ויזת עבודה H1B

rapa87

New member
ויזת עבודה H1B

שלום רב,
אני נמצא כעת בארה"ב על ויזה דיפלומטית ועוד חודשיים מסיים תואר שני בקולג' אמריקאי בתחום מנהל עסקים (התמחות גלובלית).
תואר ראשון מהארץ גם במנהל עסקים.
לאחרונה מצאתי מעסיק שמוכן לשמש לי ספונסר לקבלת ויזת עבודה.
העסק המדובר זה עסק להפצת מזון. עסק לא קטן. (Distributor)
מאחר והמעסיק הוא חבר טוב של חברים של הורים שלי, הוא בתכנונים רציניים שאני בעתיד אכנס חזק לעסק שלו ואתקדם לעמדות ניהול כולל ניהול העסק במקומו מאחר והוא בגיל מתקדם מאוד.
בקרוב מאוד נפנה לעורך דין בשביל לדעת מה צריך לעשות וכו' אך בינתיים הייתי רוצה לשמוע ממכם מה הסיכויים שלי לקבל את הויזה או מה כדאי לעשות בצורה הנכונה כדי לקבל את הויזה (הכוונה מבחינת מקצוע ולא הגרלה).
תודה מראש על העזרה!
 

Boston Guy

New member
הסיכוי שלך לקבל ויזת H1B בשנת 2018 הוא אפס.

יען כי מכסת הויזות לשנת 2018 (הויזות שמקבליהם יוכלו להתחיל לעבוד באוקטובר 2018) נגמרה לפני חדשיים.

קשה לדבר על סיכויים לקבלת ויזה מסוג H1B בשנת 2019 (בגלל שאף אחד לא יודע אילו שינויים יהיו במדיניות ההגירה של ארה"ב עד אז), אבל בהנחה שדברים בשנה הבאה יעבדו כמו שהם עבדו עד עכשיו, המעביד יוכל להגיש בקשה לויזה עבורך כשתיפתח מכסת הויזות הבאה באפריל 2019 - ואם יהיה לך מזל ובקשתך תעלה בגורל ותקבל ויזה תוכל להתחיל לעבוד באוקטובר 2019.

כלומר, כדי לחדד את הנקודה - התסריט הכי אופטימי עבורך לגבי ויזת H1B הוא שתוכל להתחיל לעבוד באוקטובר 2019 - שזה בעוד שנה וחצי, פלוס מינוס.

אני מניח שתשמע את אותה אינפורמצייה מעורך הדין - שאולי גם יוסיף מידע על כל מני תנאים ומגבלות שרשות ההגירה לכאורה שוקלת להחיל על בקשות לויזות H1B - כמו למשל דרישת "שכר מינימום" של לפחות 130,000$ לשנה לעובד שמבקשים עבורו גרין קארד.
 

John the Savage

New member
לא מאמין שעו"ד ידבר איתם על דרישת "שכר מינימום" של 130K לשנה

לפחות לא אם זה עו"ד רציני. עורכי דין בדרך כלל לא נכנסים לדיונים ספקולטיביים על חוקים שספק אם יעברו בקרוב.

גובה שכר המינימום עבור H1B קבוע בחוק. בכדי לשנות את גובה השכר ל-130K או כל מספר אחר, צריך להעביר חוק בקונגרס. היתה הצעת חוק אחת שאכן כללה העלאת רף השכר ל-130K במקום 60K, אבל הצעת החוק הזו אפילו לא עברה את ועדת הקונגרס.

הצעת חוק אחרת שכן עברה את הועדה בקונגרס מעלה את רף השכר המינימלי ל-90K, שזה דבר הגיוני למדי וסביר להניח שהיה יכול להיות לזה רוב בקונגרס, אבל מכיוון שהצעת החוק כוללת לא רק את השינוי הזה אלא גם שינויים אחרים שיש עליהם יותר מחלוקת, ומכיוון שבקונגרס המפולג הנוכחי הסיכוי נמוך להעביר כל חקיקה על נושא טעון פוליטית כגון הגירה, גם לא הייתי בונה על זה שזה יעבור.
 

Boston Guy

New member
אם למדנו דבר אחד על כתמתמי בשנה וחצי האחרונות...

זה שהוא באמת התכוון לכל הצהרת עיוועים ולכל הבטחה לא שפוייה שהוא שיחרר במהלך הקמפיין, ושהוא מתכוון לממש ולבצע כל "הבטחה לבוחרים" כזו.

בניגוד מוחלט למה שפוליטיקאי מקצועי היה עושה לו אחד כזה היה נבחר.

אני מנחש (על סמך דפוס הפעולה של האדמיניסטריישן עד כה) שגם את הצ'ק הזה הוא ינסה לפרוע כשהתור של זה יגיע בשיטת העבודה הרגילה של "צעד קדימה, צעד אחורה, סחיטה באיומים, צעד אחורה, סחיטה באיומים, REPEAT".

הוא לא יכול להעביר חוק - אבל הוא יכול להוציא הוראה לרשות המבצעת לפתוח בחקירה מקיפה לגבי כל בקשת ויזה כזו - מה שבת'כלס יתקע לחלוטין את התהליך ויעצור את הנפקת הויזות הללו.
זוכר את יורם אוברקוביץ' ז"ל - "האיש עם היד על השאלטר"?
 

eladts

New member
זה כבר קורה

עבד איתי בתור מתכנת באוניברסיטה באזור בוסטון בחור מתורכיה. הוא הגיע לארה״ב בגיל 18 כדי ללמוד ואחרי שסיים את התואר התחיל לעבוד על בסיס OPT ולאחר מכן קיבל ויזת H1B. תוך כדי עבודתו, הוא גם עשה תואר שני במדעי המחשב. כשהגיע מועד חידוש הויזה הוא קיבל דחייה ונאלץ לחזור לתורכיה. אנשי המחלקה הבינלאומית באוניברסיטה אומרים שמעולם לא נתקלו במקרה כזה ודי ברור שזו מדיניות חדשה. אז אם ככה מתיחסים לעובד באוניברסיטה שעשה שני תוארים בארה״ב, תארו לעצמכם איך יתיחסו למי שהקייס שלו הוא ״המעסיק הוא חבר טוב של חברים של הורים שלי״.
 
למעלה