התקבלות ללימודי רפואה...

LeeKo

New member
התקבלות ללימודי רפואה...

מה צריך לעשות כדי להתקבל? מהם הדברים שחייבים להיות?ומהם הדברים שיעזרו?
 
ברוך הבא לפורום ../images/Emo140.gif

כדי להתקבל לרפואה צריך קודם כל ציונים כמה שיותר גבוהים. הציונים המדויקים הדרושים משתנים קצת מאוניברסיטה לאוניברסיטה ומשנה לשנה, אבל באופן כללי השנה ממוצע הבגרויות צריך להיות בסביבות 110, והפסיכומטרי לפחות 740. כמובן שאם הפסיכומטרי גבוה יותר, צריך ממוצע בגרויות נמוך יותר ולהיפך. בתעודת הבגרות עצמה אין דרישה דווקא למקצועות מדעיים. מה שחשוב באמת זה הציונים שמקבלים ולא איזה מקצוע מרחיבים. יש לזה שני יוצאי דופן: הטכניון, שבו יש בונוס מוגבר לפיסיקה ודומיו, ואוניברסיטת תל אביב, ששם יש דרישה לרקע בפיסיקה וכימיה, אבל את זה אפשר לפתור עם קורסי קיץ לפני תחילת שנת הלימודים. בנוסף, הרחבה של אחד ממקצועות החובה כמו ספרות או היסטוריה, מעלה את הממוצע עוד יותר, כי מוסיפים רק 3 יחידות לתעודת הבגרות ומקבלים בונוס על 5 יחידות. כדי לבדוק את סיכויי הקבלה שלך לרפואה באוניברסיטה מסוימת, אתה יכול להיכנס לאתר שלה, לחלק של המידע למועמדים, שם יש מחשבון לחישוב סכם וסיכויי קבלה. קישורים יש בקישורי הפורום, שבסרגל בראש הפורום. השלב הבא בקבלה הוא ראיון או יום מיונים, תלוי באוניברסיטה. עם הציונים הגבוהים, צריך לעבור סף מסוים, שהוא סף של זימון לראיון או יום מיונים. בבאר שבע צריך לעבור שני ראיונות, ומרגע שמקבלים זימון לראיון, ההחלטה על קבלה נעשית אך ורק על פי הראיונות ולא על פי ציונים. כלומר, הראיונות הם ראיונות קבלה. בירושלים עד שנה שעברה היה מה שנקרא ראיון פסילה, רק כדי לבדוק שאתה לא פסיכופט, ואם אתה עובר ראיון, זה לא אומר שהתקבלת. ההחלטה הסופית על קבלה נעשית על פי הציונים. השנה ככל הנראה יתחילו בירושלים עם ראיונות שדומים יותר לראיונות בבאר שבע. בטכניון עד לפני שנה היו ראיונות פסילה בלבד. השנה הם מתחילים להחליף באופן חלקי את הראיון במבדקי מו"ר. בתל אביב זו תהיה השנה השלישית שבה שלב זה של קבלה הוא ע"י מבדקי מו"ר. התוצאות של המבדקים משוקללות יחד עם הסכם לסכם חדש שלפיו מחלטים אם התקבלת או לא. בתל אביב השקלול הוא חצי-חצי, בטכניון, 70% לסכם ו30% לציון של המבדקים. על הראיונות ועל מבדקי מו"ר יש המון מידע בקישורי הפורום. זהו בינתיים. אם יש לך שאלות, נשמח לענות. אושרית.
 

LeeKo

New member
תודה רבה רבה רבה...

אבל יש לי קצת בעיה, אני רק בכיתה י',
ואני רוצה להרחיב ביולוגיה, השאלה שלי היא אם הסיכויים שלי להתקבל גבוהים יותר?או רק ע"י ממוצע?
 
כמו שכתבתי

זה לא ממש משנה מה אתה מרחיב, אלא הציון שאתה מקבל. תרחיב מה שמעניין אותך, שיהיה לך כיף ללמוד ותוכל להוציא בו ציונים כמה שיותר גבוהים. קח שחשבון שכדי להגיע לממוצע שצריך בשביל רפואה, הכל בתעודת הבגרות צריך להיות מעל 90, כולל מקצועות החובה. אושרית.
 

LeeKo

New member
אז לא משנה מה הנושאים הנלמדים

כל עוד הממוצע הוא טוב?
 

mmm wondering

New member
ראיונות י-ם

לפי מה שהבנתי ממה שאמרת..כלומר מי שעובר את הראיון הוא מתקבל ישירות באונ' העברית? והאם זה לטובה או לרעה? כי אני חושבת כי כך יידרש סכם גבוהה יותר כדי שהמועמד יגיע לשלב הראיונות..או שלא??
 

Operon

New member
לא מדויק..

ממקורות פנימיים (חחח), האונ' העברית מעבירה יותר מועמדים בריאיונות מאשר מקומות, בגלל שחלק ינשרו בדרך מסיבות מובנות (רישום לכמה אונ' וכדומה). אם גם לאחר הנשירה עדיין יש יותר מדי מועמדים שעברו, האונ' תשים רף ציונים שאותו עוברי הראיון צריכים לעבור. יותר מכך, הראיון איננו ראיון פסילה גרידא, האונ' מצפה ממך להפגין איזו אישיות מינימלית, שנלקחת בחשבון. אבל עדיין לא צריך להתייחס לראיונות יותר מדי ברצינות, כי הם באמת בעיקר לברר שאתה לא פסיכופט.
 
לפי מה שהבנתי...

הראיונות השנה עומדים להיות דומים לסגנון של הראיונות של באר שבע. כלומר, יזמנו יותר אנשים לראיון, והראיון יהיה יותר "קשה" ולא יהיה מיועד רק לוודא שהם לא מקבלים פסיכופטים. אושרית.
 

michaelmanr

New member
את חושבת שכבר השנה?

אני הבנתי שהשנה הם כנראה יעברו למבחני מו"ר כמו בתל אביב... ובכלל יש הרבה שמועות עלשינויים במבנה הקבלה ללימודים בכל האוניברסיטאות ואני אשמח אם את יכולה לעשותלי קצת סדר..
באר שבע אני הבנתי שיש שני ראיונות (ושמעתי שזה הולך להשתנות..) בתלאביב מו"ר ובירושלים מה שאני מבין ממך זה שיש ראיונות כמו בבאר שבע בלי מו"ר?
 
הבנת נכון

בירושלים השינוי בראיונות הוא מאוד חדש, אז לא יודעים בדיוק איך זה יהיה, אבל זה יהיה דומה לראיונות של באר שבע. מו"ר השנה נכנס גם לטכניון, אולי זה מה ששמעת. אושרית.
 
למעלה