התלבטות לרישום כיתה א

nina201

New member
התלבטות לרישום כיתה א

שלום לכולם

לא בטוחה שזה המקום הנכון, אשמח לעיצותיכם...

אני אם חד הורית לילד בן 5 ( חגג החודש )
גרושה מאז שהילד בן שנה . האב לוקח פעמיים בשבוע בסהכ נמצא בתמונה .
האב נשוי בשנית אין לו ילדים.
הילד עבר טיפול רגשי , טיפול שפתי וריפוי בעיסוק . היה מעט עיכוב שפתי והתפתחותי - כרגע צמצם פערים. ילד מתוק וחברותי - רשמתי לחוג כדורגל השנה..

אני מעט בחששות כי נאמר לי בוועדה בעירייה ( הוא מקבל גננת שיח השנה ) שאולי יצטרך להישאר נוספת בגן חובה....
בגן רק 18 ילדים ויש 3 אנשי צוות - דבר שמרגיע אותי ....
אבל עדיין אולי מוקדם לחרוץ גורלות....

קצת חוששת מקווה שהשנה יתקדם ויוכל לעמוד בכיתה א'
 

nina201

New member
הכוונה אם יש פה אמא שהייתה במצב דומה

או שיכולה לתת לעיצות במצב כזה....
 
אני מאד בעד להשאיר אם צריך

או לחילופין לבדוק אם יש לך בעיר כיתת הכנה
הכיתה הזאת נהדרת
כל אנשי המקצוע סביב השעון עובדים כדי להכין את הילד שלך
לכיתה א
הוא גם קטן בגיל יחסית
עדיף לך להשאיר מאשר לעלות ילד עם קשיים
בכיתה א בבית ספר רגיל אין כמעט תנאים לעזור לו
אבל..יש עוד שנה שלמה
יכול להיות שהוא יעשה קפיצה גדולה ואת חוששת מעכשיו בלי סיבה
 
אני לא הייתי מעלה ילד שלא בשל

יש לכם גן שנשמע חלום (זה חינוך מיוחד? למה יש 3 אנשי צוות על 18 ילדים?) והילד מקבל מעטפת של טיפולים ותמיכה. אם הצוות ממליץ להשאיר הייתי משאירה בלי חשש. רק עצה מנסיון של חברות - אם את יודעת שיש סיכוי שהוא ישאר בגן אז קודם כל לא לפמפם לו על כיתה א' כל השנה הנוכחית. זה משהו שמאוד נפוץ בגן חובה, כל הדיבורים על כיתה א' ואוטוטו אתם עולים ואתם כבר ילדים גדולים ועולים לכיתה א' ובכיתה א' וכו'... זה מין האדרה כזאת ובילדאפ מטורף ששובר ילד אם מסתבר בסוף השנה שהוא לא עולה. הייתי גם מדברת עם הצוות בגן ומבקשת שיקפידו על ניסוח מעומעם - חלק מהילדים יעלו וחלק ישארו. מי שיעלה לכיתה א' בשנה הבאה ומי שיעלה בשנה לאחר מכן. כל הזמן ליצור מקום תודעתי גם למי שלא עולה.
 
נאלצת שוב להסכים איתך. מה יהיה?
 

שירהד1

Member
מנהל
עונה כמרפאה בעיסוק וגם כאמא-

אני מבינה שהילד יליד ספטמבר, שזה השליש האחרון של השנה. כלומר- הוא גם כך קטן מרוב הילדים בשכבת גילו.
בנוסף לגיל הצעיר, את מתארת ילד עם קשיים התפתחותיים רב תחומיים, קיבל סיוע וטיפול אצל נשות מקצוע. כרגע מקבל גננת שילוב. לא ברור לי למה אינו ממשיך את הטיפולים הנוספים. בלי להכיר אותו- אני בטוחה שהוא זקוק להמשך עבודה. אם לא היה זקוק לסיוע- לא היו נותנים לו ומאשרים לו את גננת השילוב. אז כדאי לשקול להמשיך את הטיפולים הנוספים.

לגבי שאלתך- השארת ילד שנה נוספת בגן אינו חריצת גורלות, כהגדרתך,אלא מתנה נפלאה עבור הילד. זאת אם מנצלים את השנה הנוספת לעבודה מרובה, ולחיזוק ולתרגול רב ולקידומו של הילד בתחומים השונים.

אין לך ממה לחשוש. תני לו את השנה הנוספת הזו בכיף, ולא מתוך אילוץ, אלא מתוך הבנה שזה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לילד. אני שוב מדגישה- מטרת השנה הנוספת היא לא לאפשר לילד "שנה נוספת של משחק בגן", כפי שהורים חושבים, אלא לבנות עבורו תוכנית טיפולית רחבה, כדי לקדמו במידה האופטימאלית עד הגיעו לכיתה א'.

שירה דוד 09-7749028
מרפאה בעיסוק לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
מדריכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
 

ayely33

New member
הבן שלי נשאר עוד שנה בגן

יליד אוג' עם קשיים מסויימים, השנה הזו נתנה המון עלה לכיתה א' בשל , בוגר - ממש משהו אחר.
יכולה לומר לך בתור מורה שאני רואה את הקושי שחווים לפעמים ילדים שעולים לא מוכנים ואני לא מבינה למה? למה לא לאפשר עוד שנה בגן אם יש איזשהו ספק.. למרות שעדיין יש לך זמן להחליט.
 
בהצלחה בכיתה א

מהנסיון הרב שלי חשוב להמתין, לתת לילד את כל המיומנויות שהוא צריך ורק כשהוא בשל מבחינה רגשית, פיזית קוגנטיבית וחברתית להעלות לכיתה א.
יש אפליקציה שנקראת "בהצלחה בכיתה א" שבה אתם יכולים לתרגל את המיומנויות הדרושות לכיתה א.
 

שירהד1

Member
מנהל
ליהי- נשמע שהילד זקוק להרבה מעבר לאפליקציה-

אינני מכירה את האפליקציה שפיתחת, אבל ברגע שאת כותבת דבר כזה, האם עלולה לחשוב כזה דבר: "יופי! יש אפליקציה. הילד יתרגל בה ויהיה בשל לכיתה א'"- זה דבר מוטעה ומטעה. כדאי להיזהר עם זה....


שירה דוד 09-7749028
מרפאה בעיסוק לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
מדריכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
 
למעלה