התלבטות לגבי חיסון פוליו - אשמח לחוות דעתכם

gefen157

New member
התלבטות לגבי חיסון פוליו - אשמח לחוות דעתכם

שלום,
אנחנו הורים לתינוקת בת חצי שנה שטרם חוסנה
החלטנו בינתיים לא לחסן מחשש לנזקים שקראנו ושמענו עליהם אבל ממהמחקר שבצענו מצאנו כי מכיוון שהוחזר חיסון פוליו מוחלש מה שזה אומר למעשה שהנגיף יהיה בצואה של תינוקות ואילו שלא מחוסנים כלל לפוליו עלולים להידבק
ההמלצה שקבלנו ממישהי בתחום החיסונים היא לתת את החיסון המומת טרם הכניסה למשפחתון
הכניסה למשפחתון בעוד חודש וחצי אנחנו עדיין מתלבטים ומאד חוששים מכך
מצד אחד סיכוי לחטוף מחלה איומה מצד שני פוטנציאל לנזק חיסוני - מה יותר מסוכן במקרה כזה ?
שאלתנו היא האם מישהו כאן חיסן לפוליו בלבד והאם מדובר בחיסון יעיל ? בטוח יחסית ? האם מישהו עד לפגיעה שתינוק קבל פוליו מומת ?
כמו כן נשמח לקבל קצת סדר לגבי הפוליו המומת והמוחלש, המידע באינטרנט מאד מבלבל

*** חיסון נוסף שהתלבטנו עליו הוא דלקת קרום המוח, כי כן שמענו דיעה שמדובר כאן בחיסון יעיל ובטוח - דעתכם ?
 
חיסוני פוליו

הי גפן.
עניתי כאן על ההבדל והמשמעות של חיסוני הפוליו המומת והחי-מוחלש.

הסיכון לילד שלך ללא חיסון פוליו כלל במשפחתון, כתוצאה מפעוט אחר המחוסן בחיסון החי-מוחלש, קיים, אך מאד נמוך. כמו כן, גם אם יגיע לבן שלך, הסיכוי שיגרום לו מחלה קשה ושיתוק קבוע ממש שואף לאפס. כמה נתונים שיסברו את דעתך:
1. אין בישראל חולי פוליו בכלל, כבר שלושים שנים. גם בשנתיים האחרונות מאז החלו לחסן בחיסון החי-מוחלש - אין חולים. למרות שיש באוכלוסיה ילדים שאינם בריאים, ילדים שאינם מחוסנים - אפס חולים.
2. הסיכוי של חולה פוליו להישאר משותק - פחות מ 5%. וגם כאן, מדובר בילדים הפגיעים - המוחלשים. לא בילד בריא. ועדין, אין אפילו חולים בכלל...

נפגעי חיסונים יש מכל החיסונים, גם מחיסון הפוליו המומת. את יכולה לקרוא כאן בהרחבה על חיסון הפוליו, יעילות ובטיחות. גם הסיכוי להיפגע קשה מחיסון הוא נדיר. קיים, אך נדיר. פגיעות בלתי קשות קורות הרבה יותר, מה גם שלא מדווחות ולא נבדקות.

לגבי החיסון נגד דלקת קרום המוח, מדובר בחיסון נגד המופילוס אינפלואנזה (דלקת עוצבה) מסוג B. אכן, התחלואה בדלקת עוצבה מסוג B ירדה באופן דרמתי לאחר תחילת השימוש בחיסון. למרות שזה לא בהכרח מראה על קשר סיבתי, סביר מאד להניח שהחיסון תרם לכך. מנגד, התחלואה בדלקת עוצבה מסוגים אחרים (A, C, D, E, F) - עלתה במאות אחוזים, כך ששכרנו יצא בהפסדנו. קראי כאן על המחלה והחיסון הזה בהרחבה.

בריאות!
 
מדהים שאתה מדבר על "פחות מ-5%" כאילו זה מעט...

צריך רק לדבר עם אנשים קצת יותר מבוגרים שחיו כאן לפני כמה עשרות שנים (טרום החיסון) כדי להבין את הפחד מפני פוליו. צריך לדבר עם אנשים שהחלימו מהשיתוק כדי להבין שגם אם מחלימים זה סבל נוראי ולפעמים יש גם השלכות לכל החיים.
&nbsp
בישראל לא היה פוליו באוכלוסיה הרבה שנים ולכן כמובן שלא היו חולים, לכן גם הפסיקו לחסן בשלב כלשהו בחיסון החי-מוחלש אבל המשיכו לחסן בחיסון המומת ולכן לא היו *משותקים* גם כשהגיע פוליו פראי ב-2013 (מאפגניסטן או פקיסטן כנראה דרך מצרים). אבל היו אנשים שנידבקו בפוליו והפכו לנשאים, ניטרו את הביוב ומצאו אותם. הנס שלנו הוא שלא נדבקו אנשים עם מערכת חיסונית חלשה (או שהיו מעטים שנדבקו אבל לא פיתחו שיתוק, זה הרי עניין סטטיסטי) והיה לנו מזל גדול.
&nbsp
לסורים היה פחות מזל, כי אצלם היו חולים והיו גם משותקים:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4446972,00.html
אז אשרנו וטוב לנו שאנחנו חיים במדינה עם מערכת בריאות טובה שדאגה לחסינות גבוהה באוכלוסיה, שמנטרת את הביוב ושלקחה אחריות לבלום את התפשטות הפוליו הפראי באוכלוסיה. כשזה לא קורה, התוצאות עגומות.
 
זה לא 5%, אלא 1%, ואם אתה מעוניין להבין מה קרה שם...

אתה חוזר על הצהרות הבלתי מבוססות של מקדמי החיסונים, ללא קשר לעובדות. תקרא את דו"ח רטנר.
אותי לא מעניינת הפרופוגנדה בתקשורת על "גבורות החיסון", אלא העובדות היבשות כפי שמוצגות בדו"ח הנ"ל.
אני מתקן, זה לא 5%, אלא 1%, מהחולים, ובישראל כלל לא היו חולים. נכון, אם היינו מגלים 20 חולים, אז החשש משיתוק קבוע היה עולה ומשנה את מערכת השיקולים. כאמור, לא היינו קרובים למצב הזה, אפילו ברמז.
 
חזרתי על המספר שאתה כתבת...

ואתה חוזר על ההצהרות הבלתי מבוססות של מתנגדי החיסונים ללא קשר לעובדות...
אותי לא מעניינית הפרופגנדה האנטי חיסונית שעושה צ'רי פיקינג ב"מקרה" בדיוק לכל מקור מידע זניח או מיושן או שנוי במחלוקת כדי ליצור תמונה מעוותת שמתעלמת מכל מקור מידע אחר. לא לחינם הקונצנזוס הרפואי הוא בעד חיסונים, אבל תמיד יש בשוליים מי שמחפש בכח איפה אפשר להציג אמת אחרת...
&nbsp
לומר שבישראל לא היו "חולים" זה בעייתי כי זה תלוי בהגדרה של מיהו "חולה" פוליו. לא כל מי שנדבק מראה תסמינים (אפילו קלים) וגם מבין מי שמראה תסמינים הם לא בהכרח שיתוק (בפרט אם הנדבקים מחוסנים בחיסון המומת שזה בדיוק מה שהוא בא למנוע). אז בוא נדייק בבקשה:
בישראל לא היו *משותקים* (תודה לאל!). היו אנשים ש*נדבקו* בפוליו והפכו לנשאים. יודעים את זה כי ניטרו את הביוב וכי ראו שכמות הנדבקים הולכת וגדלה.
ברגע שראו שהוירוס מתפשט באולכוסיה זה אכן שינה את מערך השיקולים, ומשרד הבריאות התחיל במבצע "שתי טיפות" כדי לבלום את ההתפשטות (כפי שנעשה גם במצרים למשל). לחכות שיהיו 20 חולים זה חסר אחריות! אוי ואבוי אם כך היו מתנהגים.
הרעיון ברפואה *מונעת* הוא *למנוע* מצבים כאלה כדי שלא נגיע אליהם חס וחלילה.
 
הסיסמאות שלך לא ישנו את המציאות

כרגיל, בפעם ה "מי יודע כמה", אני מביא לך רפרנס איכותי ביותר, ואתה "מדלג" מעליו וממסמס אותו כאילו הוא לא קיים, ומפזר סיסמאות דה-לגיטימציה סתמיות.
&nbsp
מדובר בפרוטוקול של הצוות הכי בכיר עם המומחים הכי רלוונטים לפוליו, המנתחים את השפעת החיסון על הפוליו בשנות החמישים.
אבל זה לא נוגע לך. אתה תמשיך עם הסיסמאות וההפחדות "ראיתם פעם חולה פוליו?!....".
&nbsp
דיון מבוסס עובדות זה כנראה יותר מדי בשבילך...
 
התבלבלת: הסיסמאות *שלך* לא ישנו את המציאות...

מבין שנינו *אני* בצד של המציאות, קרי של הקונצנזוס המדעי והרפואי.
&nbsp
הבאת לי רפרנס "איכותי ביותר" מלפני עשרות שנים... סגמון, תתעורר, אנחנו בשנת 2015. אתה מצפה ממני לדון איתך בדו"ח משנות ה-50 של המאה הקודמת? משעמם לך בחיים? (לי לא). מה הפואנטה?
&nbsp
הנה הפואנטה שלי:
יש הוכחות נחרצות שחיסוני פוליו עובדים. לפני שהיה חיסון נגד פוליו בארה"ב ובישראל (מדינות מערביות, גם אז) היו משותקים מפוליו. במדינות שבהן לא מחסנים נגד פוליו יש משותקים. הפוליו הפראי מ-2013 שהגיע לסוריה ופגש ילדים שלא חוסנו השאיר אחריו משותקים.
&nbsp
אבל זה לא נוגע לך, אולי כי אתה באמת לא מכיר אישית אנשים שחלו בפוליו, אז אתה מנסה לגמד ולהמעיט בחומרת העניין. במה שכתבתי אין שום ססמאות ולא הפחדות, יש מציאות, והמציאות היא שאנשים לא מחוסנים נגד פוליו שנדבקים בו נמצאים בסכנה לחטוף שיתוק. אלה העובדות, וכנראה שהן יותר מדי בשבילך.
 
המאמר שהבאתי לך מתייחס ישירות למה שאתה כתבת

אתה כתבת: "צריך רק לדבר עם אנשים קצת יותר מבוגרים שחיו כאן לפני כמה עשרות שנים (טרום החיסון) כדי להבין את הפחד מפני פוליו.".
ואתה לא היחיד שמפחיד אנשים היום, בשנת 2015, מפני פוליו כדי שירוצו להתחסן, עם אמירות ורמיזות למה שהיה כאן "לפני החיסונים"...
אז הבאתי לך את המאמר הכי רלוונטי השופך אור בדיוק על מה קרה לפני החיסונים, ובשנים שלאחר הכנסת החיסונים.
מי שמפריך סיסמאות פרופוגנדה לחלל האויר ולא מעוניין לקרוא את המאמר הכי רלוונטי להפרכת הסיסמאות שלו - כנראה לא מעונין להגיע לאמת.
 
אני לא צריך להפחיד אף אחד, אני מדבר על המציאות

גם ב-2015 יש פוליו בעולם. מי שרוצה לראות מקרוב שיסתכל בסוריה, שיסתכל באפריקה...
אנשים שרואים את המחלות בעיניים לא צריך להפחיד.
&nbsp
רופאה שחזרה מאפריקה סיפרה להם על מתנגדי החיסונים בישראל. איש הבריאות ענה לה שגם אצלם יש מתנגדי חיסונים, אבל זה נגמר נורא בקלות כשמצביעים להם על חולים... כשהמציאות האמיתית מול העיניים מפחידה לא צריך שום מאמרים של עשרות עמודים מלפני עשרות שנים ולא צריך סיפורים ולא צריך כלום. אנשים מבינים בעצמם מה קורה למי שלא מתחסן.
&nbsp
אבל בישראל, שפה למרבה השמחה לא היו משותקים כבר עשרות שנים דווקא כי תוכנית הבריאות כאן טובה, אפשר לזלזל ולהמנעיט בסכנה. ולא, אין לי כוונה לקרוא מאמר של עשרות עמודים מלפני עשרות שנים. כי החיסון עובד, כי יש מידע רפואי עדכני יותר, כי אני מאמין לאנשי בריאות יותר משאני מאמין למקורות מידע מוטים שליקטת במיוחד כדי שיתמכו בדעתך, הכל כדי לגמד את החיסונים והמחלות. ואתה הרי יודע יפה שאף הורה שהפנת אותו למאמר הזה לא ישב עכשיו לקרוא מאמר סרוק באיכות גרועה של עשרות עמודים ועוד באנגלית. לעזאזל, ידיעות קצרות יותר אנשים לא קוראים. וזה לטובתך, כי אז אתה יכול לפרש ולהציג את המידע איך שנוח לך, הרי הראתי את זה כאן בפורום אין ספור פעמים, ובשלב כלשהו פשוט הפסקתי להתאמץ כי זה חזר על עצמו שוב ושוב, הפער בין המקורות לדברים שהצגת על פיהם. ולא, מה לעשות, גם לי אין זמן לבזבז על זה ואני לא רואה טעם. אני מעדיף להקשיב לארגון הבריאות העולמי מלך ולעמותה שלך, כי אתה יודע, אני "מוזר" כזה.
 
מ.ש.ל.

הסיפור שלך על הרופאה שחזרה מאפריקה מדגים מצויין את מה שאני טוען: מראים לציבור ההדיוט חולים בפוליו כדי להפחיד אותם לרוץ להתחסן...
אתה לא צריך להפחיד גם אותי עם פוליו. אין לנו ויכוח שיש גם היום פוליו בעולם, ועוד מחלות זיהומיות לרוב.
בניגוד להורה המפוחד שזה יספיק לו לרוץ להתחסן, אני גם מתעניין בשאלות על יעילות ובטיחות החיסון, האם הוא אחראי לירידה בתחלואה ובתמותה היכן שהיתה, האם הוא יגן עלי מפני פוליו היום, וכיוב'. אתה יודע, אני "מוזר" כזה.
(אגב, לא הפניתי אף הורה לדוח רטנר. הוא באמת רלוונטי למי שמעוניין להבין את המניפולציות שנעשו בשנות החמישים כדי לקדם את החיסון, מקור ההפחדה העיקר המשמש עד היום. אתה התייחסת לנקודה זו, אז הפניתי אותך למידע הכי רלוונטי ומוסמך שיש. אבל אלו לא הדובדבנים שאתה אוהב. אני מבין...).
 
לצערי יש הרבה פרופגנדה שגויה לגבי חיסונים

והיא מצליחה להפחיד הורים צעירים מרפואה מונעת במקום מהמחלות עצמן שמנסים למנוע. כמו כל דבר ברפואה, מדובר בניהול סיכונים. המטרה בחיסונים היא *להגן* על האוכלוסיה (בפרט על תינוקות וילדים) וכמובן אם החיסון מביא יותר נזק מתועלת אין סיבה להשתמש בו ולכן לא משתמשים בו. הנזק ממחלות שנגדן מחסנים גדול פי כמה מהנזק האפשרי מהחיסונים (אחרת הם לא מאושרים לשימוש, כאמור). בדרך כלל אין תופעות לוואי מחיסונים (לפעמים קצת רגישות במקום ההזרקה) ואלה שיש הן לפעמים של מערכת החיסון שנכנסת לפעולה (כי חושפים אותה לגורמים זרים כדי שהיא תלמד אותם) אבל כמובן שהתגובה קטנה בהרבה מהמחלות עצמן, למשל קצת חום או הרגשה רעה וכו'.
&nbsp
פוליו מומת הוא חיסון בטוח (לא רק יחסית) ויעיל.
גם פוליו חי-מוחלש הוא חיסון בטוח כשנותנים אותו אחרי שתי מנות של פוליו מומת (אין אף תיעוד בעולם לשיתוק במצב כזה).
החשש האמיתי הוא מהוירוס הפראי (האמיתי) שעדיין קיים בעולם ועלול להגיע גם לישראל (כפי שהגיע לפני שנתיים).
&nbsp
האינטרנט הוא מקום גדול, כדאי לקרוא מידע באתרים רשמיים של גורמי בריאות מוסמכים, למשל:
משרד הבריאות
http://www.health.gov.il/Subjects/vaccines/two_drops/Pages/Vaccination.aspx
מרכז רפואי וולפסון
http://chisunim.co.il/Paper.aspx?id=71&cat=8
CDC (המרכז למניעת מחלות מדבקות) אם אתם מסתדרים עם אנגלית
http://www.cdc.gov/vaccines/vpd-vac/polio/
וכמובן יש עוד.
&nbsp
לגבי דלקת קרום המוח - זאת דלקת (בקרום של המוח, כן?) שההשלכות שלה יכולות להיות פגיעה בעצבים, פגיעה בשמיעה...
החיסון לא מכיל את החיידק עצמו, לא מוחלש ואפילו לא מומת. אני מצטט מתוך אתר משרד הבריאות:
"בחיידק זה קיימים אנטיגנים המכוסים בשכבה חיצונית של שרשראות של סוכרים הנקראים פוליסכרידים (רב-סוכרים). שכבה זו מסווה את האנטיגן ומקשה על מערכת החיסון הלא-מפותחת של ילד צעיר לזהות אותו ולהגיב לו. חיסונים מצומדים יעילים נגד חיידקים מסוג זה משום שהם מחברים (או מצמידים) את הפוליסכרידים לאנטיגנים שמערכת החיסון מגיבה להם היטב. חיבור זה מסייע למערכת החיסון הלא-מפותחת להגיב לשכבה ולפתח תגובה חיסונית. דוגמה לסוג זה של חיסון הוא חיסון נגד חיידקי פנוימוקוקים."
http://www.health.gov.il/Subjects/p...ination_of_infants/Pages/Immune_activity.aspx
&nbsp
לא יודע מה איתכם, אבל אותי האפשרות לזיהום בקרום של המוח מטרידה הרבה יותר מחיסון שלא מכיל אפילו את החיידק עצמו.
&nbsp
ההמלצה שלי אליכם היא להגיע לרופא ילדים שאתם סומכים עליו ולשבת איתו, להתייעץ איתו, להעלות בפניו את החששות שלכם ושיסביר לכם במה מדובר. אם יש כמובן בעיות ספציפיות הוא הכתובת לתת להן מענה. רק בריאות!
 
למעלה