זמן איכות עם הילדים - מי קובע איך תבלו?

זמן איכות עם הילדים - מי קובע איך תבלו?

איך אתן מבלות זמן איכות עם הילדים? האם בזמן הזה עושים רק מה שהילדים מבקשים גם אם אתן פחות נהנות ? האם זה בבית או מחוץ לבית? כל הילדים יחד או לכל אחד זמן משלו?
 

שרונית28

New member
אצלנו זמן האיכות נקבע על ידינו

לפעמים אני הולכת עם עומר להצגה/סרט, קניון או סתם לסיפריה. יורדים המון לגינה ביחד. לפעמים הוא מבקש לעשות משהו ואז אנחנו עושים אותו ביחד- לפעמים אפיה או סתם עבודות יצירה וציור. ועכשיו שכבר קריר בערב אנחנו כל אחה"צ יושבים ומשחקים במשחקי קופסא עד לשעה 18:30 ואז הוא מבקש לצפות בטלויזיה. כרגע עומר הוא בן יחיד אז כל תשומת הלב מופנית אליו.
 
זמן האיכות נקבע על ידינו כמובן

זה זמן שאני כולי איתו ועושה איתו דברים שהוא רוצה או שאני מציעה . זה יכול להיות משחקי קופסא שונים , ציור, יצירה, עוגיות, עבודה בגינה - לא מזמן זרענו פרחי חורף וכל יום הוא בודק אם יש ניצנים והוא משקה ואנחנו אוספים את העלים היבשים, הוא מאוד אוהב את הפעילות הזאת. לפעמים הולכים לגן השעשועים עם אופניים, אם יש הצגה נחמדה באזור או טיול בפרדס הענקי שנמצא ממש קרוב בקצה הרחוב. אנחנו ממציאים סיפורים ועושים המשכים כל יום. לא תמיד הפעילות היא שיא ההנאה בשבילי אבל אני יודעת כמה זה חשוב ותורם אז אני עושה זאת ברצון רב.
 

dafgol

New member
כולנו קובעים

זמן איכות אמיתי של ארבעתינו זה בדר"כ בערב כשגולן מגיע ויושבים לאכול ביחד, אמבטיות, משחקים וכאלה.... בסופש"ים כולנו בעצם מחליטים.....אנחנו מציעים והבנים מסכימים
זמן איכות יכול להיות בבית בסתלבטיה ומשחקים וכו'.... או בחוץ במגרש משחקים, גם עם חברים, טיולים נסיעות וכו'....
 
אני חושבת שזה צריך להיות החלטה משותפת...

כלומר להרגיל שצריך להתפשר לפעמים ולא תמיד מתחשק לאח אחד מה שמתחשק לאח השני או לאמא/אבא ולא תמיד ייצא מה שבאמת רצינו. הקביעה צריכה להיות של ההורים אבל בעקבות התייעצות עם הילדים וכמה שיותר להתחשב ברצון שלהם, כי סה"כ הזמן איכות אמור להיות נעים וכיפי לכל הצדדים.
 
מאחר וילדי כבר גדולים אז זמן האיכות נקבע

במשותף. והעובדה שהם בוגרים לא משנה במאומה את הרצון שלהם ושלי לזמן איכות. עם הבנות אני נפגשת כל יום שישי בבוקר לארוחת בוקר משותפת, ואחר כך אנחנו מבלות יחד עד לשעות אחר הצהריים, פעם זה סרט, פעם זה טיול לשפת הים, פעם זה קניית בגד וכו'. עם החייל שלי קצת יותר קשה - כשהוא מגיע הביתה אנחנו מוצאים לעצמנו את הזמן שלנו - לפעמים יושבים על המיטה שלו ומספרים חוויות, לפעמים אני מצטרפת אליו לטיול עם הכלבה. לעיתים הוא מנגן ואני יושבת לידו ומתענגת על הצלילים... כל פעם משהו אחר אבל אני משתדלת שיהיה לנו את הזמן שלנו. הילדון הצעיר שלי על פי רוב קובע את התכנים של זמן האיכות שלנו. אם זה ללכת יחד לסרט/הצגה על פי רוב הוא מחליט לאיזה סרט/הצגה נלך. איתו גם זמן האיכות הוא רב וארוך יותר. כשהוא חוזר הביתה מבית הספר יש לנו מנהג קבוע שאנחנו יושבים לנו יחד ומספרים אחד לשני איך עבר עלינו היום. אני רואה את זה כמשהו חשוב מאוד גם להם וגם לנו המבוגרים, ומעניין שהילדים בינם לבין עצמם גם דואגים להיפגש אחד עם השני לשעת איכות פרטית שלהם.
 

mAmA MiSiSiPi

New member
טוב את כבר יודעת

שהגבול בין הזמן הרגיל לאיכותי אצלינו מתושתש אבל איכותי באמת זה כשגם אבא איתנו ואנחנו יוצאים לבלות או לטייל .
 
ככה גם אני הרגשתי כשניהם היו איתי

אבל כל אחד זכה לבלות לבד עם שנינו וגם לבד רק עם אחד מאיתנו. יש דברים שעושים עם אמא, יש כאלו שעושים עם אבא ויש שעושים כולם יחד.
 
הבהרה - כדי שלא ישמע משהו נוראי ח"וח-

כשכתבתי ששניהם היו איתי - התכוונתי שהילדים שלי היו בחינוך ביתי - כל אחד עד גיל 3 לפי תורו.
 

קישקול

New member
כולם ביחד!!

פיקניקים, ים, טיולים, קמפינג, לונה פארק,פארק ים.הכי כייף בחופש הגדול היינו נוסעים כול שבוע למקום אחר.מעמיסה את כולם על האוטו וקדימה נוסעים.היינו בכול הארץ. כול אחד זכה זוכה ויזכה לחיבוקים נשיקות כול הזמן. הם יודעים שאני שם הייתי ואהיה בישבילם כול הזמן.
 
יש לי המון זמן איכות עם הילדים

אבל הגדול כבר גדול (14.5), אז לרוב הוא לא מצטרף לכיף שאנחנו עושים וחבל..... עם הצעיר, בן ה-7.5, אני עושה המון: מנביטים שעועית לבנה, עגבניות, פלפל חריף ופלפל גמבה ועוד, באדנית הענקית שלנו שיושבת לה על אדן החלון, בערך שעת עבודה והנאה, כמו כן אנחנו שמים בטטה ובצל יבש בצנצנת מים ומחכים לצמיחת העלים. מעלי הבצל הירוקים אנו נהנים בסלט והבטטה... קצת בטטה... (עד שיוצא ממנה עלה אז היא עושה טובה למישהו...) עוד דברים: אנחנו אוהבים מאוד לטייל, בעיקר ליד ים. אני והילדים שלי מאוד אוהבים לצלם. בעקרון אנחנו מתעדים כמעט כל דבר. לאחר הצילום (גל מצלם חופשי ויפה מאוד בדיגיטלית), אנחנו מעלים הכל לתיקיות במחשב ואתמול כבר התחלתי ללמד את גל בתכנת פוטו סטורי ליצור מצגות, לחבר שיר למצגת ולעשות אפקטים. הקליטה שלו מדהימה (תוך שלוש דקות קלט הכל). התכנה היא מאוד ידידותית (מי שיש לו חלונות מקורי, אז הוא יכול להוריד חינם). חוץ מזה, אנחנו אוהבים ליצור, אז בזמננו הפנוי אנו יוצרים יחד מוביילים מחרוזים, קצת עיסת נייר, חימר ועוד דברים מעניינים.
 

litzuf

New member
זמן איכות בדרך כלל נקבע על ידי...

אני נותנת מגוון אפשרויות והילדים בוחרים.... אם זה יהיה תלוי בהם.. זה יהיה כל יום ללונה פארק.... זה או נסיעה לקריון... או לסרט... או לבריכה בקיץ....
 
למעלה