ועד בית בבניין בו אני גרה

Fiona16

New member
ועד בית בבניין בו אני גרה

לפני כחצי שנה עברתי לגור בדירה שרכשתי. האשה שניהלה אז את ועד הבית ראתה אותי ואמרה לי משהו בסגנון של "איזה יופי, נעביר לך עכשיו את הועד". אני אם חד הורית, שנמצאת במרדף תמידי אחרי הזמן, עניתי לה שזה לא יקרה... בינתיים הועד עבר לטיפולו של שכן אחר ופנו אלי שוב בבקשה לסייע בניהולו. אמרתי לשכן שלא אוכל לבצע את איסוף הכסף אבל אשמח לסייע בדברים אחרים כמו למצוא בעלי מקצוע לטיפול בבעיות וכו'. אותו שכן ענה לי "אני אבקש שתאספי כסף רק משניים-שלושה דיירים" (אנחנו 16 דירות בבניין). נראה לי שמי שאוסף את הכסף צריך לאסוף מכל הדיירים לא? אני מרגישה לא נעים מכל המצב ולא יודעת איך לצאת ממנו.

כל זה קורה במקביל לכך שבחורף גיליתי נזילה בדירה שנובעת כתוצאה מסדקים בקירות החיצוניים של הבניין. דאגתי להביא אנשי מקצוע ולקבל הצעות מחיר ועלי לתת אותן לועד הבית כדי שיטפל בהן. מי ששימשה עד עכשיו כועד הבית אמרה לי בזמנו שהיא לא מתכוונת לגבות את הכסף לתיקון מהדיירים, כלומר שזה יהיה עלי (למרות שזה צריך להיות בטיפול הועד). עכשיו אני עומדת מול הועד החדש ומקווה שהוא לא יערים עלי קשיים. חשבתי להגיד לו שאני מוכנה לסייע לו ביצירת קשר עם הדיירים כדי לגבות את הכסף אבל לא יכולה לעשות זאת לבד.

מה דעתכם?
 
יש ועד לבניין

התפקיד של הועד הוא לגבות כסף ולדאוג לרכוש משותף. אם את לא רוצה להיות ועד בית אז אל תיקחי על עצמך את המטלות של ועד הבית כי זה פתח להפיל עליך עוד ועוד מטלות של ועד בית בלי שאת רוצה בכך. אם הועד לא ממלא את תפקידו תפני לאגודה לתרבות הדיור.
 
ועד בית זה תפקיד התנדבותי

אי אפשר להעביר אותו לאנשים אחרים בלי שהם התנדבו לכך.
אם מבקשים שתסייעי בניהול ועד הבית, המשמעות היא ששואלים אם את מוכנה להתנדב ולהיות שותפה בוועד הבית - יש בניינים בהם יש מספר דיירים שמכהנים בתפקיד בצוותא (ככה זה אצלי בבניין).
&nbsp
אין שום דבר רע בלהסביר שאינך זמינה להיות וועד הבית, ואין שום סיבה שאדם הגיוני יתנכל לך בשל כך, ובוודאי ובוודאי שאין שום סיבה שתתנדבי להיות ועד הבית על מנת שבעיות בדירה שלך יטופלו.
&nbsp
לגבי איסוף הכסף - אני ממליצה לכל וועד בית להציע את האופציה של הוראת קבע, ו/או תשלום ל 3 חודשים מראש, מה שחוסך התעסקות לכולם. אצלי בבניין למשל מדי פעם מעלים בקבוצת הווטסאפ תזכורות שלא כולם שילמו, תוך ציון מספר הדירות שלהם יש חוב זה או אחר. באופן טבעי, המקרים האלו פוחתים מתקופה לתקופה.
 
למעלה