זכויות בטיפולים פארה-רפואיים

מיה 48

New member
זכויות בטיפולים פארה-רפואיים

שלום, בני נמצא במעון שיקומי מתחילת השנה ועד אז היה מטופל ביח' להתפתחות הילד בקופת החולים בה אנו חברים (מכבי) לאחר כניסתו למעון נאמר לנו כי מכיוון שמכבי משלמת עבור הטיפולים למעון הוא אינו יכול לקבל יותר טיפולים בהתפתחות הילד וקיבלנו את שנאמר לנו. לאחר כניסתו למעון שמנו לב כי אין מענה במעון לאחד הטיפולים לו הוא זכאי כתוצאה מאיוש של איש צוות לא מנוסה לדעתנו. שאלתי היא האם ניתן לוותר על הטיפול הספציפי הזה במעון להודיע למכבי כי לא ישלמו עבורו ולקבל את אותו טיפול דרך מכבי כפי שהיה טרם כניסתו למעון. האם קיים נוהל בנושא? תודה
 

זהבה נ

New member
מיה 48 שלום וברוכה הבאה לפורום

נושא טיפולים פרא-רפואיים קבוע על פי חוק ביטוח בריאות בקופות החולים בנוסף תלמידים שעל פי חוק חינוך מיוחד נמצאו זכאים ומשובצים במסגרות חינוך מיוחד אמורים לקבל טיפולים פרארפואיים במסגרת החינוכית המיוחדת בה הם לומדים ובמקרה שלך זה המעון השיקומי. אבל, לאחרונה אני שומעת יותר ויותר מהורים את העובדה שקופות החולים מנסות להתנער מאחריותן לטיפולים הללו אם הן שומעים שהילד במסגרת של חינוך מיוחד. ועצתי לך ולהורים אחרים היא : לא למהר לספר בקופת חולים באזו מסגרת הילד משובץ לנסות ולהתעקש על הטיפולים המגיעים לילדיכם כי הילד שלך מבוטח ויש מספר טיפולים שמגיע לו ללא קשר למסגרת בה הוא משובץ. בנוסף לעתים קרובות יש להרבה הורים גם ביטוח רפואי מושלם, מגן, פרטי בנוסף כמו קו הכסף וכדו'... לבדוק מולם . ולכל צורך הבדיקות הללו את חייבת הפניה מרופא הממליץ על הטיפולים המבוקשים. לא לוותר לקופות החולים ולתת להן להתנער כי מי שמתעקש ואסרטיבי לזכויות שלו מקבל את התמורה. בהצלחה.
 

Diana M

New member
טיפולים פרא רפואיים

אין קשר בין מסגרת החינוך של הילד לטיפול פרא פרואי לו אתם זכאיים במסגרת הביטוח המשלים ו/או בתוקף חוק בריאות. גם ילדים בחינוך המיוחד זכאיים לטיפולים פרא רפואיים דרך הקופה. הטענה שילד בחינוך המיוחד אינו זכאי לטיפול דרך הקופה היא טענה שאין לה שום בסיס מלבד הנסיון של הקופה לחסוך לעצמה. הטיפול הפרא רפואי במסגרת החינוכית ניתן לצורך השגת מטרות חינוכיות, לעיתים אין די בכך ונדרש גם טיפול קליני. מי שמתעקש בדרך כלל גם מקבל את הטיפול המגיע לו.
 
למעלה