התשס"ז

  • פותח הנושא cv
  • פורסם בתאריך

cv

New member
התשס"ז

מה ההסבר לספירת השנים העיברית... האם השנה הבאה עלינו לטובה היא ה767 במניין (מה מונים?) או 5767
 

orange2006

New member
...

לא יודע אם הבנתי אותך נכון אבל ההסבר ל" התשס"ז " הוא: ההא הראשונה היא למניין האלפים דהיינו חמשת אלפים, 5000 והשאר לפי ערכם שזה כמו שאמרת 767 וכל הזמן מונים את הכל, 5767
 
תהיה לנו שנה קשה מאוד ../images/Emo10.gif

בגלל ש-שנה " ראש השנה " יוצא ביום " שבת " אז השנה תהיה שנה של דינים קשים מאוד ! . יהיה גם " חילול השם " וגם " חילול השבת " זאת בנוסף לזה שלא נישמע קול שופר , השנה הייתה מלחמה בצפון וכניראה שהולך להיות הרבה יותר גרוע לצערנו הרב מאוד .
 

איקו

New member
אנחנו מאמינים בני מאמינים

בואו נחשוב טוב .. לא לחשוב שלילי ידידי. שנה טובה שנת שלום ולשלווה.
 

kobyp2

New member
מה קשור?!

אם "חכמי ישראל" לא היו זונחים את מסורת אבותם ואת מצוות יהוה ככתוב "עשה ירח למועדים שמש ידע מבואו" וכן "אלה מועדי יהוה מקראי קדש אשר תקראו אתם במועדם" ולא היו בודים מליבם את שינוי הלוח העברי "לא אדו ראש חדש" אזי ראש השנה לא היה נופל בשבת אלא ביום ראשון. חוץ מזה, מה עניין שמיטה להר סיני? מה הקשר בין העובדה כי ראש השנה נופל ביום שבת לבין העובדה כי תהיה שנה קשה? נוסף על כך, מאיפה הגיעו לכך כי האחד בחודש השביעי הוא ראש השנה? נהפוכהו חודש ניסן הוא ראש חודשי השנה ולא החודש השביעי ככתוב :"החדש הזה לכם ראש חדשים ראשון הוא לכם לחדשי השנה" "ובחדש הראשון בארבעה עשר יום לחדש פסח ליהוה" האחד בחודש השביעי הוא יום שבתון זיכרון תרועה.
 
תחשוב טוב שנייה קובי ידידי !

אם " יום הדין " חל ביום שבת והולך להיות חילול השם גדול מאוד ! , מאוד ! . איך תיראה השנה החדשה ?!?!?............................................................... השנה הקודמת היא רק קצה הקרחון לגביי מה שהולך להיתרחש השנה .
 

kobyp2

New member
קודם כל

לא עניתם לי על השאלה לגבי ראש השנה שנית , בימים שבת רגילים אין חילול השם?! על זה בורא עולם לא כועס? זה שטויות אחי , עזוב אותך. סתם אמונות לא במקומן.
 
בקשר לשאלה שלך קובי

אין מושג מדוייק של " ראש השנה " כי יש לנו בלוח השנה היהודי 5 מועדים של " ראש השנה " א' ניסן - זה ראש השנה לחודשי השנה ( המזלות = כל חודש עברי = מזל ) , לכן מזל טלה זה המזל הראשון בגלגל המזלות , מימנו מתחילים לספור את חודשי השנה לפי הירח . כי זה נחשב החודש הראשון לחודשי השנה . א' תשרי - זה ראש השנה לשנים ו- יום ההולדת של האדם הראשון , מימנו סופרים את השנים לפי השמש . א' אלול - זה ראש השנה למעשרות ו-בהמות ( בעלי החיים ) ט"ו בשבט - זה ראש השנה לצמחים העולם שלנו ניברא 5 ימים לפני ראש השנה בתאריך : כ"ה אלול
 

kobyp2

New member
ממש לא!

ברור שיש מושג שכזה ראש השנה במקרא אשר נאמר על חודש ניסן והוא מופיע בשמות יב' 2 "החדש הזה לכם ראש חדשים ראשון הוא לכם לחדשי השנה". ראשי השנה הנוספים הם מדרבנן ולא מהתורה כלל ! אגב, א' באלול ע"פ המשנה הוא ראש השנה לשנים ולשמיטין וליובלות ולנטיעה ראה :משנה דף ה,ב פרק א הלכה ב אני לא יודע איך הם הגיעו לכך מפני שזה שגוי ואם אתה רוצה הסבר לכך אמור נא ואסביר לך.
 
תקשיב קובי - א' תשרי זה יום המשפטים

א' תשרי - זה " יום הדין " - שבו שופטים את כל העולם . ביום הזה קובעים מה יקרה במשך כל השנה , לכן המזל של חודש תשרי זה : " מזל מאזניים " . ביום הזה נולדו " אדם וחווה " , חטא אדם הראשון ובאותו היום נענש ונישפט . לכן ביום הזה הקדוש ברוך הוא שופט וקובע מה יהיה בשנה הבאה עלינו לטובה ! . כל העולם חי לפי " חשבונות שמיים " , כל מדינה ו-מדינה , כל יצור בעל חיים , כל צמח , כל נחל , ו-כל בני האדם . חיים לפי חשבונות שעושים למעלה בשמיים . א' ניסן - זה החודש הראשון לחודשי השנה ו- 12 המזלות , אבל א' תשרי זה ראש השנה לשנים שבהם ניקבעים המאורעות לכל השנה .
 

kobyp2

New member
חחחח

ומניין אתה מסיק זאת מתורת משה?! האם זהו כתוב איפשהו? כמו כן, האם ביהדות ישנן מזלות? לא נראה לי...
 

spirit18

New member
ביהדות יש מזלות אבל מה שכן

לישראל אין מזל כי היא מעל המזל.
 
12 מזלות כנגד 12 שבטי ישראל

מזל טלה = שבט יהודה מזל שור = שבט יששכר מזל תאומים = שבט זבולון מזל סרטן = שבט ראובן מזל אריה = שבט שמעון מזל בתולה = שבט גד מזל מאזניים = שבט אפרים מזל עקרב = שבט מנשה מזל קשת = שבט בנימין מזל גדי = שבט דן מזל דלי = שבט אשר מזל דגים = שבט נפתלי
 

spirit18

New member
אולי לא פס' אני אומר אולי

אבל בהחלט ישנה משנה בגמרא בענייני מזלות. ובקבלה אני חושב שתמצא הרבה על עניין האסטרולוגיה. אמנם אולי לא משתמשים במילים: מזל אריה מזל גדי מזל בתולה וכו' אבל יש את עניין היסודות - אדמה אש אויר מים ולפיהן אומרים מיהו אותו אדם ומה טבעו ומה עתידו דהיינו מה הפוטנציאל שלו וכו'. אז חפש בגמרא בטוחני שתמצא. וכן בספר הזוהר ובספר "חכמת היד השלם" שם הוא מביא כל מיני מקורות לענייני חכמת היד וגם לענייני מזלות וגורלות וכו'.
 

kobyp2

New member
חחח אויי ואבויי

אוייי איזה שטויות, כואב לי הראש רק מלהסתכל על ההודעות באשר למזלות ואסטרולוגיה שפה. בבקשה אל תפנה אותי אל המשניות או לתלמוד או לקבלה מפני שאינני מקבלם כתורה משמיים ולפיכך אין להם תוקף מבחינתי. מה עוד, שאין בכל התנך שום אזכור לגבי המזלות , אלא להפך, בורא עולם מורה לנו להתרחק מאסטרולוגיה ומראיית העתיד. כל טוב קובי
 
אוליי הרמב"ם היתכוון למשהו אחר

אוליי הרמב"ם היתכוון לא לקחת את זה בתור מובן מאליו , לא להפוך את זה לאמונה כמו אצל עמים אחרים . אלא להיתייחס לזה בתור דבר טבעי שהוא שייך רק לעולם הזה ש-אפשר להיתעלות מעליו . יהודי מיתעלה מעל המזל רק שהוא עוסק בתורה ומיתנתק מחיי העולם הזה .
 
למעלה