התשלום באשראי צגע הגיע למטרו של מאלאגה

Ccyclist

Well-known member

המחירים מופקעים לעומת מחיר התשלום בכרטיס של המטרו - €1.35 באשראי מגע לנסיעה הודדת לעומת €0.33 לנסיעה מכרטיסיית 10 נסיעות בכרטיס החכם של המטרו (מחיר הכולל הנחת 60% מהממשלה הפדרלית לכרטיסי נסיעות מרובות) , אבל היתרון למבקרים בעיר לביקור יחיד הוא שלא צריך להתעסק עם מכונות הכירטוס. בנסיעת הלוך חזור זה יוצא יותר זול מלקנות כרטיס נייר מגע מקומי ולהטעין עליו את הסכום המינימלי.

יש איזו בעיה לעומת לונדון, שם יש גבול תשלום יומי שלא משלמים מעליו, או גבול שבועי מאד פדנטי שתקף רק למי שנוסע משני עד ראשון שאחריו. ההנחות המצטברות במאלאגה לא יהיו אוטומטיות. כדי לקבל את המחיר המוזל בשלב השני של הפרוייקט הנוסעים יצטרכו לרשום את כרטיסי האשראי באתר המטרו או באפליקציה.

בכתבה נמסר שזה פרוייקט נרחב יותר שיקיף את כל המערכות המסילתיות - עירוניות שבאחריות החונטה דה אנדלוסייה, ממשלת מדינת המחוז האנדלוסית. זה אומר שמערכות דומות בסיביליה, גראנדה וערים אחרות יאפשרו תשלום אשראי מגע באותו האופן.

לדעתי זה חיובי אבל מוגבל. לתת אמצעי תשלום שחוסך את הטירחה שבהוצאת כרטיס מקומי זה מאד חיובי בעיניי, אך מחיר גבוה פי 4 ממה שהנוסע המקומי משלם זה שלילי מאד. משום שכבר עשור שאפשר לנסוע עם אשראי מגע במערכות אחרות ולהנות מגבולות תשלום של הערך צבור המקומי בלי להרשם - אספקט הרישום מאד מסורבל ומיותר בעיניי, אני מקווה שיתקנו את העניין.

הידיעה מ SUR חדשה במידה שאתר המטרו לא כולל התייחסות לכך. משום שהחונטה מעורבת גם במימון האוטובוסים שלילי בעיניי שהפרוייקט אינו רחב יותר ולא נאמר דבר על הכללתו בהם.

פתיחת המערכת לתשלום האשראי נעשית בעיצומו של חג הפסחא כחלק מההכנות של מערכת התחבורה בעיר להמוני עולי הרגל של החג. החג יוצר סוף ששבונ ארוך של 3 ימים - יום שישי הטוב, השבת של הפסחא (אני חושב שזה היום של מצעדי האבוקות בלילה) ויום ראשון של פסחא. בניגוד לראש השנה תשפ"ה שבו תשבו בבית 75 שעות ללא תחבורה ציבורית - בספרד התחבורה הציבורית משרתת את מנוחת הציבור, לא הציבור את מנוחת התח"צ.
 
למעלה