ושוב, סיפורי אמא.

גנגי

New member
ושוב, סיפורי אמא.

האם גם ההורים שלכם הופכים אובססיביים ככל שהסוף מתקרב? לא ידעתי, אבל אתמול אמרו לי שזה ככה לא רק אצל אמא שלי.
 
שתהיי לי בריאה

עשית בדיוק מה שצריך! לתת מגבות ומפיות במקום דברים אחרים לא קפילים בעליל. אחת התופעות של דמנציה זו התנהגות שחוזרת על עצמה. אם תסתכלי מסביב בבית האבות תראי הרבה מהחוסים ממוללים את שולי הבגדים שלהם, מזיזים את האצבעות (או איברים אחרים שזזים) בדפוס שחוזר על עצמו, ממלמלים או חוזרים על מילה אחת שוב ושוב ושוב - לפעמים בלי קול כך שרק רואים את השפתיים נעות. גם הזימזום המלווה את פעולת הקיפול הוא משהו רפטיטיבי, לרוב בכלל לא מדובר על שיר או מנגינה שאפשר לזהות. ואהבתי את משחק המילים
 

kreuter acid

New member
עצוב

כמו מחשב, שרוב התוכנות שלו עבר זמנן ולא שודרגו ועכשיו הן כבר לא עובדות עם הדפדפן החדיש, כך גם המוח האנושי, אשר תוכנותיו התיישנו ואינן מתפקדות עוד. מה שנשאר אלו התפקודים הבסיסיים ביותר, הם הולכים ומתמעטים, ומכיוון שהאדם הוא מכונה הוא חייב להיות פעיל כל עוד יש בו מעט אנרגיה. לכן, הוא חוזר ועושה את המעט שהוא עדיין מסוגל לעשות. זו אינה אובססיה, אלא חזרה על פעולות מוכרות ויועות. כולי פליאה עלייך, עם כל מה שאת עוברת, עדיין יש בך את הכוח לדאוג לאמא ולכתוב על חוויותייך עימה. ועוד עם הומור ובלי להתלונן... את ודאי מאוד קשורה אליה. מאחלת לך המון בריאות והחלמה מהירה.
 

גנגי

New member
מפתיע, אבל

אני קשורה אליה כיום הרבה יותר משהייתי בעבר. ככל שהיא מתכווצת לתוך עצמה, כך אני מתמלאת חמלה כלפיה, ואם פעם חשבתי שלא יהיה לי מאוד קשה כשהיא תמות, היום אני יודעת שיהיה לי קשה מאוד, אם כי בשבילה ודאי עדיף שייגמר כבר.
 

kreuter acid

New member
גם אני מרגישה כך לגבי אמי.

ופעם לא סבלתי אותה. עכשיו אני חרדה לה. כשמתבגרים מבינים קצת יותר, ומתקרבים לאמא. אחרי הכל, אנחנו העתק שלה.
 

ערא

New member
נחמד אבל לא מקורי

בפעמים הראשונות כשאמא התעקבה בשרותים דאגתי, כשפתחתי בזהירות את הדלת ראיתי שהיא מכפלת את ניר הטואלט המשומש... וזה אחרי שהיא מבלה שעות בכיפול ניר האף המשומש, מפיות אוכל, ועיתונים ישנים. היא מישרת יפה יפה מכפלת לחצי מדוייק ואחר כך לרבע ולשמינית כשהקצוות מקבילים וישרים ובסוף דוחפת בין הריפוד והידית של הכסא... גם את התחתונים והגופיות של אבא שלי היתה מגהצת ומכפלת כך - לפני חמישים שנה. גם אני מכפלת, הכל מכופל קטן קטן ודחוס עמוק בפנים... שנה טובה !
 

kreuter acid

New member
מה שנקרא: א-קפלה סיסטינה...../images/Emo13.gif

זה לא עניין של מקוריות, אלא שכל אחד/ת מאיתנו מבחין בתופעות, שהן כנראה משותפות להידרדרות ההורים - בזמן אחר, ואינו יודע שהן משותפות, עד שלא באים לפורום ומספרים לו/ה שגם האחרים כך.
 
למעלה