זה אולי לא פולטיקלי קורקט

sense9

Member
מנהל
זה אולי לא פולטיקלי קורקט

אבל אפרופו נאום הילדה הטרנסג'נדרית, אחד הדברים התמוהים בעיניי הוא העובדה שאמא שלו/שלה היא פסיכולוגית. מן הסתם אם ילד בגיל כזה ובמצב כזה היה מגיע אליה לטיפול, היא הייתה מבינה שיש כאן בעיה שדורשת טיפול. אבל בגלל שהיא מעורבת רגשית ואולי נתונה ללחצים חברתיים, אין מנוס מלספק לעצמך הסברים פסבדו-מדעיים למה זה הדבר הנכון. ושלא יובן מהנ"ל שאני מאשימה את האם. היא כאמור מעורבת רגשית אבל ברור שיש כאן מצב מורכב וחבל שיש מי שמנצל זאת בציניות בוטה.
 

uzi2

Active member
תוכלי לפרט?

יכול להיות שפספסתי משהו בחדשות, אבל מה בדיוק אמרה אמא של הילדה, ומהם ההסברים הפסאודו-מדעיים?
 

sense9

Member
מנהל


אמא שלו/שלה, פסיכולוגית ילדים אמרה בין היתר את הדברים הבאים: "החלטנו לפרסם את הסיפור שלנו בשביל שאנשים שמעולם לא שמעו על זהות מגדרית יוכלו דרך החיוך של רינה לפחד קצת פחות וללמוד קצת יותר. ולהתייחס קצת אחרת. החלטנו לפרסם את הסיפור שלנו בשביל שאולי אנשים במערכות הרפואיות, חינוכיות, בריאותיות, יוכלו להבין כמה חשוב לעשות עוד בתחום הזה, להכשיר, ללמד, לשים דגש על מענים מתאימים."
 

uzi2

Active member
לא ברור לי

במה שציטטת לא ראיתי אמירה מדעית או פסאודו מדעית. האמת היא שלא הבנתי בדיוק מה הבעיה שאת רואה. אני לא טוען שאני מסכים איתך וגם לא שלא, אבל מנסה להבין... האם הבעיה בעינייך היא הגיל הצעיר שבו דברים הוכרעו? האם הבעיה היא בכך, שלמרות הגיל הצעיר היא השתתפה בארוע טעון עם חשיפה? מה לדעתך עלול להתפתח לא טוב משני העניינים האלו? האם התחרטות בשלב מאוחר יותר? האם אי התמודדות עם הלחצים שקשורים בחשיפה? האם את חוששת שרינה (הבת) אמרה את מה שאמרה תחת לחץ ולא מתוך שלמות עם התוכן, או שהשתתפה מבלי שהיתה שלמה עם זה? אינני מנסה להסכים או לחלוק על דעתך. אני מנסה להבין יותר, ולגבש דעה בעצמי - אולי על ידי פתיחת דיון.
 

sense9

Member
מנהל
...

תסכים איתי שאם פסיכולוג ילדים היה שומע על מקרה של ילד בן 10 שטוען שהוא סגור על הזהות המינית שלו, הוא ילדה שכלוא בגוף של גבר, אזי אותו פסיכולוג לא היה ממהר לצדד בגישה שהילד מחזיק בה אלא מבין שזהו גיל שהזהות המינית עדיין לא מגובשת ויש כאן עם מה לעבוד,מנסה לעמוד על הרקע של אותו ילד ולהבין את ההשפעה החברתית של זה. תסכים איתי שאם אותו פסיכולוג היה שומע שפעילים בעלי אג'נדה מאוד מסויימת היו מאמצים את הילד הזה לחיקם ומנצלים אותו בצורה צינית לקידום הרעיונות שלהם, הוא גם היה מבין שכנראה מופעלים על הילד הזה לחצים נוספים שלא תורמים לשלומו של הילד.
 

uzi2

Active member
לא חושב שאפשר להיות פוליטיקלי קורקט בנושא כזה

כל מה שנגיד, עלול להחשב כבעייתי בעיני חלק מהציבור. אני חייב לסייג את עצמי - אני לא מכיר את המקרה המסוים הזה, מעבר למה שכתבת ולכמה כתבות לא מפורטות מדי. אני מודה שלא כל כך התעניינתי בלשמוע את את הנאום שלה, או בכלל את האווירה באותו ארוע. לכן כל מה שאכתוב כאן הוא אמירות כלליות בנושא. יש כאן הרבה סוגיות: 1. האם אני מסכים עם הורה שמצדד בכיבוד (מלא?) של רצון של הילד בנושא כזה. 2. האם סביר שפסיכולוג ילדים יצדד בכיבוד (מלא?) של רצונו של ילד בין 9-10 בנושא כזה. 3. האם סביר לשלוח ילד כזה להיות נואם בהפגנה בנושאים כאלו. 4. האם שלחו את הילד או נעתרו לבקשתו, ובאם נעתרו לבקשתו, האם נכון היה להעתר לבקשתו. וכאמור אני לא מכיר את הפרטים של המקרה הנוכחי. 5. מתי סיטואציה מהווה "ניצול ציני" של ילד. הדעות שלי: יש הבדל גדול בין מצב שבו ילד מגיל 3 או 4 מגלה סימנים של נטייה לראות עצמו כבן המין השני, ונסיונות לשנות את זה מצד ההורים, או פסיכולוגים, רק יוצר אצלו לחצים פסיכולוגיים קשים, ובין מצד שני מצב שבו ילד מחליט פתאום שהוא רואה עצמו כבן המין השני. אם נסכים שהמטרה היא מזעור נזקים נפשיים לילד, לפעמים אפשר להפוך את הילדות של הילד לילדות אומללה, אם לא מכבדים את רצונו. מן הסתם אני מניח שבגילאים האלו, אין מהלכים שאינם הפיכים, במידה והילד בגיל מבוגר יותר ישנה את גישתו. כלומר לא עושים בגילאים כאלו שינויים גופניים שאינם חיצוניים. אם במקרה הנדון, מדובר במשהו אחר, אשמח לדעת. השאלה שלדעתי צריך לשאול היא לא האם הוא מגובש כבר לחלוטין או לא, אלא מה הסיכונים ומה הסיכויים (סבירויות) בכל אחת מהאופציות. בפסיכולוגיית ילדים יש השפעה מאוד חזקה לתפישה של ספוק (בנג'מין ספוק) שבעוד שחלק מהאנשים לקחו את התפישה שלו לקיצוניות (שגם הוא התנגד אליה) של מתירנות יתר, עדיין יש השפעה כיום לתפישה יותר מתונה שבה עדיין יש התייחסות כבדת משקל לצרכים של הילד, ותחת מגבלות מסוימות - לרצונות שלו (אם הוא רוצה לצאת החוצה ללא בגדים, אז ספוק לא תמך בלאפשר לו, למרות שהיו שחשבו שזו היתה כוונתו), אבל כן יש את התפישה של לכבד בגבולות סבירים את רצונותיו. התפישה הזאת קיימת חזק גם בפסיכולוגיית הילדים המודרנית. יש חשיבות לשאלה האם מדובר במשהו הפיך או לא, במקרה שהוא מתחרט. אם מדובר בילד שכבר הרבה שנים רואה עצמו כילדה, הסיכויים שיתחרט - קיימים אך לדעתי אינם גבוהים. האם אני חושב שהיה נכון לתת לה לנאום? או להשתתף באופן פעיל? לדעתי לא, אם כי לא הייתי משתמש במונחים כמו "ניצול ציני", ולא בגלל שאני מסכים או לא, אלא בגלל שאני מאמין בהמנעות משימוש בביטויים שטעונים בקונוטציות רגשיות שליליות. אני מוצא שקשה לחשוב על דברים בצורה פתוחה כאשר משתמשים במילים עם קונוטציות שליליות. אבל גם אם רינה רצתה ואף התלהבה מהאג'נדה, אני כהורה לא הייתי מקבל את זה. באותה מידה, אני מתנגד למצב שבו הורים שולחים ילדים לתוכניות ריאליטי שבהם יש המון לחץ להצליח, ולפעמים אין חזרה. האם יגרם נזק (ישיר או עקיף) לרינה בעקבות הארוע? אני לא בקיא בפרטים, אבל יש ילדים עם resilience שיכולים להנהיג את דרכם עם בטחון עצמי רב, וליפול ולקום. יש ילדים שלא. אני מניח שאמא שלה מכירה אותה. אני מכבד את הרצון שלה להחשב כילדה. אם הוא יתחרט, אכבד את הרצון שלו להחשב כילד, באותה המידה.
 

sense9

Member
מנהל
אמנם קיים סיכוי שהוא יתחרט

אבל כשמגייסים אותך לשרת אג'נדה מסוימת בפני המונים, וכשמפעילים עליך שטיפת מוח, לא יודעת עד כמה הילד יעשה חושבים עם עצמו.
 

uzi2

Active member
לא מכיר את הפרטים

האם גייסו אותו? הפעילו עליו לחצים? עשו עליו שטיפת מוח? לא מכיר את הפרטים. כל זה חדש לי. האם כדאי לי להכנס לפרטים של הסיפור? האם יש משהו שאני מפספס? כהערת אגב שאולי קשורה ואולי לא: כל ילד עובר שטיפת מוח על ידי הסביבה שלו בשנותיו הראשונות. אופן החשיפה הראשוני שלנו לנושאים השונים, משפיעה באופן עצום על תפישת עולמנו. רואים את זה חזק מאוד באמונות דתיות. באיזו דת הילד יגדל להאמין. אמנם יש תנועה קצת בין האמונות, אבל עדיין מי שנולד למשפחה יהודית מאמינה וגדל על המסורת היהודית, יאמין בד"כ ביהדות, מי שנולד להורים מוסלמית וגדל בסביבה מוסלמית יאמין בד"כ באיסלאם. תחושת השייכות לאוכלוסיה מסוימת מכתיבה אמונה אצל מרביתנו. הסביבה החברתית שבה אנו גדלים מאוד משפיעה על מערכת האמונות שלנו. אני לא אומר שזה טוב שזה כך. הלוואי והיינו לומדים לזהות את חוסר הראציונליות שבתוכנו (ואצל כולנו זה קיים), ולהחליט מה מתוך זה לאמץ, ומה לא. אני גם מבדיל בין שטיפת מוח קרה (מישהו מתכנן לשטוף את מוחו של האחר, ללא כנות אמונתית) לבין היסחפות, כפי שיש הרבה פעמים בקהלים עם אג'נדה. שטיפת מוח קרה היום הפכה לחלק ממש מדעי בתחום היחצנות. הקורבנות שלה הם ילדים כמו גם מבוגרים, אם כי אצל מבוגרים לאוריינטציה המקורית יש השפעה חזקה. תופעות של היסחפות והרדדה, קיימות בהפגנות מכל סוג שהוא. לכן אני נמנע מזה, גם אם המטרות בגדול חיוביות בעיני. זו בחירה שלי. יש בהפגנות כאלו גם יצירה של תחושה של שייכות למשהו שהוא גדול מהאדם הבודד, ולכן יש בזה קסם מסוים (וזה פחות חשוב - מה המטרה - לצורך תחושת השייכות).
 

sense9

Member
מנהל
לא מבינה - בעניין אחר

מופיע לי בדף הניהול שהעלית הודעה עם קישור לספר באמזון אבל בפורום עצמו אינני רואה את ההודעה?!
 

uzi2

Active member
כתבתי במקום אחר

שכפי שאני רואה - נמחקו מהפורום כל ההודעות של אורחים, והשרשורים (או תתי שרשורים) שבאו אחריהן. כרגע נראה כאילו אורחים לא יכולים לכתוב. ההודעה שנעלמה מהפורום (אך מופיעה בעמוד הניהול), היתה אחת מהן. אם את יכולה להחזיר, זה יהיה נחמד, כיוון שיש סיכוי טוב שהשואל לא ראה את התשובה שלי. בפורום אחר, נראה כאילו חלק מהאנשים יכולים להתחבר לאתר החדש, וחלק עדיין מוחזרים לישן. זה נראה כאילו אנחנו חלק מניסוי: של "לזהות מה קרה כאן".
 

uzi2

Active member
ההודעה האחרונה שלי בשרשור שפתחת בהודעה מהנהלת תפוז

הודעה תחת הכותרת "ועוד דוח התקדמות". כרגע יש פורומים שעברו למתכונת החדשה, ואני אחד היחידים שאין לו גישה אליהם (אני מתחבר לקישור שאמור להעביר לחדשים, ומקבל את הישן) מקווה שאת בקשר עם הנהלת תפוז בכל מה שקשור למעבר.
 
למעלה