התלבטות בין שני גנים

התלבטות בין שני גנים

בוקר טוב לכולן, הכוונה היא לשלוח את עומר לפעוטון בספטמבר, אז הוא יהיה בן שנה וארבעה חודשים. אני מתלבטת בן שני גנים ואשמח לשמוע דעות על איזה נקודות כדאי יותר לשים את הדגש: נושא בטיחות - בגן אחד יש שמונה מדרגות בתוכו (זה בית פרטי שעבר הסבה לגן). לי זה מאוד מפריע, כבר בעיני רוחי אני רואה את בני מתגלגל שם חופשי נושא רעש - גן אחד נמצא על כביש ראשי, אמנם כשסוגרים את החלונות ומפעילים מיזוג לא ממש שומעים, אבל בחצר המשחקים שומעים. אישיות הגננת- אני לא יודעת איזה ``מינון`` צריך בגיל הזה, שתהיה יותר חמה ומאמא או שתהיה יותר דמות.. הכוונה, אחת מהגננות ממש עשתה עליי רושם טוב, היא ככה אינטיליגנטית ואיך שראיתי אותה ממש ככה נדלקתי אבל היא פחות חמה ואימהית מהגננת השניה, שהיא יותר עממית... אולי יש עוד פרמטרים, אז אשמח לדעת דרך אגב, עומר היום נמצא עם מטפלת
 

לאה_מ

New member
זה עניין מאד אישי (ארוך)

כל אחד וההעדפות שלו. אין כאן ``נכון`` ו``לא נכון``, ``צריך לשים דגש`` או ``לא צריך לשים דגש``. לכי עם מה שאת ומה שעומר. לי, אישית, נשמע נושא הבטיחות מאד חמור - ברמה האובייקטיבית, לא רק ברמה של מה שנראה לך או מתאים לך. אבל זה נושא שכדאי לשוחח עליו עם הגננת - אם יש מדרגות בבית - האם יש לה פתרון (אולי שער למדרגות, יתכן והם משאירים זאת סגור כל היום ומעלים ומורידים את הילדים רק בפיקוח). נושא הגננת - שוב, עניין מאד אישי. אין ``חשוב`` יותר או ``חשוב`` פחות. עומר יאמר לך תוך זמן קצר האם הוא נקשר לגננת או לא. ואגב גננות, אני הכנסתי את עומר שלי לגן כשהיה בן שנה וחודש. הכנסתי אותו לגן שהיה במקום מדהים, שנראה לי חופשי ופתוח, שהגננת נראתה לי נחמדה ושקיבלתי עליו המלצות משכנות. הכנסתי אותו לגן ביחד עם בן של חברה שלי, כך שהיו להם פנים מוכרות, וגם לנו... מכל מקום, בין המטפלות שהיו היתה מטפלת אחת שפחות אהבתי. היא תמיד נראתה לי קולנית וצעקנית, פחות רכה, והעברית שלה נראתה לי פחות עשירה משהייתי רוצה. תוך פחות מחודשיים התברר לי, לתדהמתי, שעומר פשוט ``גרופי`` של המטפלת הזו. הוא כרוך אחריה והולך אחריה לכל מקום. בימים שהיא לא היתה נמצאת בגן הוא היה בפירוש מאוכזב. החלטתי שככל הנראה הוא יודע יותר טוב ממני. לימים אותה מטפלת עזבה את הגן ופתחה גן משלה כששירה הגיעה לגיל שאפשר להתחיל, רשמתי אותה לגן הזה (למרות שאלות מחברותי לגן הקודם - למה דוקא לשם, היא נורא צעקנית...), וגם אצל שירה הקשר הנפלא הזה הוכיח את עצמו. עומר (כבר בן 8) ושירה (בת 5) עדיין בקשר עם אותה גננת, ואני יודעת שכל עוד היא בסביבה, יש לי גן גם לאורי (עדיין תינוק, אבל בעוד שנה...). אגב, מכיוון שהילדים שלי הרבה יותר אינטואיטיביים ממני, גם הלקח שלמדתי מעומר לא הספיק, וגם עם שירה ``בזבזתי`` זמן בחיפוש אחר גן. הייתי במספר גנים - מסגרות קטנות יותר או גדולות יותר, גננות ``עממיות`` יותר או ``אינטלקטואליות`` יותר, ציוד כזה או ציוד אחר - בסופו של דבר הבנתי (אחרי ביקור בגן נקי מדי), שמה שאני רוצה זה גן שמתלכלכים בו. גן שמאפשר לילדים להסתובב יחפים ולשחק בבוץ, שבו הגננת זורמת עם הילדים ונותנת להם חופש פעולה, ובכל זאת בתוך מסגרת כלשהי. גם בקריטריונים האלה, הגעתי לגן שפתחה אותה מטפלת זכורה לטוב מהגן המקורי של עומר... מה שרק מראה, שלהעדפות הרגשיות שלהם, יש צידוקים אובייקטיביים מאד מוצקים. בהצלחה.
 

נעה גל

New member
יש לי דוגמא מצוינת עד כמה בחירת גן

היא דבר אישי (ובכך אני מסכימה עם לאה_מ בכל דבר). אני לדוגמא, ממש לא מתרגשת ממדרגות. יש לי בתוך הבית מדרגות ואיתמר (בן שנה) עולה אותם בצורה חופשית וללא השגחה (לרדת הוא לא יודע, וקורא לנו לעזרה). אז בשבילי לדוגמא, זה בכלל לא שיקול. מה גם שגנים בהם יש מדרגות, יש גם מחסומים בתחילת המדרגות ובסופן. לגבי איך מחליטים על גן? קודם כל, יש לנו באתר של הפורום רשימה מה כדאי לבדוק בגן (קישור בסוף ההודעה הזו). תקראי את הרשימה. היא ארוכה מאוד ואין שום סיכוי בעולם שתמצאי גן שעומד בכל הקריטריונים. את תצטרכי להחליט מה חשוב יותר ומה חשוב פחות עבורך ועבור הבן שלך. ומן הסתם הרשימה שאת תעשי לעצמך בראש תהיה אחרת לגמרי מרשימה שתכין לעצמה אימא אחרת בראש. לכל אחד יש את הדברים שלו שהוא שם עליהם דגש והם בל יעבור אצלו. בכל מקרה, בגיל שנה ו-4 חודשים חשוב מאוד שהגננת תהיה חמה ואוהבת ומקסימה. בגיל שנה ו-4 חודשים ילד הוא עדין תינוק עם צרכים של תינוק. לכן, כדאי גם לדאוג שהמסגרת תהיה כמה שיותר קטנה ואינטימית ואוהבת.
 
למעלה