זירה חדשה לתככנות מחלקתית

אור302

New member
זירה חדשה לתככנות מחלקתית

חברים, עם הכניסה למאה ה-21, כך גם מתעדכנת לה הזירה המחלקתית. לאחרונה התנסינו בביקורת החיצונית העשר-שנתית. זו חוויה מפוקפקת למדי כעת, בעת המאמץ המחלקתי לכתוב את מסמך התגובה, נעשית חלק מן העבודה על גוגל-דוק. וכאן מתגלית זירה חדשה. אנשים מעירים ואז רצים לבדוק אם כתבו להם תגובה. מישהו מתקן מישהו אחר וזה מצית שיחות מסדרון. במקביל, עצם השימוש במסמך משחרר את ההנהלה מניהול הדיון וסינונו, לטוב ולרע, ישנו פיתוי אדיר בהצבת מסמך ואז "דונו!". וכמובן ניתן גם לראות היסטוריה של המסמך ומי ביקר שם מתי (אלא אם כן מבטלים את האופציה הזו). כך גם היה אם איזה סקר אנונימי שעשינו בתגובה לביקורת: סקרנות, מי כתב מה, ובעיקר כאשר המסמך סונן ונערך בידי סגנית הדיקן כדי לשמר אנונימיות או לסנן כל מיני לא ברור מה ומאילו סיבות. כמו כן, מסתבר שהחומרים המחלקתיים הנמצאים בשרת האוניברסיטאי מוגבלים בגישה לפי דירוג וסיווג. כך שלראש המחלקה יש גישה ולאחרים לא להבדיל ממצב שיש איזה קלסר במזכירות וכולנו יכולים להציץ - הרי גם ככה ראש המחלקה מתחלף ויכול לשמור לו עותקים מכל דבר. ולסיום, אולי הכי חמור, שאין כתובת אימייל לראש המחלקה אלא כתובת אישית. כלומר כל מיני תכתובות שפעם היו מקוטלגות בדואר יוצא וזמינות היסטורית, פתאום מסווגות בגדר צנעת הפרט. חומרים נעלמים, סודות מכוסים, שחיתות מטוטאת. מרתק, פשוט מרתק. וכל כך פתטי. כולנו מתגלים כאנשים כל כך קטנים, כל כך אנושיים, כמו דמויות עטויות איפור מוגזם באופרת סבון נשכחת שמעולם לא שודרה.
 

קייטורד

New member
אור השמש...

הוא התרופה הטובה ביותר לאנושיות של כולנו.

אצלנו זה נעשה ללא מסמכים רק על ידי 'מקורות יודעי דבר'. מה שיוצר בריתות, הסכמים לא כתובים ושאר עניינים שלא היו מביישים את העסקאות בין בתי המלוכה באירופה.
מזל שהיום לא צריך להתחתן עם אף אחד כדי שלא תפרוץ מלחמה.

בהצלחה בתהליך, הוא נשמע מפרך.
 
מצחיק. בכל מקום יש סיפורים...

אני הבנתי שלפני כמה שנים נתפס חבר סגל מחטט בתיקים האישיים של כל חברי הסגל האחרים אחרי ששמר לעצמו מפתח של התיקיה הרלבנטית הרבה אחרי שכבר לא היה ראש מחלקה.
זה קצת מצחיק, כיון שבמילא איזה דברים אישיים יש בתיקים האלה? כל מי שמתקבל אחריך פתוח לפניך לחלוטין. בכל הצבעה רואים את המסמכים הרלבנטיים לקידום ורשימת הפרסומים הרי פתוחה לכולם. הייתי חושבת שמתייקים בתיקים משהו אישי, אבל זו יותר תקווה מידיעה כיוון שכשצריך משהו שסיכמת עם המערכת, האחריות במילא עליך למצוא את המיילים עם ההבטחות.
 
למעלה