ועד הבית בדירה קנויה

bananasplit27

New member
ועד הבית בדירה קנויה

לפני פחות משנה רכשתי דירה. לפני שלושה חודשים הודיע ועד הבית על סיום תפקידו. בבנין יש 18 דיירים, שרק חמישה מהם בעלי דירה, כל השאר שוכרים. מתוך החמישה שתיים היו בועד וביקשו לסיים, אחד ביקש לקבל תשלום על שירותו כועד בית, אשה קשישה שלא רואים בכלל ואני.

החל נסיון למצוא ועד חלופי, בעלי הדירות שלא גרים בבניין כמובן לא נענו, אחד מחמישה החליט שהוא מוכן אבל בתשלום, מה שעורר התנגדות ואני הודעתי שאיני מעוניינת להיות בועד - מגדלת ילדה לבד עובדת במשרה מלאה ובאופן כללי, לא פנויה נפשית לעול הזה.

בזמנו העליתי רעיון לקחת חברת ניהול, פירוש הדבר הוא הכפלה של הועד אבל שקט נפשי לכולם. בזמנו לא הייתי מוכנה לשמש גם כאשת קשר לחברה, אבל היום שיניתי את דעתי ומוכנה לכך כי מי שיטפל בכל הדברים זו החברה.

אחת הדיירות ששימשה בועד מאוד תוקפנית וממש דרשה ממני להתמנות, כל הזמן כתבה הודעות בווטסאפ הקבוצתי על הצורך בועד חדש.

הדיירת השנייה ביקשה שנתכנס רק אנחנו, בעלי הדירות שחיים בבניין ונחלק ביננו את העבודה. אני רוצה להעלות את עניין חברת הניהול אבל חושבת שהוא לא יתקבל בברכה. אני בלחץ מזה ולא יודעת מה לעשות. זאת הבעיה בבניין שיש בו הרבה שוכרים...

איך אפשר לחלק את עבודת הועד בין ארבעה אנשים? כאמור, אני לא יכולה ולא מעוניינת לקחת חלק פעיל בניהול הועד (כמו למשל להיות חתומה על חשבון הבנק של הועד).

מה כדאי להציע בישיבה הזו מלבד חברת הניהול? הנטייה שלי היא לעמוד בתוקף על הצורך בחברת ניהול ולסרב לכל תפקיד שיוצע. הדיירת שביקשה לכנס את הישיבה אמרה לי פעם שעם קניית נכס יש גם התחייבויות ויש גם חובות.... כאילו לשמש כועד הוא חובה...

ברקע כל העניין הזה יש גם תיקון רציני שנאלצתי לעשות על חשבוני בקיר החיצוני של הבניין וסכסוך שהחל עם שניים מתוך ארבעת בעלי הדירות (התוקפנית והגבר), שטרם שילמו לי את חלקם.

אשמח לדעתכם, המצב גורם לי לחשוב ברצינות על מכירת הדירה שלי.

תודה!
 
אין איסור או מניעה

ששוכר דירה יהיה וועד בית. זה פשוט לא נהוג כי מי ששוכר דירה לרוב לא רוצה להתעסק עם זה, אבל אין שום איסור שכזה, והשוכרים גם יכולים להצטרף לישיבות הוועד. אז לא לספור אותם מראש בלי ללכת לשאול אותם זו טעות
 

jen711

New member
אני לא יודעת איזה שוכרים יש אצליכם

אבל קורה שיש שוכרים ארוכי טווח ואין שום מניעה שהם יהיו חלק מהוועד בית ואין סיבה לא להזמין אותם לפגישות ועד.
הם משלמים ועד בית כמו כל הדיירים בבניין ואין סיבה להתייחס אליהם כאילו הם לא קיימים.
 

im mitzi

New member
שוכרים יכולים לתפקד בועד הבית

אך חשוב לשים לב שהחלטות בנוגע לכספים שהולכים לתיקונים שאינם כחלק מהניהול השוטף של הבניין חייב להעשות באסיפת דיירים מסודרת ובהסכמה של בעלי הדירות.
 

bananasplit27

New member
בהנחה שאין שוכרים שמוכנים לשמש כוועד

והפתרון צריך לבוא מארבעתנו בלבד, איך הייתם מציעים לי להתנהל?

האם ההצעה לקחת חברת ניהול כשאני אשמש כאשת קשר נשמעת הצעה הגיונית לאור הנסיבות?

איך אני יכולה להדוף את הטענות/דרישות שלהם שאני אמלא תפקיד מרכזי למרות שכאמור אין לי פנאי לכך?

תודה על התשובות!
 

קלייטון.ש

Well-known member
זה לא כל כך ענין של בתים משותפים כמו של אסרטיביות

את עומדת בפני מצב רגיל בחיים שבו לוחצים עלייך לעשות משהו שאת לא רוצה לעשות, ושבו יש לך אינטרסים שאת רוצה להגן עליהם.
והשאלה איך את הודפת את הדרישות לעשות משהו שאת לא רוצה לעשות, ואיך את מקדמת את האינטרסים שלך.
אם אני הייתי במקומך הייתי בישיבה אומר חד משמעית שאני מצטער (אני לא מצטער אבל זו צורת דיבור מקובלת) אבל אני בשום אופן לא יכול למלא את תפקיד הוועד. הדבר לא בא בחשבון ויורד מהפרק. אם חוזרים ומעלים את הנקודה הזו בפני אני אומר "סליחה אבל כבר אמרתי שאני לא יכול" (אני לא באמת מבקש סליחה, זו שוב צורת דיבור מקובלת).
עכשיו צריך להציג את אפשרות החברת ניהול. את יכולה להציג את המצב כמציאות בלתי נמנעת: אין מי שימלא את תפקיד הוועד. את יכולה להגיד ששכירת חברת ניהול היא פתרון שהולך ונעשה יותר ויותר מקובל. את יכולה לציין שרוב הדירות מושכרות ושאר בעלי הבתים אדישים למצב הבניין. ואז במצב המציאותי שנוצר יש שתי אפשרויות: או שנשכור חברת ניהול, שזה פתרון שמתאים בדיוק למצב המציאותי, או שלא יהיה ועד.
תוסיפי גם שיש עוד חוב שצריכים לשלם לך ושאת שוקלת לקחת עורך דין ולתבוע.
תהיי מוכנה לפוצץ את הישיבה, כלומר לקום בהפגנתיות, לזרוק משהו כמו "טוב אני רואה שאין עם מי לדבר" ולצאת.
 
למעלה