התרת חוזה קבע - עתודאי

segibegi

New member
התרת חוזה קבע - עתודאי

שלום לכולם, אני עתודאי המשרת כבר 5 שנים ו 8 חודשים בצבא, וכעת אני בשנתי האחרונה לקבע. מטעמים אישיים החלטתי לבקש לקצר את השירות בחודשיים, כלומר להשתחרר ביוני במקום באוגוסט. הפרוצדורה לכך היא כמובן התרת חוזה ביוזמת החייל. ניסיתי לקבל תשובה חד משמעית בנוגע לשאלה האם התרת חוזה ביוזמתי עשויה לפגוע בזכויותיי באיזשהו אופן. בפרט הבנתי שיתכן וחלק מזכויותי הכלכליות תפגענה - למשל שהצבא עשוי לקחת את חלקו בקרן ההשתלמות שלי. האם מישהו מכיר את הנושא? אני שואל בעיקר על הזכויות הכספיות (מענק פיצויים, קרן השתלמות, קרן פנסיה, קופ"ג וכו'). תודה מראש.
 

segibegi

New member
למען הסר ספק

לא קיבלתי תשובה חד משמעית מאף גורם בצבא
 

deathcaster

New member
תשובה

חלק מקרן ההשתלמות עלול להתקזז, כיוון שמדובר רק בחודשיים... אני מניח שמדובר בסכום זניח "מענק פיצויים" ? אני נג המושג הזה, יותר נכון להגיד פיצויי פיטורין, ובעיקרון אם אתה מתפטר לא חייבים לתת לך פיצויים, אבל צה"ל בקטע הזה דווקא בא לקראת הפורשים/ מפוטרים אתה תקבל פיצויים, רק יקוזזו מהם החלק היחסי של שנת השירות האחרונה.. כלומר החודשיים הללו - גם כאן מדובר בסכום זניח. "קרן פנסיה, קופ"ג " - אין לצה"ל (או לאף מעביד אחר) זכות לגעת בסכומים הנ"ל. בהצלחה.
 

segibegi

New member
תודה על התשובה

מישהו יודע בנוגע לקרן השתלמות? אשמח לשמוע לגבי זה ספציפית.
 

sayar3

New member
כן-אני יודע:

במידה וצברת שנתיים רצופות בותק בקרן (הווה אומר 3 שנות קבע כי מפרישים רק החל משנת קבע השנייה) אזי צהל לא ימשוך את הפרשותיו.כלומר-אנ שמח להיות זה שיבשר לך כי תקבל את מלוא הצבירה בקרן-הן את הפרשותיך אליה והן את הפרשות צה"ל (המעביד). אך שים לב-הקרן תהיה נזילה אך ורק בתום 6 שנים מום פתיחתה.כלומר ביום שיחלפו 7 שנים מלאות מיום כניסתך לקבע. באם תחליט לפדות את הכסף במועד מוקדם יותר זה אפשרי אך תיאלץ לשלם מס לא מבוטל על כלל ההפרשות והריבית.אני ממליץ בחום להתאפק ולחכות ליום פדיונה המלא באם אינך זקוק לכסף. את המשיכה אתה עושה דרך בנק אוצר החייל גם אם כיהקרן עצמה מתנהלת בברת הראל. שחרור נעים ואזרחות קלה.
 

deathcaster

New member
איציק, תקן אותי אם אני טועה

אך את קרן ההשתלמות , כשמה כן היא, ניתן לפדות בטרם מועד פרעונה, אמנם עם ניכוי מס רציני... אבל לא לכל מטרה אלא למטרת השתלמות מוכרת בלבד !
 

sayar3

New member
אני אנסה להבהיר ידידי-

הקרן הצבאית היא איננה "קרן השתלמות".הקרן נקראת "קרן חיסכון לצבא קבע" ועקב כך ניתן להבין כי אינה משמשת רק לצרכי השתלמות בזמן פדיונה אלא הכספים יכולים לשמש לכל מטרה שהיא ללא מגבלה . למרות מה שכתבתי קיימת אפשרות להשתמש בכסף שנצבר בקרן לצרכי לימודים והשתלמויות לאחר 3 שנות צבירה וזאת בלי להפסיד שום מס-בזה אתה צודק.זו הטבת מס מטעם המדינה ואכן יש לא מעט אנשים שעושים כן ומנצלים את הקרן ללימודים על מנת שלא לשלם מס כל שהוא על הקרן או הרווחים.
 

deathcaster

New member
אז כנראה שינו את זה

בזמנו רציתי לפדות אותה אצמו לי שרק אם אני מציג אישור שהכסף הוא למטרת השתלמות מקצועית אני יכול.......ללא קשר למיסוי או לא. תודה
 

segibegi

New member
תודה, אבל...

תודה על התשובה. אולם ההתלבטות שלי היא על קיצור השירות בחודשיים, כלומר להיות בקבע 2 שנים ו 10 חודשים, כלומר ותק בקרן שנה ו 10 חודשים ולא שנתיים! מה קורה במקרה כזה?
 

deathcaster

New member
לא קורה כלום, כל עוד

אתה בותק של מעל שנה, יש לך קרן התשלמות, מעבר לכך... הפרש של חודשיים זה באמת שטויות...
 

segibegi

New member
לך תגיד שזה שטויות לצבא...

חוק זה חוק... פ"מ זה פ"מ...
 

deathcaster

New member
לא הבנת

התכוונתי שזה שטויות מבחינת סכום הכסף אבל מבחינת החוק/פ.מ./וואטאבר - את הכסף אתה תקבל.
 

segibegi

New member
אני קצת מבולבל

sayar 3 אמר ש: במידה וצברת שנתיים רצופות בותק בקרן (הווה אומר 3 שנות קבע כי מפרישים רק החל משנת קבע השנייה) אזי צהל לא ימשוך את הפרשותיו. (כלומר אם אני פחות מ 3 שנים בקבע אז צהל כן ימשוך את הפרשותיו?) מצד שני, אתה אמרת ש: אתה בותק של מעל שנה, יש לך קרן התשלמות, מעבר לכך... הפרש של חודשיים זה באמת שטויות... כלומר שהצבא לא יפריש בסה"כ חודשיים שזה לא הרבה כסף. אלה שני דברים שעומדים בסתירה - אם הוא ימשוך את הכסף, הוא ימשוך וזה דבר אחד. אם הוא לא ימשוך, אלא יפסיק להפקיד, זה דבר אחר. אז מה בעצם יקרה?!
 

sayar3

New member
שים לב ידידי-(מיועד גם לזוהר)-

אני אתמצת את זה ואקווה שאהיה בהיר מספיק: אם השלמת רק ששנה ועשרה חדשים בקרן (שנתיים ועשרה חדשים בשירות קבע) אזי לא תקבל את הפרשות הצבא בקרן ותוכל לפדות רק את החלק אותו אתה הפקדת אליה.!!!! על מנת לקבל את כלל ההפקדות (שלך ושל המעסיק) אתה חייב להשלים שנתיים בקרן (שלוש שנים בקבע) אחרת לא תקבל את הכספים אותם צה"ל הפקיד. זה לא משנה אם חסרים לך "רק חדשיים" או רק שעתיים.כל עוד לא השלמת את הוותק הנדרש בקרן פשוט לא תוכל לקבל את הכסף.נקודה חשובה-גם את הרווחים היחסיים על הכספים אותם צה"ל הפקיד לא תוכל לקבל. אני מאמין שברור לך שמדובר בסכום הגדול פי 3 מהסכום אותו אתה הפקדת במהלך השנים.צהל מפקיד 7.5% מן המשכורת הקובעת בכל חודש בעוד שאתה מפקיד 2.5% בלבד.
 

segibegi

New member
אתה בטוח?

דיברתי עם נציג של חברת הראל המהנהלת את הקרן, והוא הסביר לי שבכל הנושא של קופות חסכון, הקופה תמיד מורכבת משני חלקים - תגמולים ופיצויים. תגמולים זה חלק שהמעסיק נותן לך בכל מקרה - התפטרת או פוטרת וכו'. פיצויים הוא החלק שניתן להתנות במשהו (ותק, פיטורין וכו'). הנציג אמר שקרן השתלמות מורכבת מתגמולים בלבד ולא מפיצויים, כלומר כל מה שהופרש לקרן יגיע לי בסוף. היכן מופיע הנושא של שנתיים ותק? יש לך פ.מ. או מקור רשמי אחר בו זה כתוב??? תודה!
 

sayar3

New member
../images/Emo13.gifבוודאי שאני בטוח

אני לעולם לא מגיב כשאני לא בטוח. צירפתי קובץ פקודות-תקרא בעיון ותמסור לבחור מהראל ממני שיילך ללמוד את המקצוע שלו. בכלל לא היית אמור לדבר עם הראל אלא עם בנק אוצר החייל.הראל מנהלים את ההשקעות בקרן והבנק את ניהול הכסף.
 
אני לא יודע עד כמה זה מעודכן

באתר מופ"ת מופיע : שם רכיב שכר: השתתפות בקרן השתלמות הסבר כללי השתתפות צה"ל בקרן השתלמות (חסכון) היא הטבה כספית המופרשת לחיסכון על בסיס הפרשת משרת הקבע לטובת קרן השתלמות. שחרור משירות קבע במקרה שעמית בקרן משתחרר, השתתפות צה"ל לא תנוכה. ברם, משיכת הכספים מהקרן תתבצע רק במועד הנזילות המקורי של הקרן ולא ממועד השחרור. עיתוי התשלום/ניכוי חודשי. נכון, לא כתוב כאן על מועד השתחררות אבל ייתכן שהפקודה לא מעודכנת..
 

deathcaster

New member
רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך איציק+ תיקונים

ולצערי הפעם אתה טועה, כשאני פדיתי את הקרן, הלכתי לבנק אוצר החייל, והם אמרו לי שהם רק מאחסנים את הכסף אך אסור להם לנגוע בו, הם הפנו אותי לאתר של חברת הראל, שם יש להוריד טופס בקשה למשיכת הקרן, יש לצרף את הטופס באמצעות צילום/סריקה של תעודת הזהות אם אני זוכר נכון ולפקסס אותו למספר הטלפון הרשום באתר, והכסף מופקד לחשבון הבנק שאת פרטיו אתה ממלא בטופס תוך 10 ימי עסקים (לי לקח 3 שבועות... אבל לא נורא)
 

Midron

New member
../images/Emo18.gifוואוו איזה חפירות

פשוט תעשה את החודשיים קבע האלה וזהו
יהיה לך יותר פשוט. זה מזכיר לי את המערכון הזה של מ.ק. 22
 
למעלה