חבות במס בישראל על הכנסות מחו``ל

ALMALEM

New member
חבות במס בישראל על הכנסות מחו``ל

האם יש חבות במס רווח הון בישראל על רווח הון של יחיד תושב ישראל ממכירת חנות שהיתה בבעלותו בחו``ל ותמורת המכירה הופקדה ישירות בחשבון בנק שבבעלותו בחו``ל ולא הובאה לישראל וההשכרה לא הגיעה לידי עסק ? שאלה נוספת האם יש תקרה בסכום מסוים על תקבולים מהשכרת חנויות בחו``ל שמעבר אליה הפעילות מגיעה לידי עסק ?
 

PINIZ

New member
אני מבין שמדובר בשבח מקרקעין

והחוק החל על הרווח הנ``ל הינו מס שבח מקרקעין. בהגדרות שבחוק ``מקרקעין``- קרקע ב י ש ר א ל ........ אם השכרה הינה בגדר עסק או לא תלויה בכמה מבחנים, בין השאר גובה ההכנסה ביחס לשאר ההכנסות ושיעור זמן ההתעסקות ביצירת ההכנסה וכד`.
 

ALMALEM

New member
חלה אי הבנה הנכס הנמכר נמצא בחו"ל

הנכס הנמכר נמצא בחו"ל,הנכס הוא חנות שנמצאת במדינה אחרת ולא בישראל,חוק מס שבח חל רק על נכסים שנמצאים בישראל ולכן הוא לא חל על מכירת החנות שנמצאת בחו"ל השאלה היא האם יש חבות במס רווח הון בישראל על מכירת החנות שנמצאת בחו"ל.המטרה של השאלה היא למצוא אפשרות חוקית כיצד לא לשלם מס רווח הון בישראל על מכירת נכס שנמצא במדינה זרה והבעלים של הנס הוא תושב ישראל והוא מקבל את תמורת המכירה לחשבון בנק שבבעלותו בחו"ל ואינו מעביר את התמורה לישראל.בעבר הנכס היה מושכר בחו"ל והתמורה הופקדה בחשבון בנק שבבעלות תושב ישראל בחוץ לארץולא הועברה לישראל וההשכרה לא הגיעה לידי עסק והתקבול של ההשכרה לא נצמח הופק או התקבל בישראל. נניח לצורך השאלה שהחנות שנמכרה נמצאת באוסטרליה והוא משמש כחנות למכירת צעצועים במלבורן שבאוסטרליה .
 

PINIZ

New member
הוא אשר כתבתי

למה נראה לך שיש חבות מס בישראל?
 

ALMALEM

New member
פרק ב לפמ"ה מחייב רוחי הון מנכסים ב

סעיף 89 לפמ"ה מחייב במס רוחי הון שמקורם ממכירת נכסים בחו"ל אלא אם כן יש אמנה עם המדינה בה נמכר הנכס אני מחפש תקנות שנותנות שעור מס רוח הון נמוך או פטור מלא על רוחי הון שמקורן בחו"ל.ובאיזה מדינות ניתן למכור נכסים מבלי להיות חייבים במס רווח הון בישראל ?
 
למעלה