה - לא אוכלוסיית סטודנטים "קלאסית" הית הלי הפעם) חושבים שאם רק היה להם עוד קצת זמן- זה היה הופך את הקערה על פיה. ולכםן - מבחינתם - אלמנט הזמן הוא עד פרמטר ש"דפקו אותם" בו. לגבי פקטור - אני מסכימה איתך. לא חושבת שצריך לתת פקטור. אני תמיד אומרת שאם המורה מלמד היטב, והבחינה בנויה נכון- ל א ייווצר צורך בפקטור.בכל שנותיי הרבות מאוד לא נתתי מעולם פקטור. אני גם לא מאמינה בשטה הזו.... ושלא תבינו לא נכון- שוב אני אומרת - אני אפילו לא חשבתי להציע את עניי הפקטור כענייין לדיון בכלל. ובכל זאת - נוצר מצב די עצוב, שבו הם בטוחים - לאור כל המסביב - שאי ההצלחה שלהם בקורס לא נובעת מכך שהציונים משקפים את היכולת שלהם - אלא שהציונים ירדו כי המורה היתה גרועה ולא היתה "לטובתם", כפי ששמעתיאותם מדברים. ועם זה קשה לי. קשה לי גם עם העניין המוסרי, אבל לא פחות מזה - קשה לי העובדה שמטרת הקורס היתה שהם ילמדו לכתוב כתיבה אקדמית. בכך שהם העתיקו מהלוח את התשובות הנכונות וקראו X מאמרים בכיתה ונתחו אותם וטחנו אותם ואז גם קיבלו עליהם ציון - הם בעצם - לא למדו שום דבר. הםא לא יוכלו ליישם אף אחת מהמטרות של הקורס, אף אחת מהמיומנויות שנלמדו בקורס על מאמרים אחרים - בקורס שלו - ובכל זאת ציוניהם יהיו גבוהים יותר? לעומת זאת - התלמידים שלי - יוכלו ליישם את המיומנויות , והקורס בפירוש יועיל להם הרבה יותר בטוח הארוך, ובכל זאת - הציונים שלהם לנצח יירשמו כנמוכים יותר
 
ככל הנראה הפערים יהיו - ענקיים

התוצאה שלי היום היא 2 תלמידים - 60. תלמיד 1 - 72, תלמיד 1- 79. כל היתר - נכשלו כישלון חרוץ (כצפוי, וכיאה ליכולתם ולביצועיהם, שלא תחשבו שאני לא שלמה עם הציונים, כלומר - עלול להישמע שאני מאוכזבהת מהתוצאות , אבל לא - לפי היכולותלשלהם - צפיתי את זה. כדי להסביר - מדובר במסלול ייחודים של אנשים שנכנסו למסלול לימודים אקדמי ללא כל נתוני כניסה, לא פסיכומטרי ולחלקם הדול אפילו אין תעודת בגרות. מין סוג של "ניסוי" שכזה. לכן - אין לי בעיה לומר - לא מתאימים לאקדמיה.) לעומת זאת אצלו - הציונים יהיו גבוהים, כי ... את רוב העבודה, כאמרו, הואכתב להם על הלוח..... אז הוא לא ממש יכול לתת ציון נמוך לעצמו על עבודה שהוא עשה...
 
אם אתם באמת מעוניינים לתקן

ולעשות את זה בצורה הכי מדוייקת ואובייקטיבית שאפשר, אז תתנו עבודה נוספת, ריאלית, ששניכם מסכימים עליה ותשפטו לגביה. פקטור זה סתם פתרון לא קשור כאן, אם את אומרת שהציונים הנמוכים מגיעים להם בכל מקרה.
 
הוא בחיים לא יסכים לבדוק עוד עבודה, כי אז

יגלו שהוא באמת עשה עבורם את העבודה. מה גם - שאין מועד ב' בקורס הזה. מי שלא עבר - נאלץ לעבור עוד קורס שוב בשנה הבאה.... חשבתי בתחילה לתת ציונים מדורגים לפי יחסיות, אבל החלטתי שאני ל אחוטאת לאמונה ולמוסר האקדמיים שלי. רעיונות נוספים? ישימים? ובעיקר - האם לדבר איתו עכשיו?
 
נראה לי שאתם חייבים לדבר

תוודאי איתו בדיוק מה הוא עשה ואו שתמצאו דרך לאזן את הציונים של כולם, כו שתחליטי אח"כ לבד מה לעשות. באמת ברוך
 
סטודנטים יכולים גם לטעות בלהעתיק מהלוח...

על כל פנים אני לא חושבת שאת צריכה לצאת בתחושה רעה לגבי ההוראה שלך - את יכולה להיות שלמה עם זה שהענקת להם כלים שיעזרו להם מאוד ביתר הקורסים. אני גם לא חושבת שצריך להרגיש ייסורי מצפון על ממוצע נמוך. הדבר היחיד כאמור שמפריע לדעתי הוא הפער (בעיקר בציון), שהוא זה שיוצר את תחושת החוסר שיוויון. מבחינה זאת, אם את כבר לא יכולה להעלות - הוא צריך לשקול להוריד את הממוצע שלו וכמה שיותר מוקדם תדברו, ייטב.
 
למעלה