זקוקה לייעוץ ועזרה- בתחום הילדים

  • פותח הנושא razi9
  • פורסם בתאריך

razi9

New member
זקוקה לייעוץ ועזרה- בתחום הילדים

שלום לכולן אני מרפאה בעיסוק שעובדת בתחום הנוירולוגי גריאטרי. האחיין שלי, בן 9, מראה תמונה רחבה של סימפטומים קליניים ודיי נופל בין הכסאות. את היסודות המוטוריים רכש באיחור (לא זחל, החל ללכת בגיל שנה וחצי), כיום מסורבל מבחינה מוטורית, וקיימים קשיים בתכנון התנועה. מבחינה שפתית, החל לדבר מאוד מוקדם, בעל שפה עשירה. קיימים ליקוי בויסות החושי (נמנע ממזונות בעלי מרקם רך, שותה רק מים, רגישות יתר למגע), מתקשה בהבנה ופירוש סיטואציות חברתיות, יוצר קשר טוב עם ילדים הגדולים ממנו. יש לו גם מספר חברים בגילו. מתפקד ברמת היומיום אך "חולמני". לומד בחינוך רגיל (כיתה ג') עם ציונים טובים אך מתקשה בהתארגנות (בהכנת שיעורים, מערכת וכו'), והכנת שיעורי הבית הוא פרויקט בפני עצמו (גם להורים). כשהיה בן שנה בערך טופל בהתפתחות הילד בפיזיותרפיה, ונאמר לאחותי שאינו צריך ריפוי בעיסוק, אולם בחיי היומיום קשיים אלו מפריעים מאוד. היה אצל פסיכיאטר על מנת לבדוק האם מדובר באספרגר והפסיכיאטר שלל זאת והמליץ על טיפול של פסיכולוג. כרגע בטיפול אך זה לא נראה כפתרון הטוב ביותר. אחותי כבר מיואשת. איך ואיפה ניתן לבצע הערכה יותר מקיפה, ולקבל טיפול???? אני חוששת שמפספסים את הבעייה והבעיה העיקרית אינה מטופלת. תודה
 

בת עמי7

New member
נראה לי שכדאי לך לפנות לאתר של חושים

כי מתוכן דבריך נראה שהמוקד העיקרי הוא חושי וזה יכול גם להסביר את הקושי הרגשי/תקשורתי . בכל מקרה הם מקצועים שם ויפנו אותך. בכל מקרה אין שום סיבה להתיאש! בהצלחה!
 

razi9

New member
תודה

אני אעשה זאת. אני חושבת שהבעיה התחושתית מאוד עיקרית אך יש גם קושי אובייקטיבי בהבנה של סיטואציות ביומיום. תודה רבה
 

שירהד1

Member
מנהל
יש לי כמה שאלות-

למה חשבו בכיוון של אספרגר?- אשמח אם תבהירי נקודה זו. דבר שני- לא כתבת כלום על יכולת הקריאה, הכתיבה, החשבון.... האם מישהו בדק את מיומנויות הלמידה באופן מעמיק? את כותבת שהכנת שיעורי הבית הוא פרויקט בפני עצמו, ואני שואלת מדוע- האם כתוצאה מקשיי קשב?, האם כתוצאה מקשיים בקריאה ובכתיבה?... מה הכוונה ל"חולמני" בחיי היומיום?- האם את יכולה לתת דוגמאות? ועוד שאלה- למה הפסיכיאטר המליץ טיפול פסיכולוגי, ומהן מטרות העבודה שם? אחרי שתעני, אמשיך ל"שבור" את הראש, בניסיון לחשוב מה יקדם אותו.
 

razi9

New member
תודה רבה להתייחסותכן

היי שירה מיומנויות הלמידה לא נבדקו, לגבי יכולות קריאה וכתיבה- קורא בקצב מדהים!!! סיים את הספר של הארי פוטר (400 עמודים) בשבועיים. לגבי הכתיבה, חל שיפור אך מתקשה. קושי בהתארגנות בתוך השורה בגודל האותיות. יש לציין שהוא היפוטוני והסיבולת נמוכה בכתיבה. טוב בחשבון. לגבי הכנת שיעורי הבית: אני לא יודעת בדיוק לשים את האצבע אבל מתקשה להתרכז בהכנת שיעורי הבית . "מתעסק" במה שיש על השולחן. עונה תשובות קצרות. לדעתי יש קושי בתפקודים הניהוליים. קושי בתפיסת זמן. הכוונה בחולמני: הקצב שלו מאוד איטי בכל התנהלות. כל ההתארגנות בבוקר לוקחת הרבה זמן וצריך לזרז אותו. אפשר לבקש ממנו מספר פעמים לבצע פעולה מסוימת עד שמבצע. הוא מתוסכל בקלות. אני חושבת שחשבו בכיוון של אספרגר כי יש סימנים. בנוסף כשהיה קטן יותר היו תנועות אסוציאטיביות בידיים, כיום עדיין מופיע אבל לעתים רחוקות, בעיקר כשמתרגש ממשהו. הטיפול הפסיכולוגי אמור להיות בכיוון רגשי חברתי עד כמה שאני הבנתי. תודה על העזרה, מצפה לתגובתך
 

שירהד1

Member
מנהל
סליחה על האיחור בתשובה...

בכל מקרה, לפי מה שאת מתארת יש קשיים בויסות החושי, בכתיבה, קשיים בהתארגנות וחשד ללקויות קשב (כל נושא החולמנות, הקושי בהתארגנות, הקצב האיטי). השאלה היא מה ההורים רוצים לפתור- אם את הקושי בויסות החושי- שיפנו למרפאה בעיסוק שמתמחית בזה. אם רוצים לברר יותר לעומק את נושא הקשב והריכוז- הם צריכים לפנות לאבחון נוירולוגי אצל מישהו שמתמחה בהפרעות קשב וריכוז. אם הם רוצים לסייע לו בתהליכי הכתיבה- עליהם לפנות למרפאה בעיסוק שתחום עיסוקה הוא לקויות כתיבה. קצב העבודה והקשיים בהתארגנות קשורים מאוד למערכת הקשב, ולתפקודים הניהוליים שכפופים לה. אז עד שנושא קיום או אי קיום לקות בקשב וריכוז לא יבורר לעומק, יהיה קשה מאוד לגעת בקשיים אלו. מוכנה ומזומנה לשאלות נוספות. שירה.
 

razi9

New member
היי שירה

קודם כל תודה על החשיבה וההתייחסות. בעקבות התהליך, אחותי פנתה שוב למכון להתפתחות הילד, לריפוי בעיסוק ולשמחתי נאמר לה שהוא יכנס להערכה לפני גיל 9. מקווה שזה ייתן תמונה יותר ברורה. את חושבת שיש צורך לברר במקביל לגבי הקשב והריכוז ?
 
למעלה