גלבוע יפעת
New member
זכות הבחירה לילדים
קראתי את תגובותיכם המעניינות. אני חושבת שיש איזשהו בלבול בין בחירה ספונטאנית לבין בחירה מודעת וכאן המקום לעשות קצת סדר : כשאנו מרגילים את ילדינו לבחור אנחנו מתרגלים איתם תהליך של חשיבה המלווה גם בחלקים רגשיים ותהליך זה אינו פוגם בבחירות הספונטאניות ,אלא מחזק אותן. להלן מספר עצות שימושיות: 1-יש כמובן להגביל את מספר הבחירות האפשריות שאנו מציעים לילד למספר פריטים בהתאם לגילו. 2-חשוב לכוון אותו ולבדוק יחד עמו את העדפותיו והאם הן נכונות עבורו. 3-חשוב שהילד ידע שבמקרים מסויימים ההורה בוחר עבורו או מטיל "וטו" על בחירה שגויה,כמו למשל : לצאת בגופיה קייצית מהבית ביום חורף קר...כמובן שיש כאן מקום להסביר ולדון עם הילד על מקור הטעות. 4-כשיש פוטנציאל "להתנגשות חזיתית " עם ילד שהעדפותיו הפוכות לשלנו כדאי תמיד לבדוק היטב האם יש מקום להתגמשות מצידנו היות שמדובר בענייני "טעם אישי " ,לדוגמה,או האם מדובר בעניין עקרוני חינוכי שאי אפשר לוותר עליו... אשמח לענות על כל שאלה בנושא הורים ילדים ומה שביניהם... אהיה כאן גם בשבוע הבא ביום ב'. ניתן ליצור עמי קשר : [email protected] להתראות
קראתי את תגובותיכם המעניינות. אני חושבת שיש איזשהו בלבול בין בחירה ספונטאנית לבין בחירה מודעת וכאן המקום לעשות קצת סדר : כשאנו מרגילים את ילדינו לבחור אנחנו מתרגלים איתם תהליך של חשיבה המלווה גם בחלקים רגשיים ותהליך זה אינו פוגם בבחירות הספונטאניות ,אלא מחזק אותן. להלן מספר עצות שימושיות: 1-יש כמובן להגביל את מספר הבחירות האפשריות שאנו מציעים לילד למספר פריטים בהתאם לגילו. 2-חשוב לכוון אותו ולבדוק יחד עמו את העדפותיו והאם הן נכונות עבורו. 3-חשוב שהילד ידע שבמקרים מסויימים ההורה בוחר עבורו או מטיל "וטו" על בחירה שגויה,כמו למשל : לצאת בגופיה קייצית מהבית ביום חורף קר...כמובן שיש כאן מקום להסביר ולדון עם הילד על מקור הטעות. 4-כשיש פוטנציאל "להתנגשות חזיתית " עם ילד שהעדפותיו הפוכות לשלנו כדאי תמיד לבדוק היטב האם יש מקום להתגמשות מצידנו היות שמדובר בענייני "טעם אישי " ,לדוגמה,או האם מדובר בעניין עקרוני חינוכי שאי אפשר לוותר עליו... אשמח לענות על כל שאלה בנושא הורים ילדים ומה שביניהם... אהיה כאן גם בשבוע הבא ביום ב'. ניתן ליצור עמי קשר : [email protected] להתראות