"ואם נמכור לחם , ישליכו אותנו לכלא?"

timeless1

New member
"ואם נמכור לחם , ישליכו אותנו לכלא?"

"בעלי עסקים המתכוונים למכור חמץ בפסח אינם מתרגשים מיוזמת "יהדות התורה" לחוקק חוק עוקף בית משפט ואומרים כי "זו סתם התחכמות של חרדים". אבי בן דוד, בעל מסעדת המבורגר בירושלים: "יהיה חוק? נשלם קנס ונמשיך למכור" זה מה שקורה שלחוק אין גיבוי נורמטיבי ועולה ממנו ריח של כפייה ופרנציפ דבילי.
 

S h a y D u

New member
לא נורא...

אני מניח שהפרש המחירים בין הקנס לבין החלפת הקמח הרגיל בקמח מצה, לא גדול כל כך... כך שאין לאף אחד ממה לחשוש
 

מעיין140

New member
../images/Emo41.gifמה עושים מזה כזה סיפור השנה

החוק הזה קיים כבר הרבה זמן ובמילא היו מוכרים חמץ לסוגיו בפסח בחנויות שהיו מעונינות בכך סתם הכל רעש וצלצולים. מי שרוצה להשיג חמץ בפסח ישיג ומי שרוצה לאכול מצה יאכל מצה סתם עושים מזה הרבה רעש וצלצולים
 

vinney

Well-known member
זה לא בדיוק סתם

זה להוציא אנשים, ולו על הנייר, עבריינים, בלא עוול בכפם, כי הם בסך הכל רוצים לאכול משהו אחר ממה שהחרדים מוכנים שהם יאכלו. עכשיו זה על הנייר, מה יהיה עוד שנתיים? אולי באמת יתחילו להכניס אנשים לכלא רק כי הם מוכרים לחם, איפה הגבול?
 

מעיין140

New member
תרגע...

עד עכשיו לא הכניסו אנשים לכלא בגלל שאכלו לחם בפסח זה לא היה לא קיים עכשיו ולא יהיה. המדינה שלנו היא מדינה יהודית וישנו חוק יבש "על הנייר" שהרבה שנים לא אוכפים אותו. מי שרוצה להשיג חמץ בפסח ישיג בלי בעיה אפילו בירושלים עיר הקודש.
 

vinney

Well-known member
אז מה המשמעות של חוק, אם לא אוכפים

אותו? בשביל מה הולכים לחקק עוד אחד אם שוב לא יאכפו אותו?
 

vinney

Well-known member
צריכים לאכוף

כל חוק צריכים לאכוף. זה בחירה של האזרח אם הוא רוצה לקיים את החוק או לא (=לשלם את הקנס ולהמשיך למכור לחם, למשל), אבל על המדינה לאכוף את חוקיה, אחרת אין בה שום טעם, זה יהיה סתם ג'ונגל. וחוקי העבודה זאת דוגמא מצוינת לכך.
 

eitangn

New member
עניין של עיקרון

להאבק למען מדינה דמוקרטית, ונטולת כפייה דתית, זה עניין של עיקרון. לא תאבקי בדברים "קטנים", אז מהר מאד תמצאי עצמך מול דברים גדולים.
 
למעלה