זכיינית הרכבת הקלה בירושלים תתחיל

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
זכיינית הרכבת הקלה בירושלים תתחיל

זכיינית הרכבת הקלה בירושלים תתחיל
הבנייה ביוני
הפרויקט עבר את נקודת האל-חזור
כתבה ב-Ynet
 

שי חלצי

New member
אם הם רק מתחילים את התכנון המפורט

זכיינית הרכבת הקלה בירושלים תתחיל
הבנייה ביוני
הפרויקט עבר את נקודת האל-חזור
כתבה ב-Ynet
אם הם רק מתחילים את התכנון המפורט
מה לעזאזל הם עשו עד היום
החברה הזאת קיימת וקיבלה מיליונים (נדמה לי שכ-900 מיליון?) כבר כמה שנים טובות...
 

omer landau

New member
וכל הרעש והזיהום ברחובות מה זה??

אם הם רק מתחילים את התכנון המפורט
מה לעזאזל הם עשו עד היום
החברה הזאת קיימת וקיבלה מיליונים (נדמה לי שכ-900 מיליון?) כבר כמה שנים טובות...
וכל הרעש והזיהום ברחובות מה זה??
אולי זה לא באופן ישיר מסילה ורכבת אבל זה קשורררררררר
 
תכנון מפורט של הרכבת הקלה ב-י-ם

אם הם רק מתחילים את התכנון המפורט
מה לעזאזל הם עשו עד היום
החברה הזאת קיימת וקיבלה מיליונים (נדמה לי שכ-900 מיליון?) כבר כמה שנים טובות...
תכנון מפורט של הרכבת הקלה ב-י-ם
ראשית נבהיר את ההבדלה בין 'פרויקט האב לתחבורה',גוף שקיים כמה שנים וקיבל כבר הרבה כסף, כמו שאמרת, לבין חברת 'סיטי פס' שאמנם תקבל הרבה כסף מהמדינה, אבל לא בשנים הקרובות. 'פרוייקט האב לתחבורה' תכנן את המערכת וקבע לה סטנדרטים ודרישות, אבל לא ביצע תכנון מפורט לציוד ואופן הבנייה, מפני שלא הוא מספק את הציוד הזה, אלא הזכיין, 'סיטי פס'. לא ניתן היה לבצע תכנון מפורט למערכות השונות בלי לדעת מי יהיה היצרן, ומאיזה דגם ומפרט הן. נכון שהזכיין (שכולל את יצרן המערכות העיקרי) כבר נבבר לפני זמן מה, אבל הוא לא יתחיל עבודות ותכנונים מפורטים לפני שיגיע לאותה 'סגירה פיננסית' מפורסמת שתבטיח לו את המימון הדרוש לכל העבודות. (( ולפני שכל המקטרגים קופצים - אני לא מביע כאן בשום צורה דעה לגבי תקינות התהליך עד כה ולגבי קיום או העדר שחיתויות ואי-סדרים בו. עמדתי העקרונית כבר ידועה - הפרויקט הוא חשוב והכרחי לפיתוח ירושלים ולהקלה על מצב התחבורה בה, בין אם ישתלם כלכלית או לא, אולם אין לי כל מידע ממשי ופנימי אודות התנהלות הפרוייקט עד כה ))
 

curi

New member
נצל"ש קשור

תכנון מפורט של הרכבת הקלה ב-י-ם
ראשית נבהיר את ההבדלה בין 'פרויקט האב לתחבורה',גוף שקיים כמה שנים וקיבל כבר הרבה כסף, כמו שאמרת, לבין חברת 'סיטי פס' שאמנם תקבל הרבה כסף מהמדינה, אבל לא בשנים הקרובות. 'פרוייקט האב לתחבורה' תכנן את המערכת וקבע לה סטנדרטים ודרישות, אבל לא ביצע תכנון מפורט לציוד ואופן הבנייה, מפני שלא הוא מספק את הציוד הזה, אלא הזכיין, 'סיטי פס'. לא ניתן היה לבצע תכנון מפורט למערכות השונות בלי לדעת מי יהיה היצרן, ומאיזה דגם ומפרט הן. נכון שהזכיין (שכולל את יצרן המערכות העיקרי) כבר נבבר לפני זמן מה, אבל הוא לא יתחיל עבודות ותכנונים מפורטים לפני שיגיע לאותה 'סגירה פיננסית' מפורסמת שתבטיח לו את המימון הדרוש לכל העבודות. (( ולפני שכל המקטרגים קופצים - אני לא מביע כאן בשום צורה דעה לגבי תקינות התהליך עד כה ולגבי קיום או העדר שחיתויות ואי-סדרים בו. עמדתי העקרונית כבר ידועה - הפרויקט הוא חשוב והכרחי לפיתוח ירושלים ולהקלה על מצב התחבורה בה, בין אם ישתלם כלכלית או לא, אולם אין לי כל מידע ממשי ופנימי אודות התנהלות הפרוייקט עד כה ))
נצל"ש קשור
מישהו יודע כמה בערך צריך לעלות קילומטר של רכבת קלה? אני יודע שקילומטר של רכבת תחתית עולה בערך 45 מיליון דולר, כולל הנחת פסים וחשמל, אז נניח שיש לי שטח פנוי להעברת קו רכבת קלה, ללא צורך בפינוי תשתיות, כמה הדבר צריך לעלות לא כולל ציוד (קרונות וכדומה)...
 

david80

Member
שאלה (ששאלתי את חן לפני כחצי שנה)

נצל"ש קשור
מישהו יודע כמה בערך צריך לעלות קילומטר של רכבת קלה? אני יודע שקילומטר של רכבת תחתית עולה בערך 45 מיליון דולר, כולל הנחת פסים וחשמל, אז נניח שיש לי שטח פנוי להעברת קו רכבת קלה, ללא צורך בפינוי תשתיות, כמה הדבר צריך לעלות לא כולל ציוד (קרונות וכדומה)...
שאלה (ששאלתי את חן לפני כחצי שנה)
חברת נת"ע תפעיל רכבות קלות כרכבות תחתיות בתל אביב, אחת הייתרונות של הרכבות הקלות - הן מסוגלות לנוע גם במנהרות וגם בכבישים! וביצועיהן, מבחינת המהירות המירבית, התאוצה, אורך הרכבת (במידה והיא נעה בקטע התת קרקעי בלבד) ועוד - זהות לקרונות רכבת תחתית כבדות! השאלה היא: האם יש יתרונות לקרונות רכבת תחתית כבדות שאין לרכבות קלות? אם לא, מדוע ממשיכים לייצר אותם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה