התשובה של ד"ר מוטי דרור למכתב

marika27

New member
התשובה של ד"ר מוטי דרור למכתב

תלמידים יקרים, איני מבין את מפלס החששות. בדקתי חלק משמעותי של המבחנים ולא נתקלתי בסימנים המעידים על קשיים עד עתה. למרות הכשל הטכני, הבחינה היתה קלה לטעמי ועסקה במהות החומר ללא התחכמויות. מה תעשו כשתערכו ניסוי בחיה לבדכם? תגידו שלמדם למבחן אמריקאי?? תמיד יש מי שנועץ את הסיבה לחוסר ידע בנסיבה כזו או אחרת. האם צריך לקבל מצב בו תלמיד בוגר קורס לא יכול להציע דרכים למזעור מספר בעלי החיים במעבדה? התשובה היא לא! יתכן כי ש מי ששינן רק תשובות לשאלות משנים עברו ללא נסיון להבין את מהות החומר וכעת טוען לפגיעה בו? האם לשם זה באים לאוניברסיטה? המתקפה לה הייתי נתון והסגנון בו ניסו אחדים מכם לדבר עמי ראויים לגינוי ולא רק בשל היותי מורה עבורכם, אם כי גם לכן. ולמרות הכל מסתמנת מגמה של ציונים גבוהים. קבלו ציוניכם בדין ולא בחסד. בברכה, מוטי דרור.
 

marika27

New member
נראה לי שלא

אחרי התייעצות עם מספר גורמים:) כתבתי לו מייל "תודה רבה", וכאן בערך זה נגמר
 

charlie13

New member
אני מסכימה עם המרצה...

זה ידוע שיש במחלקה אנשים שלא יודעים לשים את הגבול ומדברים למרצים כאילו הם חייבים להם משהו... זה רק מעיד על דברים חמורים יותר שאין טעם לדון בהם פה אבל האנשים האלה יודעים מי הם ואני בספק שהם ישתנו וילמדו לתת קצת יותר כבוד, גם אם האדם שעומד מולם הוא מרצה או כל בן אדם אחר. אם אנשים באמת לומדים למבחן, זה לא משנה מה הפורמט של המבחן. אנשים התרגלו לשחזורים (שלא קיימים בכלל במוסדות אחרים) ואם חס וחלילה מרצה מעז לחרוג מההרגל הזה, הם מתנהגים כאילו נחרב העולם. נכון שהמרצה לא מושלם אבל יש צורה לעשות דברים וזה משהו שלצערי לא ניתן ללמוד, לא מהרצאות ולא משחזורים. המבחן היה בסדר גמור, גם השאלות האמריקאיות וגם הפתוחות. בכל אופן, זאת דעתי (לא שזה משנה כבר בשלב הזה) אבל רציתי לתת קצת קונטרה לקיצוניות הבאמת מוגזמת של התגובות
 

yafitab

New member
אין שום ספק שייתכן והתגובות של אנשים יצאו קצת

מפורפוציה ואולי הניסוח של הדברים כמו שאוהב המרצה לשימוש בבע"ח להגיד לא היה פוליטקילי קורקט.. אבל. לדעתי זה לא אומר שזה בסדר שמרצה כל השנה מכוון סטודנטים למבנה מסוים של מבחן ופתאום משנה בלי שום התראה וזה לא משנה שהקרוס נותן היתר לשימוש בבע"ח ולכן לדעת המרצה יש צורך להראות יותר חשיבה ולדעת לענות לשאלות פתוחות אם זה מה שהוא חושב הוא היה צריך להודיע על כך מראש ולא להפיל עלינו את זה ביום של הבחינה אני מודעת לזה שע"פ המרצה הוא הודיע ופשוט הייתה בעיה בהעברה... אבל לדעתי בהחלט יש מקום להתחשב ובטח שלא להתנסח כמו שהוא התנסח. לא יודעת זו דעתי.
 

fishir

New member
לצ'רלי....

אני חושבת שגם התג' שלך קצת מוגזמת.... אני לא הייתי בכיתה ששם כולם התנפלו על המרצה.. ונכון לא צריך להתנפל צריך להתייחס למרצה בצורה מכובדת. ואני מסכימה איתך שכולם מסתמכים יותר מדיי על השיחזורים.... אבל זה היה (לי לפחות) קצת שוק לראות שאלות פתוחות. נכון שהן היו בסדר גמור בסוף.. אבל זה היה יותר העניין שההודעה לא הגיעה אלינו. אבל אני חושבת שמרצה לא צריך לענות בצורה כזאת למייל... כאשר שלחו לו מכתב מנוסח בצורה מאוד מאוד מכובדת, ואף בצורה עדינה מאוד. אז לבוא ולהתנפל על מי ששלח לו את המכתב (שהיא מקסימה ומי שיצא עליה עוד פעם חוטף ממני מכות.. הזהרו לכם!)זה לא יפה.. כי הוא היה צריך להגיב על מה שנאמר במכתב ולא על מה שאנשים אמרו לו בכיתה. זו דעתי.
 

AviadBu23

New member
לכולם

טוב אתם מכירים אותי, תצא לי פריחה על כל הגוף אם אני לא אגיב לזה
בתור אחד שהיה בכיתה בה התנהל הויכוח בין המרצה לשתי הסטודנטיות, אני יכול להגיד שגם אני מסכים שהדברים נאמרו בצורה שלא שירתה אף אחד. עם זאת, אני חושב שהן כן צדקו כשהן העלו את הדברים, על הצורה שבה הדברים נאמרו אפשר להתווכח, על המהות לא כל כך. מה שכן, אני יכול באיזשהו מקום להבין את תגובת המרצה בזמן הבחינה. השאלות בבחינה של ד"ר דרור, היו לחלוטין הוגנות, גם הפתוחות. אבל זה לא מבטל את העובדה שהיינו צריכים לקבל על כך הודעה. בשורה התחתונה, אני מציע לחכות לציונים, מוטי הרי כתב שהציונים מאוד גבוהים, בניגוד למרצים אחרים הוא גם מנהל כל שנה פתיחת מחברות נורמלית, ככה שיהיה זמן ומקום להעלות את זה. לגבי הטענה שיש אנשים שהתרגלו לשחזורים ושבמוסדות אחרים אין את זה - קודם כל תבדקו בבקשה את העובדות. בר אילן לא המציאו את המבחנים המשחוזרים. בנוסף, באף אוניברסיטה אחרת (ואני בדקתי את זה עם חברים שלומדים) אין מצב שבתקופת בחינות נבחנים בכל כך הרבה קורסים ובסמיכות בה אנחנו נבחנים (ואני מדבר על סטודנטים למדעי החיים). אגב, בשום מוסד אחר אין דבר כזה "בחינות חופפות" באוניברסיטת חיפה למשל, ברגע שיש לך שני מבחנים באותו יום, אתה זכאי אוטומטית למועד ג' באחת מהן, מיד לאחר תקופת מועדי ב'. (לפי מה שהבנתי גם בתל אביב פועל אותו הנוהל) ועוד דבר, בכל מוסד לימודים אחר, יש דבר שנקרא "סילבוס קשיח" כלומר תכנית לימודים שניתנת בתחילת הסמסטר, וכוללת את החומר הנלמד בקורס, מאמרי חובה ורשות ואת פורמט הבחינה כולל משך זמן וכו'. למידה למבחן אמריקאי ולמבחן פתוח היא שונה בתכלית היסוד, ושאף אחד לא יבלבל לי את המח. אני רוצה לראות מה הייתם אומרים אם הייתם ניגשים לפסיכומטרי או מבחן GMAT לפני תואר שני ומגלים ששינו לכם את פורמט הבחינה בלי להודיע לכם. אז נכון, בבר אילן אולי משחזרים יותר. אבל גם נבחנים בשבוע אחד ב4-5 בחינות לפעמים, חלקן בו זמנית. ככה שעצם השחזור הוא לא סיבה לפגוע בנו מכיוון אחר. בהצלחה לכולם בביואינפורמטיקה ומי ייתן ונדע ימים עם פחות מ-90% לחות.
 
למעלה