וועדת וינוגרד - תרבות מערבית

קסנדרה*

New member
וועדת וינוגרד - תרבות מערבית

והנה אנחנו מנערים את עצמנו, בודקים בציציות, נותנים דין וחשבון נוקב ומעלים תהיות, שלא בדומה למדינות השכנות, שם כיוונו את הביקורת באופן ישיר לרקתו של מא דהוא, או לחזהו. ואני תוהה מה נוסראללה (ימח שמו וזכרו) יושב על הגדר וממתין לדו"ח כאילו שזה מדובר בו, שימשיך לשבת 40 קומות מתחת לאדמה, להסתתר בפחד כמו עכבר ביבים.
 

OSDSET

New member
בחייך, זה ניעור, זה דין וחשבון, הרי ברור

היה למפרע שאלו תהיינה התוצאות. אם אני הייתי מקבל 30 אלף שח לחשבון כל חודש במשך שנה וחצי מאולמרט, הייתי מכריז עליו בתור הבאבא סאלי החדש. וזריקת האשמה על הצבא זה פתרון קלאסי פשוט שלא ממש מצביע ישירות על אדם מסויים. ואת יודעת מה? חבל שלא מכוונים לרקה של מישהו. ונוסאראלה, מי סיפר לך את הסיפור הזה. הצנזורה הצבאית? גם הוא לא צריך את הדו"ח הוא יודע בדיוק מי אשם ולמה ומפיק מזה לקחים לפעם הבאה שברורו לחלוטין שתהיה.
 

מיסיס G

New member
אני איתך .

רואה בזה אישית , כחגיגת דמוקרטיה במדינה שעושה רושם שלעיתים מאבדת דרכה וצועדת צעדי ענק אל תוך האפלה . אין לי מושג על מה מתאעמים כל דורשי ראשו של אולמרט , אין לי מושג על מה פותחים תומכי אולמרט שמפניה ואין לי מושג מדוע טוענים פרשנים מסויימים שניתן לפרש את הדו"ח על פי עמדת הקורא . בשני הדו"חות ישנן מילים חמורות מאין כמותן על כישלון הממשלה והעומד בראשה , והתייחסות קשה מאוד לתפקוד הצבא . המטרה של ועדות מסוג זה , וזה בלט מאוד בוינוגרד - היא תיקון כשלים והצעת אלטרנטיבות לקיום בריא יותר . הם עשו דו"ח כולל , יסודי , מקיף ומאוד מאוד אחראי . זרקו את הכדור לזירת הויכוח הציבורי - וגם אותו ציבור חטף מהם קיטונות של ביקורת . הם רוצים שאנשים יתעוררו ויקומו מהספה - הם לא יכולים לעשות זאת בשבילם . הבעיה , אם לנתח אותה בצורה מעט אינפנטילית - שוינוגרד הוא אשכנזי בעוד העם היושב בציון מזמן אימץ לעצמו מנטאליות מזרח תיכונית . הם רצו שוינוגרד יעשה את העבודה בשבילם , שהוא יאשים ויערוף ראשים (למרות שאין , כם אם רצה - לא יכל , שהרי זה היה לוקח שנים ומה לעשות והמלחמה הבאה כבר בדרך ). הם רצו לראות דם - ואולמרט אמר להם רוצים דם ? בבקשה - אני נותן לכם כלים , תשתמשו איתם . כמו שזה נראה עכשיו - עם ישראל לא מפספס הזדמנות לפספס . אלא אם כן יקום איזה אופורטיוניסט בקואליציה ויבין את המשמעות האלקטורלית של להיות זה שיהפוך את הממשלה - אולמרט יגמור את הקדנציה שלו בשקט , העם לא יעשה זאת בזמנו החופשי , מה - הם פראיירים ?????
 

OSDSET

New member
"אימץ לעצמו מנטאליות מזרח תיכונית" - כמה עצוב

 
למעלה