התייעצות עם מומחה

yarin82

New member
התייעצות עם מומחה

שנכנסתי לרופא היה לפניי גבר שחשוד כנשא hiv, נכנסתי אחריו בתור לרופא וישבתי באותו כסא ושולחן שהוא ישב ושיצאתי שמתי לב שיש לי מעט דם במפרק היד ,
נניח שהיה על השולחן שם מחט עם הדם שלו (שהוא שכח או השאיר בכוונה .היו כמה דקות שהוא נכח לבד בחדר הרופא כי הרופא יצא לשירותים) ומאותה מחט נדקרתי ,מה הסיכוי להידבק במצב כזה מאיידס? והאם במצב כזה מומלץ לקחת טיפול מונע?
אשמח לקבל תשובה בנושא כי אני ממש בלחץ.
בתודה מראש
וערב נעים!
 

ATFAdmin

New member
אני מבין את התחושה שלך,

אבל היא בעיקר נובעת מדברים התלושים מהמציאות של ימינו ומכל ההפחדה שעשו לגבי הנגיף בעבר.
&nbsp
נתחיל מזה שכל אחד יכול להיות נשא HIV. ממש כמו כל זיהום אחר. אז אין "גבר שחשוד כנשא HIV"... כל אדם "חשוד" עד שיוכח אחרת בבדיקת דם. אם הוא יודע את הסטטוס שלו ומטפל בעצמו כראוי, רוב הסיכויים שאפילו הדם שלו לא יוכל להדביק אדם אחר(!)
&nbsp
נמשיך לזה שאי אפשר להדבק ב-HIV מאף חלק מהסיפור שתיארת.
&nbsp
(ולמה שמישהו ישאיר בכוונה מחט עם הדם שלו? למה שרופא יאפשר לך להחשף לדם של מישהו אחר בכל סיטואציה שהיא?)
 

yarin82

New member
הרופא לא יכול לראות כלמה שהמטופל עושה או לא

הרופא כותב תוך כדי במחשב השולחן גדול ויש בו דפים וכו.. הגיוני שהמטופל שכח בלי כוונה את המחט על השולחן, ואז המטופל הבא אחריו ששם ידיים על השולחן עלול להידבק מהמחט במידה והוא נשא.
מאחר ואין לי מושג וודאי אם הייתה מחט על השולחן כי בכלל לא שמתי לב ולא הסתכלתי על השולחן, והדאגה היחידה היא ששמתי ידיים על השולחן ונשענתי על השולחן עם הידיים כל הפגישה וכמה דקות אחרי שיצאתי שמתי לב שיצא לי דם, שזה מאוד מלחיץ!
השאלה העיקרית כדי שאדע מה לעשות: אם במידה והייתה מחט ועד שהוא יצא ואני נכנסתי חלף פחות מחצי דקה האם מחט זו יכולה להדביק? והאם יש צורך בטיפול מונע כ"תעודת ביטוח"?
 
למעלה