זכאות לסייעת

lireich

New member
זכאות לסייעת

שלום יש לי ילד בן 10 העולה לכיתה ה' עם ADHD ,ובית הספר דורש שנצמיד לו ליווי לחלק מהיום, כתנאי להשארותו בבית הספר. חשוב לציין שהוא לומד בבית ספר רגיל אך לא בעיר מגורינו. ממפגש עם מפקחות משרד החינוך הובהר לנו ש ADHD לא זכאי לסייעת, האם זה נכון? ואם כן כיצד ניתן כן להשיג סייעת או איזה שהוא ליווי? האם בגלל שילדינו הוא ADHD הוא נופל בין הכסאות ועוד עלול להגיע לחינוך המיוחד? אשמח לקבל תשובה תודה מראש
 

זהבה נ

New member
lireich שלום וברוכה הבאה לפורום

אכן צדקה המפקחת שעם הקיצוצים בתחום החינוך ישנם קריטריונים שונים והפרעת קשב אינה נמצאת בקריטריונים לקבלת סייעת צמודה. נמצאים בקריטריונים רק נכויות פיזיות וכאלו שמוכרים על ידי הביטוח הלאומי כנכים, כמו כאלו החולים והסיוע אמור לסייע להם בפעולות יומיומיות : אכילה שרותים ולבוש. מדוע בנך אינו לומד באזור המגורים שלכם? מדוע הוא לומד בעיר אחרת? בית הספר אינו יכול לדרוש סייעת צמודה, כי אין אפשרות להכביד על פי החוק על הורים לממן סיוע יקר כזה וגם מזמן הוכח שהוא אינו יעיל ומקצועי. סיוע לתלמיד על חשבון ההורים אמור להיות פתרון כאשר ההורים מבקשים אותו ומתחייבים לממנו מכיסם וגם לכך בית הספר רשאי להתנגד חיבים את ההסכמה של הצוות החינוכי. לסיכום, אני מאמינה שאם יש לילד שלך בעיות התנהגות הסיוע מיועד לצורך הזה והא אינו נכלל בקריטריונים של משרד החינוך ולכן כפי שכתבת כאשר הבעיתיות של התלמיד גוברת, יש סבירות גבוהה להעבירו למסגרות של חינוך מיוחד, דבר שלעתים יכול מאוד לסייע לו להתמודד עם הפרעת הקשב שלו ושנה שנתיים ולאחר מיכן לשוב לחינוך הרגיל, ידוע שמורות רגילות אינן מסוגלות להכיל תלמידים עם בעיות התנהגות קשות, לעומת זאת בחינוך המיוחד קיים צוות מקצועי ומספר תלמידים קטן ויש רווח והפסד עם כל החלטה. אני אכניס את עקרי תוכנית יישום השילוב בחינוך הרגיל ותוכלי לעיין ולמצוא עוד הסבר על הנושא. בהצלחה.
 

lireich

New member
תודה

תודה על העצות והקישור. פנינו ל"בזכות" והם אכן מסייעים לנו. תודה בכל מקרה.
 
למעלה