התקפי חרדה בהריון

mikit3

New member
התקפי חרדה בהריון

אני בהריון שני חודש שישי ,לפני שנכנסתי להריון הפסקתי עם סרוקסט (20 מ"ג) ומטופלת בשיחות עם פסיכוטרפיסט לאחרונה חזרו החרדות שהתעצמו בהמשך,כיום אני בבית מותשת (גם חסר לי ברזל),התחלתי לקחת סרוקסט שוה אך רק מתחילת השבוע ואני כרגע על חצי,קצת קשה לי לראות את האור כרגע,והמחשבות המטרידות לא פוסקות,התאבון שלי ירד ואני ירדתי במהלך הזמן האחרון 1.5 קילו (יש לציין שאני בעודף משקל) האם זה יכול לפגוע בעובר?האם התקפי החרדה יכולים לגרום לו נזק? אני בציפייה שהכדור יתחיל לעבור כדי שאוכל להתמודד כי כרגע אני חלשה פיזית ונפשית,יש לי ילדונת מקסימה בת 3 שאני כבר רואה שזה משפיע עליה כי כל הזמן יש בבית מישהו שעוזר (לרוב אימי). האם יש עצות?במקרעה גילית תרופת פלא שמעלימה את החרדות?:) לפני חמש שנים כשתחלתי לקחת סרוקסט הגעתי למצב של התמוטטות עצבים והייתי על קסנקס בתחילת הטיפול במקביל לסרוקסט,האם יש משהו דומה שיכול לעזור לי כרגע? חוששת מאוד מכל התרופות בהריון.מה עושים?
 
התקפי חרדה בהריון

אכן בזמן הריון התקפי חרדה יכולים להופיע לראשונה או להתעצם אצל הסובלות מבעיה זו. לפעמים ניתן לעזור ע"י טיפול פסיכולוגי אך כאשר זה לא עוזר יש אפשרויות לעזור תרופתית. התחלת הטיפול בסרוקסט יכולה להביא להקלה אך זה ייקח זמן... בינתיים מאוד מומלץ לפנות לפסיכיאטר הבקיא בתחום כדי לקבל תרופות מרגיאות קלות לתקופה קצרה עד להתחלת פעולת הסרוקסט. יתרה מכך, היה עדיף תרופה אחרת ולא סרוקסט... בסה"כ, עדיף לטפל תרופתית מאשר להמשיך לסבול מהחרדה, דבר שפוגע גם בך וגם בעובר.
 

mikit3

New member
דר.מ.בלוך

לכמה זמן לצפות עד שהכדור ישפיע?הבעיה היא שאני בהריון ואני מוגבלת מבחינת תרופות אשמח לקחת משהו שירגיע את המחשבות מנסה לקבוע תור לפסיכיאטרית בהקדם,אני לא רוצה לסבול,סבלתי בעבר ונטלתי קסנגיס במקביל לסרוקסט עד שהכדור השפיע,מדוע אינך בעד הסרוקסט?נטלתי אותו במהלך ההריון שעבר שלי משבוע 10 והכל היה טוב,לכן חזרתי אליו כי מכירה אותו ויודעת שהוא עזר.אשמח לתשובה מהירה מיקית
 
תשובה

בשלב זה של שאלתך אני חושב שעדיף יעוץ ספציפי של פסיכיאטר לגבי מצבך הספציפי. סרוקסט יודע לעשות גם דברים לא טובים בהריון ולכן היום אנחנו מעדיפים להמנע ממנו. אך המקרים בהם נראה כי דווקא הוא התרופה שמתאימה לך מההיסטוריה שלך - ייתכן שכן ניתן לתת אותו. זה עניין של שיקול דעת של הרופא.
 
למעלה