התקשר אלי זה עתה עוזרו האישי של נשיא המדינה

התקשר אלי זה עתה עוזרו האישי של נשיא המדינה

יקיריי השושנים התקשר אלי זה עתה עוזרו האישי של נשיא המדינה שמעון פרס, ומהמקורבים אליו ביותר ושמו בישראל: יוסף אנגל. הוא התקשר בעקבות מכתב ששלחתי לנשיא המדינה שבו אני מבקשת שנערוך בלשכת הנשיא דיון מסביב לשולחן עגול של הפלחים השונים בחברה הישראלית: אורטודכסים, חרדים, קונסרבטיבים, רפורמים, חילונים, תנועות רוחניות שונות וכמובן שושנת הגליל, כאשר הרעיון השושני שלנו של אחדות מתוך ייחודיות יבוא לידי ביטוי במפגש. כל פלח בחברה יבטא את האני מאמין הייחודי שלו ובכל זאת נגלה יחד את הליבה המשותפת של עם ישראל. ומי מתאים יותר לעשות זאת מאשר נשיא המדינה המסמל את אחדות ישראל בארץ ובעולם? כאשר הכוונה היא שהמפגש ישודר בטלויזיה וייצפו בו גם מאות ואלפים, וישודר גם בתפוצות, בקהילות יהודיות, ובכך העם יהודי יתחיל לגלות באמת את האור הצפון בתוכו. עוזרו של הנשיא הסביר לי שכרגע הם עסוקים בפרוייקטים שיתפרסו לפחות על פני מחצית השנה הקרובה, אך קבענו שאתקשר אליו שוב בסתיו ונתחיל יחד לגלגל את הרעיון. זה החלק הרשמי. ועכשיו לחלקו של אלוהים בסיפור. כאשר התחלתי לגלגל את נושא ההיכל בחוקוק הייתי צריכה לקבל את התמיכה הממשלתית, ואינני רוצה להכביר מלים ולהסביר מדוע, ובאותם ימים שמעון פרס היה הממונה על פיתוח הגליל והנגב, והוא שלח אלי את אותו יוסף אנגל שהיה אז אחראי מטעמו של שמעון פרס על פיתוח הנגב והגליל. והוא הגיע לכאן לחוקוק. והובלתי אותו בכל מכמניה מעיניה, וחמוקיה ויוסף אנגל (שאנחנו קוראים לו בשם חיבה ג\'וחא) צילם וצילם וגמא את המקום, יחד עם עוד איש מקצוע אחר שנתלווה אליו, ונוצר קשר טוב, והוא אמר שהוא אוהד את הרעיון שלנו- ולא יפריע לנו. (ומי שמכיר את כל המהמורות של הביורוקרטיה הממשלתית יודע איזה קשיים הם יכולים להערים. את זאת אמר לי הרכז הכלכלי של הקבוץ שנתלווה לביקור,נתי, שאמר שכבר שנים שהם מבקשים את בקורו של ג\'וחא בקבוץ ולא הצליחו, ועכשיו בזכות השושנה הביקור אכן התקיים והעובדה שלא יפריעו לנו - חשוב מאד) זה קרה לפני למעלה משנה או לפני שנתיים כבר אינני זוכרת במדויק. והפעם לא ידעתי שג\'וחא עבר לעבוד עם הנשיא בירושלים, ורצה אלוהים ומכל העוזרים דווקא אליו המכתב הגיע. והוא התקשר וחידשנו ימינו כקדם. כמו כל מה שקרה בעבר כשהגיע כאיש פיתוח הגליל, היה על מנת להכין את הנתיב ולפרוס את השטיח לבאות. וכך חלקי הפאזל מתחילים שוב להתחבר. והשיעור שלי הוא: שכל מה שאני עושה היום ואין לי מושג איך הדברים יתגלגלו בעתיד, עלי לדעת שמי שמתכנן מלמעלה ברור לו בדיוק איך החלק המסויים הזה שאנו עושים מתחבר לתכנית הרבה יותר גדולה. ולא לזלזל בקטנות כי הם יתחברו לאחר מכן לגדולות אפילו שאיננו רואים זאת עכשיו מתוך ראיית ההווה. תודה אלוהים. ומעומק הלב אני מודה. זה היה מפגש טלפוני נפלא. ועורר גם לו וגם לי את המפגש המיוחד שהיה כאן בחוקוק בעבר. ועל אותה תשתית מיוחדת שכבר נרקמה אפשר להתחיל לבנות את פרק ההמשך. תודה לכם יקיריי שכריתם אוזן קשבת. כי הרי נשמה אחת אנחנו ותמיכתכם והארותיכם חשובים עד מאד, יחד אנחנו יוצרים וזה היחד שלנו המצליח, היחד של המנהיגות המשותפת.
 
רבות מחשבות בלב איש....

ועצת ה' היא תקום.... ובפרוס עלינו הפורים אני קורא וחושב על אסתר המלכה שגם הגיעה ללשכת הנשיא בזמנו ובזכותה ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר... כן תהיה לנו....
 
חזקי ואימצי נעמי יקרה

הן בוראת שותפה את עם האל וממש באין זמן נוצרת בריאתך. ואנו שותפים אתך לבריאה מבורכת זו ,פוסעים לצידך ומושיטים לך יד אוהבת ותומכת ויודעים שמלב האחד נובעות בחירותיך וכל בריאותיך.
ואנו אתך בלב בגוף בנפש בשכל וברוח איתנה, מאירה ופורצת דרך לכל.
 
תודה לך צביקה אהוב

זה רק היחד שלנו הוא שיחולל שינוי, היחד שאנחנו מרגישים וחווים בפורום או בשושנה, אך היחד הזה עם האנרגיה המופלאה אמור להתפשט כאדוות וכל עם ישראל אמור לחוות אותו, ואז ואז ואז...גם העמים יתחברו לרטט הזה, ועם ישראל אכן ימממש את יעודו כאן על פני אדמת ארץ. בזכותך צביקה, חגית, טלאור ישראל ועוד ועוד אנשים נפלאים אנרגיית היחד המרפאה מתחילה להצמיח ישועה, אם לא לכולם עדין - לפחות לנו. שוב תודה מקרב לב על התמיכה.
 
לפני עידן האינטרנט

שמעתי על ישוב בשם שושנת הגליל שהיה בהקמה. התעניינתי אז בזה, והקשר נותק משום מה. מה קורה היום?
 
למעלה