ומה קורה במשפחה מסביב ?

ומה קורה במשפחה מסביב ? השנים חולפות הילדים גדלים , כל אחד הולך לו לדרכו. עוברות השנים , לכל אחד יש משפחה. כל אחד מתמודד עם בעיות היום יום שלו. גם הקשר להורים כבר לא מה שהיה ,וגם לא בין האחים והאחיות. והנה נופל דבר .ההורים זקוקים לנו. המשפחה מתכנסת , ופתאום עולים נושאים שקל היה לנו לא לחשוב עלהם. מה עושים עם אם חולה או אב, שלא יוכלו להשאר במסגרת הביתית שלהם . מי לוקח אחריות ? מי לוקח אותם אליו ? רגע , זה יעלה כסף . כמה כסף יש להורים ? בית אבות כזה או אחר ? מי במשפחה מתגלה כמוביל וכקובע ? איך מגיבים שאר האחים והאחיות ? תאמינו לי ,שאלות מאוד לא קלות ,ותשובות עוד יותר לא קלות.
 
לפעמים כשאפשר, באמת כדאי לכנס את כולם ביחד ולהחליט מה צריך לעשות, ומי עושה מה. אחד הדברים הכי קשים הוא לשמור על היכולת להיות ענייני ולהזיז הצידה חשבונות ארוכי שנים עם ההורים או עם האחים. במשפחה תמיד יש נטייה לגרור את ההסטוריה הפרטית לדברים כגון אלו.
 

אנפה2

New member
אספר לכם מנסיוני.../images/Emo9.gif../images/Emo10.gif../images/Emo9.gif לאחר שאבי נפטר, בגיל 84, נשארה אמי לבד בדירתה, באחד הימים היא נפלה ושברה את העצמות ברגליים, לקחתי אותה אלי לתקופת ההחלמה, לאחר שהחלימה חזרה לביתה, ונוכחה לדעת שהיא לא יכול לתפקד כמו מקודם. היא ביקשה במפורש שנעביר אותה לבית אבות , וגם אמרה לאיזה, זה עלה סכום עתק, והסכום נספג לאחר 3 שנים, כמו כן כל חודש זה גם עולה המון כסף, כיום אמי במח' הסיעודית , כבר שנה רביעית שם וזה עולה 12 אלף שח', וכנראה תגמור כך את כספה, אבל הכסף הוא שלה, ורצונה כבודה. זאת אומרת שהילדים צריכים להיות מספיק הגונים , ולהכניס את ההורים לבית אבות מכובד, אם זו בקשת ההורה. נתקלתי בסיפורי זוועה , שילדים לא מוכנים להכניס הורים לבית אבות מכובד, כי תיגמר להם הירושה . (מה שנכון לפעמים). אני ואחותי מצפונינו שקט כי עשינו עבור אמא את הטוב ביותר שהיא ביקשה.
 

גנגי

New member
../images/Emo45.gif אני מסכימה עם כל מילה. מאוד חשוב לזכור שהכסף הוא כספם, ולא כספנו. אדם בנה משהו בחייו, הרוויח - אסור להתייחס לכסף שלהם כמו לירושה שלנו. זאת זכותם ליהנות ממה שיש להם, ואם יש צורך למכור את דירתם או את ביתם של ההורים על מנת לאפשר להם קיום מכובד, ברמה שירצו ובאופן שבו יבחרו לחיות, לעת זיקנה - חייבים לעשות זאת.
 

dorgad

New member
חובב ציון, שמח-נא במשפחתך יש לך עם מי לחלוק את ההתחבטויות וההתלבטויות והנשיאה בעול. יש כאלה (בת-יחידה כמוני, למשל) שאין להם עם מי לחלוק... דור נ"ב\ משמח למצוא פה בן מתחבט בין כל הבנות../images/Emo8.gif
 
למעלה