והיום על הפרק - חופשים...

Benkok

New member
והיום על הפרק - חופשים...

אתה בעל בית - חי בניכר. יש לך עובדים מקומיים, יהודים, נוצרים, מוסלמים, בודהיסטים... מה הנוהל לגבי חופשים? נותן רק מה שצריך לפי החוק? שבתות? (מהזווית היהודית) חגים ישראלים תופס? ספרו לנו... דרך אגב, אם אתם שכירים ישראלים בחברה מקומית (או אפילו ישראלית) - איך זה עובד אצלכם?
 

iris mom of two

New member
מה שמקובל באמיריצ'קה

PERSONAL DAYS. עובדים חמישה ימים בשבוע. מקבלים לפחות 6 ימי חופש קבועים (new years, memorial day, 4th of July, Labor day וחג המולד), יש חברות שיותר, אבל זה המינימום. מעבר לזה רוב החברות נותנות מה שנקרא PERSONAL DAYS (בדרך כלל 3 בשנה) מעבר לימי חופשה על מנת להשתמש לצרכי דת. פה בארה"ב חובה על המעסיק לאפשר לעובד לקחת יום חופש לצרכי דת. לא חובה על המעסיק לשלם לעובד על אותו יום.
 

Benkok

New member
ואם המעסיק ישראלי??

לא משנה כרגע מה אומר החוק...מעניין אותי מה עושים החבר'ה הישראלים (לא החברות הישראליות)... יום כיפור - עובדים? העסק פתוח אבל אתם לא?
 

iris mom of two

New member
תלוי בחברה

ובעסק. אני אף פעם לא עבדתי ביום כיפור ובראש השנה. גם בעלי לא. חמי (ישראלי) כן עבד. גיסתי עובדת והעסק שלהם (בעלה לא יהודי). עסקים של יהודים שהם לא מסחריים בדרך כלל פתוחים ובעלי העסק בדרך כלל לוקחים יום חופש.
 

Chinita

New member
my boss is mexican

And I just let him know a head of time and there is no problem. On the other way he always tells me that he admires the fact that I don't work and celebrate my holidays. And the rest of the catholic holiday, they all work except of Christmas.
 

Mירב

New member
אצלנו

NEW YEARS MEMORIAL FOURTH LABOUR THANKSGIVING DAY AFTER THANKSGIVING וחוצמזה 20 ימי עבודה חופש בתשלום - זה כולל חופש / מחלה או כל דבר אחר שתרצי לעשות עם הזמן הזה מותר להעביר 5 ימים לשנה הבאה, אך לא יותר. מעל 5 שנים (נדמה לי) - מקבלים יותר ימים (לא זוכרת בדיוק כמה....)
 

Mירב

New member
וכמובן

אם וכאשר אני לוקחת חגים יהודיים - זה ע"ח ה-20 ימים השנתיים שלי.
 

Liatatwork

New member
אצלנו בבנק

NEW YEAR GOOD FRIDAY (1/2 DAY) MEMORIAL 4TH OF JULY LABOUR THANKSGIVING X-MAS EVE (1/2 DAY) X-MAS BANK HOLIDAYS: COLOMBUS DAY, PRESIDENTS DAY AND ANOTHER DAY (DON'T REMEBER WHAT IT IS) WE RECEIVE AS "FLOATERS" (WE COME TO WORK ON THE HOLIDAY AND CAN TAKE THAT DAY OFF ANY TIME WE WANT WITHIN THAT CALEDAR YEAR). Jewish holidays: I can take a one of the floaters, vacation day or personal day like I can take any other day of the year.​
 

Mירב

New member
כמובן שחכתי XMAS

ואגב: אם XMAS או NEW YEARS נופל על שבת, אנחנו מקבלים כחופש את יום שישי שלפניו, ואם נופל על ראשון, אז את יום שני שאחריו.
 

Liatatwork

New member
אצלנו מקבלים את זה כיום צף FLOATER

וזה כיף כי ככה אפשר להשתמש בזה באיזה זמן שנוח לך
 

Mירב

New member
זה באמת נשמע לי אחלה כיף

לרגע חשבתי אפילו להציע את זה כאן אצלנו, אבל לא נראה לי שזה אפשרי במקום עבודה פרטי. אולי אצלך בגלל שזה בנק זה אפשרי אבל אצלנו או שהמשרד פתוח או שהוא סגור, לא? כלומר, מי אני שאבוא ואגיד להם, מהיום תפתחו את המשרד ביום שישי אם קריסמס יוצא לכם בשבת, כדי שאני אוכל לבוא לעבוד ביום שישי ולקחת לי את החופש הזה בפסח? לא?
 

billy milligan

New member
ברומא תתנהג כרומאי וגם בנ"ז

את ימי החופש הלאומיים כולם מקבלים ללא יוצא מהכלל. (כמובן מי שצריך לעבוד מקבל תוספות בהתאם לחוזה). ימי חג שונים מהמקובל בגלל דת נותנים (אולי) למי שמבקש, ואז זה בא על חשבון ימי חופש. זה מהנסיון שלי בכול אופן.
 
למעלה