ושוב המדינה בוערת

זואי74

New member
בדיוק כמו שקוויתי!

כמו שכתבתי כבר בהתחלת המונדיאל , יש לי חשבון פתוח איתם עוד מ 94. אז אני נשארת לראות אותם מובסים עד הדקה האחרונה ונהנית מכל שניה :)
ולא אכפת לי שזו גרמניה מנצחת , העיקר שברזיל מובסת ככה !
ומחר , עם כל הסימפטיה להולנדים , מחזיקה אצבעות למסי שיעלה לגמר וגם יניף גביע מול עשרות אלפי ברזילאים באצטדיון.
ואופס, בזמן שאני כותבת זה 7-0, איזה כיף!
 

Koru

New member
תהיה שם אינתיפאדה אם זה יקרה


 

זואי74

New member
כך או כך תהיה שם אינתיפאדה, נראה לי...

המרירות על הכספים שנשפכו שם תתפרץ, במיוחד כשאין להם גביע.
 

Koru

New member
ועוד שנתיים אולימפיאידה

איך ירימו את המתקנים בשביל זה?
לדעתי צריך לארח את הדברים האלה באיזו אקס-טריטוריה שתהיה משותפת לכל המדינות.. העיקר שזה יהיה במקום קבוע כי כואב הלב הבזבוז העצום כל שנתיים (אולימפיאדה / מונדיאל).
 

דש1דש

New member
ההשקעות האילו

בעיקר של אולימפיאדה מרימות ערים.
שידרוג רציני של תשתיות, המון בתי מגורים חדשים - לצעירים (כי הדירות קטנות) המון מתקני ספורט לרווחת התושבים.
ההשקעה מכניסה המון כסף המון משרות ועושה מאוד טוב בדרך כלל לעיר המארחת
לעשות את זה במקום משותף יקלקל הכל ולא בטוח שמתקנים שלא בשימוש 4 שנים (זה הרי לא באיזו עיר ספציפית) יתאימו בעוד 4 שנים, שלא לדבר על 12....
בקיצור - לא ישים
 

Koru

New member
לא מדויק

לגבי הרעיון שלי למקום משותף ברור שהוא לא ישים, הרי אין בעולם אקס טריטוריה שתתאים לזה. אני לא רואה מצב שיתנו למדינה אחת לארח תמיד..

לגבי ההשקעה בעיר - חלק מהכסף באמת משדרג תשתיות נחוצות אבל רוב מתקני הספורט נזנחים, קראתי על זה ממש לא מזמן כתבה מפורטת שסקרה עיר עיר את מארחות האולימפיאדות האחרונות. הכסף בא מתקציב המדינות, ההכנסות לא מחזירות את ההשקעה (היחידה שאי פעם יצאה ברווח זו אטלנטנה 1996 אבל דרישות הבטחון היו אז הרבה הרבה יותר פשוטות וזולות, סביר שהיום גם הם לא היו יוצאים ברווח). אז נכון שמעשית אם לא יארחו לא ישקיעו סכומים גבוהים בתשתיות באותה מידה אבל פה בדיוק טמונה הבעיה ועל זה הכעס של הברזילאים.
 

זואי74

New member
דרישות הבטחון היו אז הרבה הרבה יותר פשוטות?

באולימפיאדה שאחרי מינכן 1972? מפתיע אותי. זה מה שהיה כתוב במאמר? אם הם אכן הרוויחו בגלל הוצאות אבטחה נמוכות , זו רשלנות גדולה שבמזל לא נגמרה באסון.
מצד שני הייתי באטלנטה (8 שנים אחרי האולימפיאדה) ולא פלא שזו הייתה אולימפיאדה רווחית , ההשקעה בתשתיות לא הייתה ניכרת , וגם הכפר האולימפי די עלוב ומאכזב (המזרקות שליד אייסברג בנמל תל אביב לוקחות את המזרקות שבכפר האולימפי ההוא
) .
 

Koru

New member
בוודאי

נכון שהיה מינכן 72, אבל הטרור משתכלל כל הזמן ותעשיית הפחד מהטרור (קרי הוצאות ההגנה) משתכללת כל הזמן, בטח מאז 2001. זה שהוצאות האבטחה עולות מאולימפיאדה אחת לבאה זה משהו שקראתי בהמון מקומות.

לגבי אטלנטה, אמנם זה היה מזמן ואני לא ממש זוכרת אבל נדמה לי שהם נחשבו אולימפיאדה מתוקתקת היטב ואולי באמת לא צריך לבנות מתקנים מוגזמים במחירם כדי שיהיה שם ספורט טוב?
מה עשית בכפר האולימפי?
 

זואי74

New member
רצתי 800 מ' משוכות , ברור , לא?


עבדתי 7 חודשים בסביבה (בסביבה= 6-7 שעות נסיעה משם) בעיר נחמדה ונעימה אבל די משמימה (עיר של מליון תושבים ושנראית ומתנהלת כמו כפר) . ומכיוון שהיה משעמם בעיר שלנו, כמעט בכל סוף שבוע יצאנו לטיולי כוכב , והיינו בהרבה מקומות נפלאים. אטלנטה הייתה אחד מהם , ולא היהלום שבכתר. הכפר האולימפי הוא אחת האטרקציות לתיירים באטלנטה , וגם לא מהמוצלחות שבהן. יש שם דברים הרבה יותר שווים לעשות (מוזיאון מעניין וחוויתי מאד על מלחמת האזרחים , מרכז שמשחזר את ההיסטוריה של אטלנטה ושל הדרום, וגם אוכל טוב ).
האמריקאים , אגב , העריצו אותנו ונשארו בפה פעור בכל תחילת שבוע כשחזרנו לעבודה וסיפרנו איפה היינו . הם לא יוצאים מהעיר-כפר שלהם , גם אם במרחק 4 שעות ממנה יש פנינים אמיתיות , ומעבירים את סוף השבוע בבייסבול ופוטבול.
 

אורora

New member
כאלה הם

בשנות הנדודים של בארה":ב אמרו לי הרבה מאוד אמריקאים שעבדתי איתם שכניראה ראיתי פי 100 אמריקה מאשר הם.
 

זואי74

New member


אם היה לי דולר על כל פעם ששמעתי את המשפט הזה מקולגה אמריקאי, כבר הייתי יכולה לצאת היום לפנסיה מוקדמת

(הם גם לא מקוריים במיוחד , אתה מוצא את עצמך מנהל שם שוב שוב ושוב את אותה שיחה בדיוק...)
 
למעלה