זקוקה לעצה "איך לשנות גישה"

Lady Hawk

New member
זקוקה לעצה "איך לשנות גישה"

שלום לכולם, אני בת 21, ונמצאת בקשר עם בחור בן 22 כבר כחצי שנה. אני נורא אוהבת אותו, אבל מוצאת שבתק' האחרונה אנחנו רבים ומתווכחים ללא הרף, ולרוב זה על שטויות. אני אדם עם פיוזים דיי קצרים, ואילו הוא, בניגוד אליי, רגוע יותר ומתון יותר (הפכים משלימים). העניין הוא שאני מפחדת לאבד אותו בגלל הנטייה שלי לעצבנות מדברים שהוא עושה/אומר (ושלא תבינו לא נכון, הבעיה גם אצלו כי הוא ילדותי מדי וכו'..), אבל אני יודעת שאני לא רוצה לאבד אותו (כמו שהוא לא רוצה לאבד אותי, וגם מנסה להשתנות, למרות שזה לא תמיד מצליח לו)...וכך גם אני, מצהירה הצהרות על שינוי, ובאמת מנסה ומשתדלת..אבל זה לא עובד לי. אני עדיין מסתובבת עצובה כל הזמן כי כל הזמן אנחנו רבים על שטויות,...אז תאמרו לי, איך אפשר לשנות גישה עצמית? לזרום יותר עם רצונותיו ובכלל עם השינויים שעוברים עלינו לאחרונה (הוא רק עתה השתחרר משירות קרבי בצה"ל, והקשר שלנו החל כשהוא היה חצי שנה לפני שחרור, כלומר עדיין בצבא ולכן הקשר לא ראה עדיין אזרחות)... איך אני משנה גישה/וצורת חשיבה שלי כדי שיהיה לי יותר קל לנהל איתו מערכת יחסים ולא להתעצבן מכל דבר ולזרום יותר עם השינויים שחלים כעת? אודה לעצותיכם.
 

HAPPY06321

New member
הממ..לפי דעתי כשאת מרגישה

שיש משהו שמעצבן אותך,ואת עומדת להתעצבן תנשמי עמוק ותספרי לאט בלב עד 10. סורי..אין לי עוד עצות =\
 

Darek engel

New member
את כבר בדרך הנכונה

זה ראש מודה שיש בעיה זה כבר טוב . הכשיו תנסי לחשוב מה באמת מפריע לך לא הדברים הקטנים כן אני בטוח שיש בעיה אחרת פשוט את מנסה לחפש סיבות כנראה . ועוד משהו תמיד תחשבי על הדברים החיובים שיש בחבר שלך בזמן שאת רבה איתו זה יעזור מאוד.אני יכול להגיד לך מעצמי שאני לפעמים מתווכח עם חברה שלי אני בסופו של דבר כאשר אני עושה חשבון נפש אני מבין שזה בכלל בגלל משהו אחר . אז תמיד שיהיה לך אומץ להיות כנה עם עצמך ו לגעת בבעיה האמיתית . שיהיה לך המון הצלחה ואהבה ובכלל גם לכולנו .
 

hilabarak

New member
קשה לשנות סתם ככה בלי להבין את המהות

ואני חושב שנדרשת הבנה יותר טובה, שלך את עצמך לפני שאת מנסה סתם להשתנות ולזרום. האם מקפיצים אותך דברים שגורמים לך לרגשות אשם ? האם מקפיצים אותך דברים שגורמים לך לפחד מהעתיד ? רשמת משפט בחתימה שלך בסגנון "הזהרו אלו ששופטים אותי, פן ישפטו אתכם" אולי את מרגישה שכל הזמן מישהו שופט אותך (בן זוגך ) ולכן את כועסת ? ללא הבנה של מניעי הכעס, לא יהיה שינוי. ההבנה יכולה לנבוע מחקר עצמי או ייעוץ.
 
כולם צודקים ו..

כולם צודקים, ונתנו רעיונות טובים לפתרון של הכעס שלך. אבל קחי בחשבון, שלעבוד על הכעס לוקח הרבה מאוד זמן, זה לא קל להצליח לא להתפרץ, כשקופצים הפיוזים. צריך לעבוד על זה, לתרגל. עד שזה יגיע, דברי עם החבר שלך (זה אחד היתרונות בקשר טוב, אפשר לספר על החסרונות בלי לפחד שזה יבריח את הצד השני), תסבירי לו את הבעיה, והוא יצטרך גם להתמודד עם זה, אולי לההפך קצת ל"אדיש" לגבי ההתפרצויות שלך, לקחת אותם בקלות. להבין שאת מגיבה שונה, אם את קופצת מכל דבר, אז את בעצם לא לוקחת את זה כזה רציני, זאת אומרת, אם אדם רגוע יוצא מהכלים, אז כנראה קרה דבר רציני מאוד, ואם אדם טמפרמנט יוצא מהכלים, זה סתם עוד יום שגרתי (שוב, צריך לעבוד על זה, אבל כל אחד עובד כל החיים על החלקים הקשים אצלו). אני יכולה להגיד לך על אחי וגיסתו שהיתה להם בעיה דומה (גם שם הבעל היה יותר רגוע מהאישה), וראיתי שגיסתי יכולה לצעוק ולעשות לו פדיחות, והוא, כאילו כלום, לא שם לב יותר מדי, מתחשב עד כמה שהוא יכול. מצד שני, עם הזמן פתאום שמתי לב, שגיסתי מבליגה על כל מיני דברים שמפריעים לה, שהיא פשוט למדה להשלים עם הרבה דברים. אני חושבת שכדאי לדבר על זה, אבל גם לתת לדברים לזרום, כל זוג נתקל במיליון בעיות בגלל השוני מאחד לשני, ופשוט צריך ללמוד לכבד את הצד השני, לוותר, להבין מה הדברים החשובים לצד השני - ולהתייחס אליהם ברצינות.
 

hilabarak

New member
100 אחוז, תהליך השינוי ארוך וכרגע צריך לבנות

הסכמה זוגית, שתאפשר לעבור את השינוי.
 
למעלה