וויכוחים בעסק משפחתי

  • פותח הנושא נמאסלמיכל33_
  • פורסם בתאריך
נ

נמאסלמיכל33_

Guest
אני ובעלי עובדים בעסק בייחד כל הזמן יש ויכוחים וריבים על העסק על הבית – כל הזמן מתח כלכלי.. אני כבר לא יודעת אם רוצה את העסק הזה או לעזוב את העסק או הבית ובכלל..
 
מיכל שלום!

ראשית ניכר כי את חווה תסכול רב מאוד ולא נכון להישאר במצב זה לאורך זמן. כלומר בכל מקרה יש לחתור למצוא פתרון לבעיות שאת מעלה, הגם אם זה הליך "כואב" וקשה.

במסגרת עבודתי המקצועית עם עסקים משפחתיים אני פוגש הרבה זוגות שעובדים בייחד והגבול בין הבית ולבין העסק מטשטשים במהלך השנים עד אשר נמחקים כל הגבולות לגמרי ובני זוג מפסיקים להיות בני זוג והופכים להיות שותפים עסקיים יותר ובמקרה זה המחלוקות ככל קורים הם יותר קשים ופחות מכילים ובעלי יכולת פשרות כי גם הרגש הולך ומטשטש.

הבעיות שאת מציגה בהחלט מוכרות לי ואני יכול לומר לך שהן שכיחות וקיימות כמעט בכל העסקים המשפחתיים , ואולם ברמות שונות ובמורכבויות שונות.

כמו כן אוסיף ואומר שתקופת הקורונה לא מועילה כלל , נהפוך הוא. דהיינו השהייה בבית בסגרים ו/או הבידודים לצד המשך העבודה השוטפת תוך כדי טיפול בילדים שלא הולכים למסגרות ו/או יש לתמוך בלימודי הזום תוך כדי קיום משק הבית והמשך הישרדות של העסק - כל אלו בהחלט מהווים מגבר וקטליזטור של בעיות זוגיות ועסקיות בתוך העסק המשפחתי.

כמובן שחוסר הוודאות הכלכלית / עסקית /כספית הנובע מהמצב מפחיד ומערער עוד יותר שכן כל הפרנסה של המשפחה נשענת על העסק שנתון לחוסר יציבות ואי וודאות.

יחד עם כל המפורט לעיל יש לי גם חדשות טובות - זה ניתן לתיקון או לכל הפחות לשיפור!

אני יכול לומר בגאווה שכמה זוגות שמנהלים עסקים משפחתיים שליוויתי במהלך 2020 שרדו את המשבר הזוגי/אישי/עסקי וכלכלי למרות הירידה בהכנסות והמצב .

כל הנ"ל כאמור לעיל תלוי ברצון ונכונות לעבודה קשה , ליכולת ולרצון להתגמש , לשפר , לשנות בכדי לחזור לחיים יותר נינוחים , מאושרים, אוהבים משפחתיים , בריאים עם עתיד טוב לעסק ולמשפחה.

איך עושים זאת? - לא יכול לענות בפורום זה בשלב הזה הואיל וחסר לי המון מידע בנוגע לעסק אליכם ולקשיים.

אשמח לנסות ולעזור לכם לצלוח את המשבר - אם אתם תרצו בכך - זה אפשרי!!

ואני פה לרשותכם ככל שתצטרכו :)

שיהיה המון בהצלחה
 
נ

נמאסלמיכל33_

Guest
זה בהחלט מצב קשה ומורכב, ואני מודה לך על תשובתך הנהדרת, עזרת לי מאוד!
אני שמחה שיש גם חדשות טובות שזה ניתן לשיפור!!

אשמח לשמור על קשר בהמשך הדרך.
 
למעלה